Nye skinner og asfalt til Fyn

Dansk Byggeri Fyn glæder sig over, at regeringen og Dansk Folkeparti er enige om, at Fyn skal have en ny togbane over Vestfyn, en hastighedsopgradering af banelinjen mellem Odense og Ringsted samt en udvidelse af E20 syd om Odense. Men der er lang tid til 2024, hvor første fase af den nye togbane over Vestfyn sættes i gang.

- Vi kan kun være tilfredse med, at politikerne også har husket at investere i infrastrukturen her på Fyn, og at vi både får togskinner og asfalt. Jeg er særlig glad for, at udvidelsen af E20 syd om Odense bliver sat i gang som et af de første projekter i 2021, fordi det simpelthen er nødvendigt, at der sker noget der hurtigst muligt, siger formand for Dansk Byggeri Fyn, Dan Johansen.

Regeringen og Dansk Folkeparti er netop blevet enige om at investere over 110 milliarder kroner i infrastrukturprojekter i perioden 2021 til 2030. Her bliver Fyn tilgodeset med en ny togbane over Vestfyn, hvor første fase igangsættes i 2024, samt en hastighedsopgradering af banelinjen mellem Odense og Ringsted og en udvidelse af E20 syd om Odense, der begge bliver sat i gang i 2021.

- Vi har her på Fyn udsigt til en trafikal opgradering, som vil komme ikke kun Fyn, men også resten af Danmark til gode, og det er virkelig positivt. Men jeg synes, at der er lang tid til 2024, hvor første fase af den nye bane over Vestfyn bliver sat i gang. Der går jo mange år, inden banen står færdig, og passagererne kan stige ombord. Samtidig blev hastighedsopgraderingen mellem Ringsted og Odense faktisk besluttet helt tilbage i 2009, og den går man først i gang med i 2021, siger Dan Johansen, formand for Dansk Byggeri Fyn.

Formand for Dansk Byggeri Fyn, Dan Johansen, telefon 20 12 62 55
Regionskonsulent for Dansk Byggeri Fyn, Mads P. Gede, telefon 24 60 05 22