Nyt ansigt i spidsen for bedre kundeoplevelser i Norlys Energi

Jess B. Bech er netop tiltrådt som VP for Customer Services i Norlys’ energiforretning og bliver dermed ansvarlig for kundernes samlede oplevelse af energiselskabet. I hans nye rolle skal han blandt andet stå i spidsen for løbende at forbedre kundernes oplevelse og sikre understøttelse af digitale platforme.
Det sker for eksempel i implementeringen af nye systemer til afregning og optimering af kundehåndteringen.
- Kunderne i Norlys skal opleve, at de får produkter, service og en kommunikation, der passer til deres behov. Det arbejde er vi allerede langt fremme med, og med de nye systemer, som skal bygges op over de kommende år, tager vi et endnu større skridt i den rigtige retning, siger Jess B. Bech.
Han overtager stillingen som VP for Customer Services fra Ellen Trolle, som netop er blevet ny VP for Norlys’ ladestanderforretning.
Et mere sammenhængende Norlys
Jess B. Bech kommer fra en stilling som Business partner i Norlys’ digitale forretning, hvor han har ledet arbejdet med at få implementeret ”Den Digitale Motor”, som er en ny it-platform for alle produkter og tjenester i Norlys’ digitale forretning. Den skal give kunderne en mere intuitiv og gnidningsfri oplevelse af de tilbud, de benytter.
Med sin nye rolle i Norlys’ energiforretning vil han derfor også kunne fortsætte arbejdet med at skabe en sammenhængende identitet og god kundeoplevelse på tværs af Norlys, så kunderne får en følelse af at træde ind i én samlet virksomhed.
- Norlys ønsker at spille en større rolle i flere af vores kunders dagligdag, og det kræver øget fokus på digitalisering og kundeoplevelsen på tværs af Norlys’ produkter og services. Med en stærk erfaring fra blandt andet at drive et stort kunderettet it-projekt i Norlys, er jeg slet ikke i tvivl om, at Jess er den rigtige til jobbet, siger Mads Brøgger, der er direktør i Norlys’ energiforretning.
Jess B. Bech har en baggrund som civilingeniør i Virksomhedssystemer fra AAU og har en Executive MBA i Management of Technology fra samme sted.
Før Norlys kom Jess B. Bech fra Telenor, hvor han gennem 16 år har ledet en række digitale udviklingsprojekter. Herudover har han stået bag flere start-ups i Danmark og udlandet og som salgsdirektør solgt IT-infrastruktur internationalt.
Jess B. Bech blå bog
- Senior Program Director hos Norlys
- Director Technology Based Innovation hos Telenor
- Chief Commercial Officer hos Epoka
- Director Digital and Commercial Transformation hos Telenor
- CEO hos Dixitel MVNO Belgien
- Program and portfolio Manager hos Sonofon
- 51 år og bosat i Vestbjerg ved Aalborg.
- Har en M.sc. i Industrial Management og en Executive MBA Management of Technology fra Aalborg Universitet
Kontakter
Michelle HaldPressechefNorlys
Tlf:+45 72 10 83 54michal@norlys.dkBilleder
Information om Norlys
Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern. Vi leverer energi, ladestandere, internet og tv til 1,7 millioner kundeforhold og har 3.500 medarbejdere i blandt andet Silkeborg, Aarhus, Aalborg, Esbjerg og København. Norlys er ejet af 800.000 andelshavere.
Vi arbejder for grøn omstilling og digitalisering. Ud over vores kunderettede aktiviteter ejer vi landets største elnet og landets største fibernet. Derudover er vi delejere af Norlys Energy Trading, som handler med energi og Eurowind Energy, der er en førende udvikler af solcelle- og vindmølleparker.
Følg pressemeddelelser fra Norlys
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Norlys
Norlys lancerer nye fastprisprodukter til ladekunder12.5.2025 07:33:00 CEST | Pressemeddelelse
Nu kan ladekunder vælge et nyt produkt fra Norlys, hvor de får dækket deres ladebehov for en fast månedlig pris. Det gælder uanset, om de lader på deres egen ladeboks derhjemme eller på en af Norlys’ mere end 4.900 offentlige ladeudtag.
Husk at din mobil hyler og vibrerer i dag kl. 127.5.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 7. maj bliver Danmarks mobilbaserede varslingssystem S!RENEN, der udsender advarsler til telefonen ved ulykker og katastrofer, testet. Derfor kan Norlys’ og Call mes kunder opleve, at deres mobil blandt andet hyler og vibrerer klokken 12.
Norlys åbner nye lynladeparker på Sydsjælland6.5.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag og torsdag åbner Norlys nye lynladeparker i Fuglebjerg og Næstved, hvor elbilister kan nyde et pusterum i grønne arealer. For at markere åbningen vil det være muligt at lade bilen helt op lynhurtigt og for bare 0 kroner.
Nyt navn i gadebilledet: Telia-butikker er blevet rød-hvide5.5.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Telia er blevet til Norlys, og det betyder, at de mange Telia Danmark butikker i hele landet har fået en make-over, så det nu er Norlys’ rød-hvide logo, der pryder facaden og indretningen.
Nu sker det: Telia bliver til Norlys2.5.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
På mandag skal danskerne tage afsked med et af de ældste mobilbrands og vænne sig til et nyt navn på mobilmarkedet. Her skifter Telia nemlig navn til Norlys. Kunderne beholder de priser og produkter, som de har i dag.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum