Nyt bestyrelsesmedlem i Julemærkefonden

Mette Lindgaard er i februar 2021 indtrådt som nyt bestyrelsesmedlem i Julemærkefonden. Her kommer hun bl.a. til at bidrage med sin store viden om indsatser for sårbare børn og unge.
Mette Lindgaard

I 2021 opruster Julemærkefonden sin bestyrelse. Det sker med tilgangen af Mette Lindgaard, som er partner i revisions- og konsulentvirksomheden PwC, hvor hun er ansvarlig for velfærdsområdet.

Mette Lindgaard er en af landets førende eksperter inden for velfærd. Hun har arbejdet på området i over 20 år som embedsmand, kommunal chef og konsulent.

Mette Lindgaard har været ansvarlig for en lang række strategiske projekter på både nationalt og kommunalt plan, som har haft fokus på sårbare børn og unge, voksne og ældre. Her har hun været med til at udvikle indsatserne for disse grupper. På børneområder har hun bl.a. arbejdet med at styrke specialundervisningen og læringsmiljøerne samt udvikle tidlige indsatser for sårbare børn og unge.

Stor viden om sårbare børn

”Vi er glade for at kunne tilknytte Mette Lindgaard til vores bestyrelse. Med sin store viden om sårbare og udsatte børn kan hun tilføje nye indsigter til vores arbejde. Det gælder både i vores arbejde med børnenes udvikling og i dokumentationen af vores resultater,” siger direktør i Julemærkefonden, Søren Ravn Jensen.

Julemærkefonden varetager driften af de fem Julemærkehjem i Danmark. Hvert år får 1.000 børn i alderen 7-14 år et ophold. Her får de hjælp til at takle problemer som mistrivsel, mobning og ensomhed. De finder deres styrker og opbygger deres selvværd, så de igen kan indgå i fællesskaber.

En hjertesag

”Jeg er utrolig glad for at blive en del af Julemærkefondens bestyrelse, fordi jeg herigennem får mulighed for at bruge min erfaring og kompetencer på en meget vigtig sag, der står mit hjerte nær,” siger Mette Lindgaard.

Julemærkefondens bestyrelse består af 11 medlemmer. Syv personer fra erhvervslivet, private eller offentlige organisationer og fire medarbejdervalgte repræsentanter. Formand er HR-chef i PostNord, Hans Erik Lindkvist, og næstformand er forbrugerekspert Anne Glad Wagner. Bestyrelsesarbejdet er ulønnet.

• 50 år
  • Uddannet fra Aarhus Universitet
  • Har været ansat i bl.a. Danmarks Evalueringsinstitut, Finansministeriet, Københavns Kommune og Deloitte.
  • Rådgiver både stat, regioner, kommuner og fonde.
  • Arbejder med udvikling og evaluering af indsatser for borgere med særlige behov – herunder udsatte familier og sårbare børn og unge.
  • Har arbejdet med analyser og udviklingsprojekter på velfærdsområdet over hele verden, herunder New Zealand, Australien, Canada, Holland, Norge, Finland og Grønland.

Børn på Julemærkehjem.