Nyt ansigt i DI Fyns bestyrelse

DI Fyn har i forbindelse med generalforsamlingen den 27. april 2022 konstitueret sig med både kendte og et enkelt nyt ansigt. CEO Steen Johansen fra Dreier & Co. A/S i Nyborg er nyt medlem af bestyrelsen.

På generalforsamlingen blev Poul Strandmark, Bluepack A/S i Odense genvalgt som formand for DI Fyn. CEO Claus Udengaard Thomsen, Kverneland Group Kerteminde A/S, blev genvalgt som den ene af to næstformænd. Dan Johansen, som er direktør i LH-Gulve A/S i Odense, blev nyvalgt som den anden næstformand. Dan Johansen er i forvejen formand for DI Byggeri Fyn.

- Jeg synes, vi har fået sammensat en stærk bestyrelse, som jeg ser meget frem til at skulle samarbejde med. Vi har en række vigtige mærkesager, som vi skal have fokus på, sammen med kommunerne på Fyn, Langeland og Ærø og mange andre gode erhvervsfremmeaktører, siger Poul Strandmark, formand for DI Fyns bestyrelse.

Den samlede bestyrelse ser således ud:

• Adm. direktør Poul Strandmark, Bluepack A/S
  • Adm. direktør Mads Bonde Hansen, Scandinavian Brake Systems A/S
  • Adm. direktør Claus Udengaard Thomsen, Kverneland Group Kerteminde A/S
  • Head Of Operations Thomas Haislund Agergaard, Ib Andresen Industri A/S
  • Direktør Kim Axelsen, P.A. Savværk Korinth A/S
  • Ejer Lars Broe, Lars Broe Rustfri Stål A/S
  • Head of Powder Handling & Packing Global Torben Nørgaard Hansen, GEA Scan-Vibro A/S
  • Direktør Dan Virkelyst Johansen, LH-Gulve A/S
  • CEO Steen Johansen, Dreier & CO. Nyborg A/S
  • Adm. direktør Anette Ladefoged, Tenax Sild A/S
  • CEO Mads Nychel, Senmatic A/S
  • Adm. direktør Evita Rosdahl, Jeros A/S
  • Direktør Poul Henrik Schou, Poul Schou A/S
  • Managing Director Kasper Lundgaard Sørensen, DAN-FOAM ApS

For yderligere oplysninger kontakt:
Steen Høygaard, tlf.: 2566 6317 eller sth@di.dk.

Vælg en erhvervsuddannelse – så er du sikker på job8.2.2022 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

Om mindre end en måned skal Fyns 9. og 10. klasses elever vælge ungdomsuddannelse. På Fyn valgte 22 procent en erhvervsuddannelse sidste år, og selv om det er flere end landsgennemsnittet, så hælder de fleste unge stadig til at gå gymnasievejen. Men faktisk er det en tur gennem erhvervsuddannelse, der er den sikre vej til job efter endt uddannelse. Ny opgørelse fra Dansk Industri (DI) fortæller, at de fleste nyuddannede faglærte bliver flået ud i job – i løbet af det første år efter endt uddannelse er ledigheden blandt faglærte kun en tredjedel af akademikernes.