Nysgerrig lærling vinder pris

Han er drevet af nysgerrighed og en vilje til hele tiden af lære nyt, og han går foran som et godt eksempel. Industritekniker Frederik Møller Folsø Nielsen fra J.E. Pedersen Maskinfabrik A/S i Køge er en værdig modtager af DI Roskilde/Køge Bugts Lærlingepris 2019. Prisen blev overrakt på DI Roskilde/Køge Bugts erhvervstræf på Comwell Køge Strand.

Frederik Møller Folsø Nielsen afsluttede uddannelsen som industritekniker 1. maj i år. Under hele uddannelsesforløbet har han holdt et meget højt niveau med topkarakterer.

- Frederik har lige fra starten vist sit værd her på vores virksomhed. Han har taget ansvar i en sådan grad, at han i længere tid har løst opgaver, der ligger langt over det niveau, som man kan forvente af en lærling, siger adm. direktør Thomas Larsen fra J.E. Pedersen Maskinfabrik A/S.

- Frederik er drevet af en faglig nysgerrighed og en stålfast vilje til hele tiden at lære nyt. Han er vellidt på hele virksomheden og går foran som det gode eksempel for de andre faguddannede. Det har vi nydt rigtig godt af, siger han.

Med Lærlingeprisen 2019 hylder DI fremtidens faglærte arbejdskraft. Sammen med virksomhederne arbejder DI målrettet på at sikre, at der er nok faglært arbejdskraft i fremtiden. Der er brug for mange praktikpladser for at imødekomme behovet. Knap hver femte virksomhed i de brancher, som DI repræsenterer, har forgæves slået ledige pladser op. Udfordringen kan blive større i fremtiden, når de store årgange går på pension.

- Årets lærlingeprisvinder viser til fulde, at de unge er helt klar til at tage ansvar for deres egen uddannelse. Det ansvar skal vi være klar til at give dem, så vi får selvstændige og dygtige faglærte, siger Carsten K. Jensen, formand for DI Roskilde/Køge Bugt.

- Vi skal uddanne fremtidens faglærte i dag – og ikke engang ude i fremtiden, siger Carsten K. Jensen.

For yderligere information kontakt pressekoordinator Claus Kaae-Nielsen clkn@di.dk eller 2332 6829.

Fra venstre mod højre: Peter Hansen, J.E. Pedersen Maskinfabrik AS, Produktionschef & Ejerleder Thomas Larsen, J.E. Pedersen Maskinfabrik AS, Lærling Frederik Møller Folsø Nielsen, J.E. Pedersen Maskinfabrik AS, Direktør Kent Damsgaard, DI, Formand Carsten

Tre stærke profiler til bestyrelsen for DI Roskilde/Køge Bugt29.5.2019 09:32:43 CESTPressemeddelelse

Mikkel Friis-Holm, adm. direktør i Friis-Holm Chokolade, Martin Vestergaard, direktør i Power Stow A/S og Jeanet Løgsted, adm. direktør i Citoxlab Scantox A/S, er valgt til bestyrelsen for DI Roskilde/Køge Bugt. Det skete på foreningens generalforsamling, der blev holdt på Comwell Køge Strand. Direktør Carsten K. Jensen fra CKJ Steel A/S blev genvalgt som formand. Produktionsdirektør Christian Midé-Andersen fra F. Junckers Industrier A/S og Supply Chain Director Keld G. Nielsen fra Stryhns fortsætter begge som næstformænd. - De tre nye medlemmer af bestyrelsen brænder for at skabe gode lokale vilkår for virksomhederne. Jeg ser frem til samarbejdet og til at udbrede kendskabet til arbejdet i regionalforeningen, siger Carsten K. Jensen. Formanden vil bygge videre på de positive takter, som erhvervslivet i DI Roskilde/Køge Bugt oplever i de her år. Det kræver et tæt samarbejde med både kommuner og uddannelsesinstitutioner. - Siden 2015 har virksomhederne her i området skabt mere end 5.000

Styrket dialog har skabt et bedre erhvervsklima3.9.2018 21:30:00 CESTPressemeddelelse