Nykredit og Dinero vil give billig bank til iværksættere

Iværksættere og selvstændige mødes ofte med høje oprettelsesgebyrer, når de ansøger om en erhvervskonto i banken. Det vil Nykredit ErhvervsBank og regnskabsprogrammet Dinero gøre op med. Derfor er de gået sammen om en prisvenlig erhvervskonto

Det skal være så nemt som muligt at være selvstændigt erhvervsdrivende i Danmark, og en af de store udfordringer er at få en erhvervskonto, hvor man ikke skal betale et højt etableringsgebyr. Den udfordring er Nykredit ErhvervsBank og regnskabsprogrammet Dinero gået sammen om at løse.

Fra i dag kan de første Dinero-brugere få en erhvervskonto hos Nykredit for kun 1.000 kroner i oprettelsesgebyr. Herefter koster erhvervskontoen et årligt gebyr, der svarer til 99 kroner per måned.

– I Dinero ser vi flere gange om ugen iværksættere, som på sociale medier efterlyser en bank, som tilbyder en erhvervskonto til nystartede virksomheder til rimelige priser. Mange banker kræver et stort oprettelsesgebyr, og som nystartet virksomhedsejer vender man hver en krone og har ikke råd til at betale mange tusinde kroner for en erhvervskonto, siger Martin Thorborg, adm. direktør i Dinero, og fortsætter.

– Men man skal jo have en erhvervskonto, før man kan modtage betaling fra kunder. Med vores samarbejde vil vi gøre det lettere og økonomisk mere overskueligt for små erhvervsdrivende at få en erhvervskonto. Forhåbentlig kan vi dermed være med til at løfte mulighederne for iværksætteri i Danmark.

For at holde erhvervskontoen så billig som muligt er de tilhørende services skåret ind til benet, så man kun får de services, der er relevante for selvstændige erhvervsdrivende:

Betalingskort, mobil- og netbank og mulighed for at bruge Betalingsservice, PBS og

Leverandørservice og Overførselsservice.

Samtidig har partnerne digitaliseret og effektiviseret tilmeldingen for kunder, og processen fra ansøgning om en erhvervskonto til godkendelse tager kun 24 timer.

– I Nykredit vil vi gerne tage et medansvar for det samfund, som vi er en del af. Selvstændige og mindre erhvervsdrivende bidrager med vækst og arbejdspladser og er derfor til stor gavn for Danmark. Derfor skal vi selvfølgelig hjælpe dem godt på vej. Derfor vil i Nykredit gerne tilbyde dem en nem, hurtigt og attraktiv og ikke mindst digital løsning til at få en erhvervskonto. Jeg håber, at vi med samarbejdet med Dinero kan være med til at gøre det nemmere for de selvstændige og små erhvervsdrivende, så de kan fokusere mere på det, de gør bedst – nemlig at få gang i forretningen, siger Tonny Thierry Andersen, koncerndirektør i Nykredit.

Nykredit og Dinero begynder udrulningen af den nye erhvervskonto den 3. september. I første omgang er det muligt for 1.000 udvalgte betalende Dinero-brugere at oprette en erhvervskonto via deres bruger på dinero.dk.

Om samarbejdet mellem Nykredit og Dinero:

I første omgang udrulles muligheden for en erhvervskonto til 1.000 udvalgte Dinero-brugere. Senere bliver det muligt for flere Dinero-brugere at oprette en erhvervskonto.

Pris for betalende Dinero-brugere:
– Oprettelsesgebyr: 1.000 kroner

– Månedligt gebyr: 99 kr. (afregnes årligt)

Pris for andre:

– Oprettelsesgebyr: 4.000 kroner

– Månedligt gebyr: 199 kr. (afregnes årligt)

Henrik Bruun Alexandersen, PR-ansvarlig i Dinero, tlf. 50525273, henrik@dinero.dk
Rikke Gredsted Seidenfaden, pressekonsulent i Nykredit, tlf. 44551449, RGS@nykredit.dk

Dinero er en del af Visma-koncernen, der tilbyder software og services, der forenkler og digitaliserer administrative forretningsprocesser i den private og offentlige sektor. Koncernen opererer på tværs af Norden, Benelux, Centraleuropa og Østeuropa. Med over 10.000 ansatte, flere end 1.000.000 kunder og en omsætning på NOK 15.028 millioner i 2019, er Visma en af Europas førende softwarevirksomheder. Blandt de mest kendte produkter og løsninger i Visma Software-divisionen er Visma Dataløn, Visma Business, e-conomic, Dinero, Sproom, SmartScan og LogBuy.

Mange danske virksomheder ved ikke, hvad der rammer dem den 1. september31.8.2020 18:24:06 CESTPressemeddelelse

I morgen lyder startskuddet til, at vi officielt overgår fra den gamle ferielov til den nye, og selvom virksomhederne har haft en lang overgangsperiode til at omstille sig til den nye lov, ser det ud til, at mange stadig ikke ved, hvad der rammer dem. I hvert fald ikke hvis man spørger en af landet største leverandører af HR- og lønsoftware, Visma Enterprise Danmark. Ifølge adm. direktør Monika Juul Henriksen har mange danske virksomheder grundlæggende ikke forstået, hvordan danskerne fremover skal planlægge og afvikle deres ferie.