Nye tal: Efterspørgslen på solceller er enorm

Efterspørgslen på solceller er eksploderet efter, at de danske elpriser har ramt et rekordniveau. Det fortæller 3byggetilbud.dk, der er blevet lagt ned af henvendelser fra private boligejere, som ønsker at montere solceller.
3byggetilbud.dk er dagligt i dialog med utallige boligejere, der ønsker at få installeret solceller.

Strømmen i Danmark er dyrere end nogensinde. 8,42 kroner kostede en kilowatttime onsdag i sidste uge. Det er en rekordhøj pris, som nu får de danske boligejere til at tænke i alternativer.

I løbet af  august har 3byggetilbud.dk derfor allerede modtaget 576 henvendelser fra danskere, der ønsker at få monteret solceller:

”Det vælter ind med henvendelser fra boligejere, der ønsker at få opsat solceller hurtigst muligt. Vi har aldrig prøvet noget lignende. Tilbagebetalingstiden på et anlæg er næsten halveret og det har fået hr. og fru Danmark op af stolene,” fortæller Tino Hansen, som er Head of Customer Service hos 3byggetilbud.dk.

Solcelleanlæg ville oprindeligt tjene sig hjem efter cirka tolv år, men med de skyhøje elpriser kan nogle solcelleanlæg tilbagebetales på blot seks år.

Efterspørgslen accelererer

Når de hos 3byggetilbud.dk sammenligner årets otte første måneder med de samme måneder i 2021, så har håndværkerportalen modtaget 12 gange så mange henvendelser, som de gjorde for et år siden.

”Vores tilknyttede solcellemontører løber rigtig stærkt for tiden. Markedet er i forvejen presset, så den ekstremt høje elpris har virkelig sat dem på prøve,” siger Tino Hansen.

Efterspørgslen på solceller har været støt stigende grundet ønsket om at være uafhængig af ændringer i energimarkedet samt de voldsomt stigende energipriser. 3byggetilbud.dk spår derfor, at den høje efterspørgsel er kommet for at blive.

Solcellefirmaer og autoriserede elektrikere søges

”Vi leder med lys og lygte efter firmaer, der kan være med til at løfte de mange solcellehenvendelser, som vi modtager nu og på sigt,” siger Tino Hansen.

3byggetilbud.dk søger derfor både efter solcellefirmaer og autoriserede elektrikere, der overvejer at udvide ordrebogen med solcelleanlæg.

Ønsker du at vide mere om, hvad det indebærer at være samarbejdspartner hos 3byggetilbud.dk, så kan du henvende dig til portalen som håndværker.

Nynne Groth HallanderKommunikationsansvarlig

Kommunikationsansvarlig for 3bygetilbud.dk, der også driver Energihjem.dk og Andelsportal.dk.

Tlf:53391791npg@3byggetilbud.dk