Nykredit og Dinero vil give billig bank til iværksættere

Iværksættere og selvstændige mødes ofte med høje oprettelsesgebyrer, når de ansøger om en erhvervskonto i banken. Det vil Nykredit ErhvervsBank og regnskabsprogrammet Dinero gøre op med. Derfor er de gået sammen om en prisvenlig erhvervskonto

Det skal være så nemt som muligt at være selvstændigt erhvervsdrivende i Danmark, og en af de store udfordringer er at få en erhvervskonto, hvor man ikke skal betale et højt etableringsgebyr. Den udfordring er Nykredit ErhvervsBank og regnskabsprogrammet Dinero gået sammen om at løse.

Fra i dag kan de første Dinero-brugere få en erhvervskonto hos Nykredit for kun 1.000 kroner i oprettelsesgebyr. Herefter koster erhvervskontoen et årligt gebyr, der svarer til 99 kroner per måned.

– I Dinero ser vi flere gange om ugen iværksættere, som på sociale medier efterlyser en bank, som tilbyder en erhvervskonto til nystartede virksomheder til rimelige priser. Mange banker kræver et stort oprettelsesgebyr, og som nystartet virksomhedsejer vender man hver en krone og har ikke råd til at betale mange tusinde kroner for en erhvervskonto, siger Martin Thorborg, adm. direktør i Dinero, og fortsætter.

– Men man skal jo have en erhvervskonto, før man kan modtage betaling fra kunder. Med vores samarbejde vil vi gøre det lettere og økonomisk mere overskueligt for små erhvervsdrivende at få en erhvervskonto. Forhåbentlig kan vi dermed være med til at løfte mulighederne for iværksætteri i Danmark.

For at holde erhvervskontoen så billig som muligt er de tilhørende services skåret ind til benet, så man kun får de services, der er relevante for selvstændige erhvervsdrivende:

Betalingskort, mobil- og netbank og mulighed for at bruge Betalingsservice, PBS og

Leverandørservice og Overførselsservice.

Samtidig har partnerne digitaliseret og effektiviseret tilmeldingen for kunder, og processen fra ansøgning om en erhvervskonto til godkendelse tager kun 24 timer.

– I Nykredit vil vi gerne tage et medansvar for det samfund, som vi er en del af. Selvstændige og mindre erhvervsdrivende bidrager med vækst og arbejdspladser og er derfor til stor gavn for Danmark. Derfor skal vi selvfølgelig hjælpe dem godt på vej. Derfor vil i Nykredit gerne tilbyde dem en nem, hurtigt og attraktiv og ikke mindst digital løsning til at få en erhvervskonto. Jeg håber, at vi med samarbejdet med Dinero kan være med til at gøre det nemmere for de selvstændige og små erhvervsdrivende, så de kan fokusere mere på det, de gør bedst – nemlig at få gang i forretningen, siger Tonny Thierry Andersen, koncerndirektør i Nykredit.

Nykredit og Dinero begynder udrulningen af den nye erhvervskonto den 3. september. I første omgang er det muligt for 1.000 udvalgte betalende Dinero-brugere at oprette en erhvervskonto via deres bruger på dinero.dk.

Om samarbejdet mellem Nykredit og Dinero:

I første omgang udrulles muligheden for en erhvervskonto til 1.000 udvalgte Dinero-brugere. Senere bliver det muligt for flere Dinero-brugere at oprette en erhvervskonto.

Pris for betalende Dinero-brugere:
– Oprettelsesgebyr: 1.000 kroner

– Månedligt gebyr: 99 kr. (afregnes årligt)

Pris for andre:

– Oprettelsesgebyr: 4.000 kroner

– Månedligt gebyr: 199 kr. (afregnes årligt)

Henrik Bruun Alexandersen, PR-ansvarlig i Dinero, tlf. 50525273, henrik@dinero.dk
Rikke Gredsted Seidenfaden, pressekonsulent i Nykredit, tlf. 44551449, RGS@nykredit.dk

Information om e-conomic A/S

e-conomic A/S
Gærtorvet 1-5

+45 88 20 48 40https://www.e-conomic.dk/

Dinero er en del af Visma-koncernen, der tilbyder software og services, der forenkler og digitaliserer administrative forretningsprocesser i den private og offentlige sektor. Koncernen opererer på tværs af Norden, Benelux, Centraleuropa og Østeuropa. Med over 10.000 ansatte, flere end 1.000.000 kunder og en omsætning på NOK 15.028 millioner i 2019, er Visma en af Europas førende softwarevirksomheder. Blandt de mest kendte produkter og løsninger i Visma Software-divisionen er Visma Dataløn, Visma Business, e-conomic, Dinero, Sproom, SmartScan og LogBuy.

Følg pressemeddelelser fra e-conomic A/S

Flere pressemeddelelser fra e-conomic A/S

e-conomic forbereder SMV'erne på den nye bogføringslov8.11.2023 08:30:00 CET | Pressemeddelelse

e-conomic tager et skridt for at sikre, at danske virksomheder er fuldt forberedte på den kommende bogføringslov, der træder i kraft den 1. juli 2024. Efter måneders ihærdigt udviklingsarbejde og nært samarbejde med nøgleeksperter inden for regnskab og økonomi, præsenterer e-conomic nu en række nye funktioner. Funktionerne er skræddersyet til at opfylde de krav, som den nye bogføringslov stiller og mere til, for at gøre det lettere at drive virksomhed i Danmark.

Merc IT bliver en del af Visma-koncernen17.8.2023 10:15:00 CEST | Pressemeddelelse

Den odenseanske softwarevirksomhed, Merc IT, bliver fremover en del af Visma-koncernen efter et opkøb. Merc IT levererer budgeterings- og rapporteringssoftware, heriblandt report123, budget123 og budget123+, der bruges af over 3000 kunder i Danmark. Opkøbet skal bl.a. styrke Merc ITs produkters positionering i markedet overfor nye kunder, samt styrke Vismas største danske virksomhed, regnskabsprogrammet e-conomic, og give programmets kunder flere muligheder indenfor finansrapportering.

e-conomics administrerende direktør indtræder i Erhvervslivets EU- og Regelforum5.7.2023 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Erhvervsminister Morten Bødskov har anmodet administrerende direktør for e-conomic, Lars Engbork, om at indtræde i Erhvervslivets EU- og Regelforum. Forummet har frem mod 2027 til formål at fungere som et uafhængigt rådgivende organ for regeringens arbejde med at gøre det lettere at drive virksomhed i Danmark. Lars Engbork glæder sig over anmodningen og ser frem til at være med til at gøre livet lettere for danske SMV'er.