Unfold Copenhagen

NYT DANSK MODEBRAND LADER DESIGN MØDE (KROPS)GLÆDE

Del

Tøj handler ikke om ét look eller én ensartet stil, det handler om selvtillid og at føle sig strålende i egen krop.

Netop denne grundtanke udfolder Unfold Copenhagen, det nye danske modebrand, på smukkeste vis ved at skabe tøj til kvinder i str. 40-54, der er tydelige, synlige og som lever sit liv i tråd med sine ønsker. Kvinder der tør folde sig ud og ikke holde sig tilbage.

”Vores erklærede mål er at dække det hul, der er i det nordiske marked med smukt og velsiddende tøj til kvinder i str. 40 til 54. Tøj, der ikke ligner telte, men som giver plads til både krop og glæde uden, at størrelsen definerer designet. Vi møder kvindekroppen først, og sørger for at designet er flatterende, smukt og giver selvtillid” siger Co-Founder Britt Bennett Hansen, der tidligere har stået i spidsen for markedsføring af prominente brands som VERO MODA, Beck Söndergaard og Masai.

Ingen kollektioner og begrænset produktion

For at producere så bevidst og ansvarligt som muligt er Unfold Copenhagen ikke båret af det klassiske kollektionssystem. I stedet udgøres kollektionerne af mindre drops, hvor der er fokus på farver, print og forskellige materialer. Brandet leverer derfor også et stærkt designfokus på kjoler, toppe og underdele, som enten kan bruges sammen eller kombineres med, hvad der i forvejen er i garderoben derhjemme. Og kunderne kan endda være med til at bestemme det næste design. Unfold Copenhagen vil nemlig via sociale medier og webshoppen invitere kunderne med i processen om at beslutte, hvilke styles der skal produceres næste gang, så den enkeltes behov og personlige udtryk bliver mødt.

”Vi har talt med eksperter og kommende kunder hele vejen, og vores strategi er lagt ud fra dette. Vi har høje ambitioner indenfor bæredygtighed, men vores primære ambition er at opfylde kundernes behov for velsiddende tøj. Vores designfilosofi tager udgangspunkt i kunderne, og det gør vores rejse mod større bæredygtighed også. Derfor har vi valgt at producere smalt. Lige nu har vi ganske få af hver style i hver størrelse ud fra den grundlæggende overbevisning om, at vi ikke ønsker at overproducere. 25% af kollektionen er skabt i genanvendte materialer, enten helt eller delvist. Dette er også grunden til, at vi ikke har udviklet særlig emballage, men i stedet bruger standardformater, for ikke at medvirke til yderligere belastning og overproduktion” fortæller Co-Founder Ulrik Dahl Nielsen, der tidligere bl.a. har stået i spidsen for Esprit samt været CEO i Park Lane.

Unfold Copenhagen er netop lanceret og forhandles på www.unfoldcopenhagen.com.

For mere information kontakt venligst Britt Bennett Hansen: bbh@unfoldcopenhagen.com.

Billeder

Information om Unfold Copenhagen

Unfold Copenhagen



Følg pressemeddelelser fra Unfold Copenhagen

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.