Penthouse

Nyt eksklusivt bordtennisstævne i København

Professionelle, amatører og hyggespillere mødes til invitationsturnering i bordtennis på Østerbro i en helt ny form for turneringssystem.

Der vil blive tryllet med bolde og bat og være masser af underholdning, motion, sjov og hygge i lange baner, når den gamle remise på Blegdamsvej på Østerbro slår dørene op for en stor invitationsturnering i bordtennis, Penthouse Cup 2016, lørdag den 28. maj kl. 11:00.

Denne turnering er bådefor elitespillere, bredden og motionister, og der vil blive efter et handicapsystem, så alle deltagere har en fair chance for at nå langt i turneringen. På forhånd har både elitespillere samt en bred vifte af motionsspillere fra en lang række af Hovedstadens klubber meldt deres ankomst.

Der vil også være bordtennisborde, bat, bolde og instruktører til rådighed for publikum ved arrangementet, så man – udover at blive underholdt af nogle af Danmarks bedste spillere – også selv kan prøve kræfter med bordtennissporten og forhåbentligt blive grebet af den spænding, hygge og motion, sporten indeholder. Publikum vil også blive trakteret med både vådt og tørt til ganen under stævnet – ganske gratis.

En af initiativtagerne til turneringen er Dennis Skaarup, indehaver af natklubben Penthouse og selv aktiv bordtennisspiller i København. Han forklarer om arrangementet:
”-Vi arrangerer turneringen af flere årsager. Først og fremmest fordi, landet mangler et arrangement, der kan samle alle de bedste spillere. Der er mange små turneringer rundt omkring, men ingen af en størrelse der virkelig kan bringe de bedste sammen og give noget opmærksomhed til sporten, og det vil et sådan arrangement kunne med årene. Derudover vil vi give folk et indblik i alle de glæder, der er forbundet med bordtennissporten. Udover at være god motion har sporten også en stor, social side. Det er en af de få sportsgrene, hvor både elitespillere og glade amatører kan mødes ved samme bord og lære af hinanden. Og så behøver man ikke at være en toptrænet atlet, der ikke tænker på andet end træning, for at yde en god indsats ved bordtennisbordet. Alle kan være med, og alle har en chance,” fortæller Dennis Skaarup.

Det er planen fremadrettet, at turneringen skal afvikles én gang om året, og arrangørerne håber, at den vil vise københavnerne, at bordtennis er en sport, alle kan være med i – en sport der lige så vel kan dyrkes professionelt som til fredagsbaren i virksomheden eller uddannelsesinstitutionen.

Der er gratis adgang for publikum denne dag i Remisen.

For yderligere oplysninger, kontakt Dennis Skaarup på dennis@penthouse.nu eller telefon 33 11 74 78, mandag-fredag mellem kl. 12-14.

Dennis Skaarup
dennis@penthouse.nu
33 11 74 78, mandag-fredag mellem kl. 12-14.

Information om Penthouse

Penthouse
Gammeltorv 8
1457 Købnehavn K

Penthouse er en natklub i københavn der sponsorerer dette store bordtennisstævne årligt.

Meningen med stævnet er at favne bredteidrætten så begydere, øvede og mestre kan mødes på ligefod omkring danmarks størte pengepræmie i bordtennis.

Følg pressemeddelelser fra Penthouse

Flere pressemeddelelser fra Penthouse