Nyhed: Betal for parkering og opladning med EasyPark

Nu er der en god nyhed til danske elbilister og turister, der kommer til Danmark i elbil. EasyPark og E.ON har lanceret en helt ny mobilløsning, der gør det nemmere at finde en E.ON-ladestander og betale for parkering og opladning på én og samme tid.

E.ON er gået sammen med EasyPark, der har Danmarks mest anvendte parkeringsapp, om en helt ny service. Med kun få klik på mobilen kan du nu finde en E.ON-ladestander, se om den er ledig og betale for opladning og parkering via EasyParks parkeringsapp – også selvom du ikke er registreret E.ON-kunde. På den måde sparer du både tid og penge.

”Vi ved, at nem og tilgængelig opladning er vigtig for elbilister. Derfor introducerer vi nu en ny løsning via EasyParks parkeringsapp, som viser dig den nærmeste, ledige ladeplads. Via appen kan du så hurtigt og nemt betale for både parkering og opladning. Dette gør det især nemt for elbilister, der ikke er E.ON-kunder, at lade på vores ladestandere,” siger Torben Fog, chef for e-Mobility Solutions i E.ON Danmark.

E.ON har Danmarks største ladenetværk med over 1.300 offentlige ladepunkter over hele landet, mens EasyPark kan benyttes i alle danske byer, hvor man skal betale for parkering, samt i ca. 500 byer i ni andre lande. Easypark og E.ON har allerede et lignende samarbejde i Sverige, og planen er at udvide samarbejdet til andre lande hvor både E.ON og EasyPark er tilstede.

Easypark appen kan hentes i både App Store, Google Play og Windows store.

Yderligere information:

• Det koster 5,25 kr./kWh at lade op via EasyPark appen.
  • E.ONs ladenetværk forsynes med certificeret strøm fra vedvarende energikilder.
  • E.ON har ca. 1.300 offentlige ladepunkter (11-22 kW) i hele landet og 39 hurtigladere (50 kW) fordelt langs motorvejsnettet og ved trafikknudepunkter på Sjælland, Fyn og i Jylland.

Læs mere om appen her: eon.dk/easypark

Luftforurening går værst ud over børn12.11.2018 11:47pressemeddelelse

Hvert år er luftforurening fra transporten skyld i ca. 900 dødsfald. I større danske byer udsættes vi for luftforurening, der svarer til passiv rygning fra op til syv cigaretter om dagen, og børn er særligt udsatte. En af de mest effektive måder at reducere luftforureningen på er at forbyde de ældste og mest forurenende dieselbiler. Derfor går Det Økologiske Råd og energiselskabet E.ON nu sammen om en kampagne, der sætter fokus på problemet.

E.ON: Hold øje med grønt vand i Frederikssund18.10.2018 09:34pressemeddelelse

Mandag den 22. oktober tilsætter E.ON et grønt og ufarligt farvestof til fjernvarmevandet i Frederikssund. Formålet er at identificere eventuelle utætheder. De husstande, der har en defekt i deres fjernvarmeinstallation, kan opleve, at deres varme brugsvand får et grønligt skær. Det kolde brugsvand bør som udgangspunkt ikke blive grønt. Har man grønt vand, skal man derfor kontakte E.ON, og den eventuelle defekt i fjernvarmeinstallationen skal udbedres.