Nyt add-on til Google Analytics skal hjælpe virksomheder med at lære at kende deres kunder og potentielle kunders adfærd.

Hvor meget er det værd at vide, hvem der besøger ens hjemmeside? Svaret er: meget, for der er tale om potentielle kunder. Læg dertil, at hvis du ved, hvem der besøger din hjemmeside, ved du også, hvem der er interesseret i dine produkter og services.

De tre stiftere af Fastbase, der har udviklet et værktøj, som kan levere detaljerede informationer om kunder på nettet, er fra venstre mod højre: Henrik Carstensen, Rasmus Refer og Allan Fenger. (Foto: Suste Bonnén)

Google Analytics er med over 50 millioner brugere det mest udbredte analyseværktøj til at forstå brugeres adfærd på et website. Men tre danske iværksættere har nu udviklet et tilføjelsesprogram, som giver dig mulighed for at få konkrete og detaljerede oplysninger om brugerens identitet i form af firma­navn, adresse, telefonnummer, hjemmeside, mailadresse samt kontaktpersoner.

»Hvis du sidder i en eksportvirksomhed og kan se, at der er en udenlandsk entreprenørvirksomhed, der bliver ved med at besøge din hjemmeside, kan det være, at du skal kontakte dem. Det hjælper Fastbase dig med,« forklarer Allan Fenger, der er en af stifterne i softwarevirksomheden Fastbase.

Fastbase analysere over 6 milliarder web besøgende hver måned fra godt 1 million virksomheder og brands i verden, og er dermed en af de hurtigst voksende software virksomheder indenfor webanalyse.

På baggrund af den enorme vækst har Fastbase Inc. igangsat børsnotering på London Stock Exchange, og det forventes at Fastbase er optaget allerede i Maj-Juni måned næste år.

Sidste frist for reservering af aktier i Fastbase Inc.: 30. december 2018.