Nyt ansigt i spidsen for bedre kundeoplevelser i Norlys Energi

Jess B. Bech er netop tiltrådt som VP for Customer Services i Norlys’ energiforretning og bliver dermed ansvarlig for kundernes samlede oplevelse af energiselskabet. I hans nye rolle skal han blandt andet stå i spidsen for løbende at forbedre kundernes oplevelse og sikre understøttelse af digitale platforme.
Det sker for eksempel i implementeringen af nye systemer til afregning og optimering af kundehåndteringen.
- Kunderne i Norlys skal opleve, at de får produkter, service og en kommunikation, der passer til deres behov. Det arbejde er vi allerede langt fremme med, og med de nye systemer, som skal bygges op over de kommende år, tager vi et endnu større skridt i den rigtige retning, siger Jess B. Bech.
Han overtager stillingen som VP for Customer Services fra Ellen Trolle, som netop er blevet ny VP for Norlys’ ladestanderforretning.
Et mere sammenhængende Norlys
Jess B. Bech kommer fra en stilling som Business partner i Norlys’ digitale forretning, hvor han har ledet arbejdet med at få implementeret ”Den Digitale Motor”, som er en ny it-platform for alle produkter og tjenester i Norlys’ digitale forretning. Den skal give kunderne en mere intuitiv og gnidningsfri oplevelse af de tilbud, de benytter.
Med sin nye rolle i Norlys’ energiforretning vil han derfor også kunne fortsætte arbejdet med at skabe en sammenhængende identitet og god kundeoplevelse på tværs af Norlys, så kunderne får en følelse af at træde ind i én samlet virksomhed.
- Norlys ønsker at spille en større rolle i flere af vores kunders dagligdag, og det kræver øget fokus på digitalisering og kundeoplevelsen på tværs af Norlys’ produkter og services. Med en stærk erfaring fra blandt andet at drive et stort kunderettet it-projekt i Norlys, er jeg slet ikke i tvivl om, at Jess er den rigtige til jobbet, siger Mads Brøgger, der er direktør i Norlys’ energiforretning.
Jess B. Bech har en baggrund som civilingeniør i Virksomhedssystemer fra AAU og har en Executive MBA i Management of Technology fra samme sted.
Før Norlys kom Jess B. Bech fra Telenor, hvor han gennem 16 år har ledet en række digitale udviklingsprojekter. Herudover har han stået bag flere start-ups i Danmark og udlandet og som salgsdirektør solgt IT-infrastruktur internationalt.
Jess B. Bech blå bog
- Senior Program Director hos Norlys
- Director Technology Based Innovation hos Telenor
- Chief Commercial Officer hos Epoka
- Director Digital and Commercial Transformation hos Telenor
- CEO hos Dixitel MVNO Belgien
- Program and portfolio Manager hos Sonofon
- 51 år og bosat i Vestbjerg ved Aalborg.
- Har en M.sc. i Industrial Management og en Executive MBA Management of Technology fra Aalborg Universitet
Kontakter
Michelle HaldPressechefNorlys
Tlf:+45 72 10 83 54michal@norlys.dkBilleder
Information om Norlys
Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern. Vi leverer energi, ladestandere, internet og tv til 1,7 millioner kundeforhold og har 3.500 medarbejdere i blandt andet Silkeborg, Aarhus, Aalborg, Esbjerg og København. Norlys er ejet af 800.000 andelshavere.
Vi arbejder for grøn omstilling og digitalisering. Ud over vores kunderettede aktiviteter ejer vi landets største elnet og landets største fibernet. Derudover er vi delejere af Norlys Energy Trading, som handler med energi og Eurowind Energy, der er en førende udvikler af solcelle- og vindmølleparker.
Følg pressemeddelelser fra Norlys
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Norlys
September lægger ud med flere høje prisudsving10.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag topper den rene elpris med 2,05 kr/kWh, men byder samtidig på priser ned til 0,58 kr/kWh. Det er langt fra første gang i denne måned, at elprisen svinger med mere end én krone, og det vil vi se mere til i fremtiden.
Sidste år var der ansøgningsstorm: Fra i dag kan vognmænd igen søge støtte til at skifte til el3.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag formiddag åbner Vejdirektoratet for ansøgninger til puljen til omstillingen af den tunge vejtransport, og som noget nyt kan vognmænd nu også søge om støtte til leasing af ellastbiler. Derfor forventer Norlys, at de mere end 300 mio. kr. forsvinder endnu hurtigere denne gang.
Norlys vinder stort udbud og skal levere medarbejderbredbånd til 10.000 offentligt ansatte2.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Norlys har for første gang vundet et SKI-udbud om teleydelser og vil fra 2026 være hovedleverandør af medarbejderbredbånd til over 10.000 ansatte i staten og kommuner.
Norlys med advarsel til kunder: Svindel-sms’er er i omløb29.8.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Ukendte bagmænd har de seneste dage udgivet sig for at være Norlys og truet med at lukke for strømmen hos modtagerne. SMS’erne er falske og har desværre givet længere ventetid hos kundeservice.
Norlys’ fiberselskab, Sinal, får myndighedernes ja til køb af 135.000 fiberadresser27.8.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Konkurrencerådet giver en betinget godkendelse af Norlys’ fiberselskab, Sinals, køb af fibernettet i trekantområdet. Godkendelsen betyder, at Sinal kan overtage EWII’s fibernet, når Norlys’ kundeforretning har stoppet det nuværende samarbejde med syv antenneforeninger i trekantområdet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum