Mystery Makers

NYHED! Genopdag den virkelige verden (og dig selv) med Mystery Go fra Mystery Makers

I en verden hvor vi har mødtes 10 gange så lidt, skal det være 10 gange så sjovt

Tørster du også efter nye oplevelser? Efter at opleve noget i den virkelige verden? Og har du måske drømt om selv at være hovedperson i et mystisk mysterium? Så læs med nu, for de anmelderroste Mystery Makers, som laver spændingsfyldte og gådefulde oplevelser, har skabt et nyt koncept: Mystery Go. Det sætter uden tvivl hjernen på prøve for at løse gåden, og gør dig samtidig klogere på historien (og hemmelighederne) bag flere af Danmarks seværdigheder.

Da corona ramte landet red Mystery Makers på toppen af oplevelsesøkonomiens brusende bølge. I 2018 vand de AOK/Berlingske ’Byens Bedste Kulturoplevelse’, og rost til skyerne for deres innovative tilgang til underholdende samvær i den virkelige verden. Ligesom mange andre virksomheder fik corona konsekvenser for Mystery Makers, og de blev tvunget til at tænke nyt. For vores nye virkelighed stiller også nye krav til vores færden i den virkelige verden, og med Mystery Makers stærke kompetencer indenfor escape rooms, har de derfor udviklet et nyt, spændende koncept: Mystery Go.

Mystery Go er skattejagte for 2-4 personer, hvor du sammen med din familie, kæreste eller venner bliver ført igennem en dansk seværdighed krydret med gåder, gættelege og dilemmaer, som I skal løse sammen. I får uddelt fine, små bøger, hvori I finder ledetråde, som vil sætte jer på sporet af mysteriet. Det eneste I skal gøre, er at åbne øjnene og lade tegn og symboler forvandle jeres hverdag til et mysterie. Og når I har løst et Mystery Go er I ikke bare blevet klogere på historien (og hemmelighederne) bag seværdigheden, I har også lært nye sider af jer selv, jeres partnere og jeres venner.

Selv siger direktør Mads Lind, at ”Mystery Go skal ses som en mulighed for at få en spændende og anderledes oplevelse i den virkelige verden, vi engang tog for givet. Mystery Go giver os mulighed for at genopdage os selv og vores relation til vores nærmeste i en kontekst, som kan andet og mere end sofaen og fjernsynet. Og vi har gjort os umage for at skabe en storslået oplevelse, for I en verden hvor vi har mødtes 10 gange så lidt, skal det også være 10 gange så sjovt.”

Prøv f.eks.:

Kastellet: Premiere 1. juli

Bliv en del af den vigtige mission, der går på at beskytte nationen og livsvigtige informationer. Ved at følge skjulte spor gennem det, der i dag er base for Forsvarets Efterretningstjeneste, skal du og dit hold løse en krise, der truer nationens sikkerhed: Tophemmelige dokumenter er nemlig blevet stjålet af en dobbeltagent, der arbejder for fjenden. Knæk koderne, løs gåderne og følg sporene, så I sammen kan afsløre dobbeltagenten. Nationens sikkerhed er i jeres hænder!

Christiansborg Slot

Lær magtens spil i de royale festlokaler på Christiansborg Slot. Ved at følge skjulte spor gennem slottets sale, knække koder og udfordre hinanden i magtspillet kommer du og dit hold helt tæt på kampen om magten i det danske kongerige. Sætter du dig selv eller gruppen først? Kan I sammen redde kongeriget, eller styrter I landet i grus?

Kongens Have

Prøv en sjov og legende skattejagt, der udfordrer jeres sociale intelligens – og bevis, at I sammen kan klare hofnarrens snedige prøvelser! Mens I løser prisvindende gåder, spiller I samtidig et socialt og morsomt spil for at bevise, at I har blåt blod i årerne. Hvis det lykkes, vil I blive belønnet kongeligt!

Tag dine nærmeste venner i armen og genopdag den virkelige verden, jer selv og jeres by. Find den seværdighed I vil gå på opdagelse i og book jeres Mystery Go for 2-4 personer på www.mysterymakers.dk. I løbet af sommeren vil der komme flere locations, så hold øje på hjemmesiden for nye, sjove mysterier.

Du finder billeder her: https://mysterymakers.dk/billeder/

For mere information kontakt venligst Julie på jn@lahme.dk eller Anne-Sophie på annesophie@lahme.dk.

Information om Mystery Makers

Mystery Makers