Nyt bestyrelsesmedlem i Middelfart Sparekasse

Middelfart Sparekasse får østjysk islæt i bestyrelsen. Direktør Bettina Jørgensen, Aarhus, er nyt bestyrelsesmedlem i sparekassen. Hun afløser Lars Jeppesen, Middelfart.

Bettina Jørgensen

Middelfart Sparekasse fik på repræsentantskabsmødet onsdag den 1. marts et nyt bestyrelsesmedlem. Bestyrelsen havde indstillet 54-årige Bettina Jørgensen til en plads i bestyrelsen, og repræsentantskabet fulgte bestyrelsens anbefaling.

Bettina Jørgensen overtager pladsen fra tømrermester Lars Jeppe Jeppesen, Middelfart. Han har siddet i bestyrelsen siden 2013 og fortsætter nu som repræsentantskabsmedlem.

-          Vi har kørt en grundig proces forud for valget med interview af flere interesserede kandidater. På baggrund heraf indstillede bestyrelsen, at Bettina Jørgensen skulle have plads i bestyrelsen, siger Allan Buch, bestyrelsesformand i Middelfart Sparekasse.

Bettina Jørgensen er direktør i Match Interieur og har 23 års erfaring som agent for Marimekko i Danmark. Hun er cand.oceon og master i filosofi.

-          Hun har en stærk faglig baggrund, og hun har kompetencer inden for blandt andet strategi, økonomi og salg, som sparekassen vil få gavn af. Samtidig har vi et mål om at få flere kvinder i bestyrelsen samt en bredere geografisk spredning af vores bestyrelse. Begge dele opnår vi også ved at få østjyske Bettina i bestyrelseslokalet, siger Allan Buch.

Tiltrukket af Den gyldne middelvej

Bettina Jørgensen har været kunde i Sparekassen siden åbningen i Aarhus i 2013, og hun har siddet i sparekassens repræsentantskab i et år.

-          Jeg fandt arbejdet så spændende og udviklende, at jeg gerne ville være en del af bestyrelsen. Som filosofiinteresseret glæder det mig, at sparekassen bruger Aristoteles’ ”Den gyldne middelvej” som titel på dens strategi. Det vil jeg gerne arbejde for, siger Bettina Jørgensen.

Blå bog – Bettina Jørgensen

• 54 år, bosat i Brabrand
  • Cand.oecon.
  • Master i filosofi
  • Direktør i Match Interieur ApS
  • 23 års erfaring som agent for Marimekko i Danmark i eget firma
  • Tidligere bestyrelsesposter i tekstilbranchen
  • Næstformand for erhvervskvinder i Aarhus i fem år
  • Tidligere medlem af WOB (Women on Board) samt WOW (Women On their Way)

Kommunikationschef Bjarne Jacobsen, 27900664, bja@midspar.dk

Bettina Jørgensen

Middelfart Sparekasse er en garantsparekasse med cirka 16.500 garanter. Fra at have været en lille fynsk sparekasse er Sparekassen i dag et regionalt pengeinstitut med over 300 medarbejdere og 70.000 kunder fordelt på 18 afdelinger på Fyn, i Trekantområdet, Østjylland og Esbjerg. Sparekassen er økonomisk robust – halvårsregnskabet for 2017 viser et overskud før skat på 74,2 mio. kr. på koncernniveau, og egenkapitalen er på over en mia. kr.

Middelfart Sparekasses visoner "Bedst til kunder. Sparekassen er flere år i træk - og i flere forskellige undersøgelser - kåret som pengeinstituttet med de mest tilfredse kunder.

Sparekassen er fire gange - senest i 2016 - kåret til Danmarks bedste arbejdsplads af Great Place to Work.