Nyhed: Betal for parkering og opladning med EasyPark

Nu er der en god nyhed til danske elbilister og turister, der kommer til Danmark i elbil. EasyPark og E.ON har lanceret en helt ny mobilløsning, der gør det nemmere at finde en E.ON-ladestander og betale for parkering og opladning på én og samme tid.

E.ON er gået sammen med EasyPark, der har Danmarks mest anvendte parkeringsapp, om en helt ny service. Med kun få klik på mobilen kan du nu finde en E.ON-ladestander, se om den er ledig og betale for opladning og parkering via EasyParks parkeringsapp – også selvom du ikke er registreret E.ON-kunde. På den måde sparer du både tid og penge.

”Vi ved, at nem og tilgængelig opladning er vigtig for elbilister. Derfor introducerer vi nu en ny løsning via EasyParks parkeringsapp, som viser dig den nærmeste, ledige ladeplads. Via appen kan du så hurtigt og nemt betale for både parkering og opladning. Dette gør det især nemt for elbilister, der ikke er E.ON-kunder, at lade på vores ladestandere,” siger Torben Fog, chef for e-Mobility Solutions i E.ON Danmark.

E.ON har Danmarks største ladenetværk med over 1.300 offentlige ladepunkter over hele landet, mens EasyPark kan benyttes i alle danske byer, hvor man skal betale for parkering, samt i ca. 500 byer i ni andre lande. Easypark og E.ON har allerede et lignende samarbejde i Sverige, og planen er at udvide samarbejdet til andre lande hvor både E.ON og EasyPark er tilstede.

Easypark appen kan hentes i både App Store, Google Play og Windows store.

Yderligere information:

• Det koster 5,25 kr./kWh at lade op via EasyPark appen.
  • E.ONs ladenetværk forsynes med certificeret strøm fra vedvarende energikilder.
  • E.ON har ca. 1.300 offentlige ladepunkter (11-22 kW) i hele landet og 39 hurtigladere (50 kW) fordelt langs motorvejsnettet og ved trafikknudepunkter på Sjælland, Fyn og i Jylland.

Læs mere om appen her: eon.dk/easypark

Et af Europas største privatejede energiselskab

E.ON Danmark A/S er et dansk energiselskab, der indgår i en af Europas største privatejede energikoncerner med 43.000 medarbejdere og 32 millioner kunder. Vores ambition er at drive den grønne omstilling og være den foretrukne partner inden for bæredygtige energiløsninger. Derfor har vi investeret massivt i udviklingen af grønne og innovative energiløsninger; fra at forsyne elektrisk transport med strøm fra egen havvindmøllepark, Rødsand II, til udviklingen af nogle af Danmarks største og mest effektive biogasanlæg. Vi driver Danmarks største netværk af ladeløsninger til elbiler til erhverv, private og den offentlige sektor, og driver ligeledes tre biogastankstationer i partnerskab med OK samt fire biogasanlæg sammen med lokale partnere. E.ON sælger og rådgiver om el, gas, varme og energieffektivisering og ejer og drifter cirka 30 lokale kraftvarmeværker og fire fjernvarmeværker.

To hurtigladere opstillet på efterspurgt lokation i Nordvestsjælland30.10.2017 07:36pressemeddelelse

Hurtigladere langs Holbækmotorvejen har længe været efterspurgt blandt elbilister, og med to styks opstillet i syd- og nordgående retning ved Springstrup bliver det nu markant nemmere at køre elbil på Nordvestsjælland. Tidligere på året vandt energiselskabet E.ON Vejdirektoratets udbud om at opstille 10 hurtigladere på rastepladser langs de danske motorveje, og de sidste to er altså nu klar til brug.