OpenNet

Nye samarbejdspartnere vil skabe værdi i lokalområdet

I dag åbner tjenesteudbyderen, Kviknet, op for salg på RAH Fiberbredbånds fibernet. Dermed får 25.000 husstande og virksomheder i Vestjylland endnu flere valgmuligheder på deres fibernet, når der skal vælges lynhurtigt internet.
Foto: RAH Fiberbredbånd

Kviknet – som blev delvist opkøbt af Ewii A/S i starten af i år – er den femte tjenesteudbyder, som RAH Fiberbredbånd indgår en aftale med, siden den vestjyske netejer åbnede sit net i februar i år. Netejeren er derfor godt på vej til at nå sit mål om at indgå samarbejdsaftaler med mindst 10 tjenesteudbydere.

Bestyrelsesformand i RAH Fiberbredbånd, Jacob Møller, fortæller:

”Som andelsselskab er det væsentligt, at vi kan være med til at skabe endnu mere værdi i lokalområdet ved at give vores lokalsamfund flere valgmuligheder i form af en bred pallette af tjenesteudbydere. Aftalen med Kviknet er både et skridt nærmere vores mål, ligesom vi er stolte over at indlede et samarbejde med en tjenesteudbyder, som leverer et simpelt og godt produkt.”

Teknisk chef i Kviknet, Yoel Caspersen, tilføjer:

”Vi glæder os over, at vi nu kan tilbyde vores produkter til endnu flere kunder i Jylland og dermed styrke vores position på bredbåndsmarkedet yderligere. Vi er kendt for høje hastigheder, kvalitet og lave priser, og Kviknet er en stærk ny valgmulighed til områdets kunder. Vi tror på, ligesom RAH Fiberbredbånd, at det gavner lokalområder at have flere valgmuligheder på fibernettet.”

Aftalen mellem Kviknet og RAH Fiberbredbånd er kommet i hus ved hjælp af OpenNet, og begge samarbejdspartnere har tidligere indgået aftaler med andre netejere og tjenesteudbydere via OpenNets samarbejdsplatform.

”Vores platform har været i drift siden 2019, og mere end 10 samarbejdspartnere har indgået aftaler med mere end en netejer eller tjenesteudbyder. Det er den helt rigtige udvikling – en samlet branche og flere valgmuligheder til forbrugerne,” lyder det afslutningsvis fra OpenNets direktør, Henrik Møller Nielsen.

Om RAH Fiberbredbånd:
RAH Fiberbredbånd er baseret på et samarbejde mellem det lokale energiselskab RAH, fiberselskabet Thy-Mors Fibernet samt Norlys med det formål at levere fiberbredbånd til de områder af Vestjylland, hvor interessen er høj nok. RAH Fiberbredbånd har allerede udrullet fibernet til 25.000 husstande og er i fuld gang med at etablere til flere nye adresser i det vestjyske.

Om Kviknet:
Kviknet, som blev delvist opkøbt af Ewii A/S i starten af 2022, er et landsdækkende bredbåndsselskab med fokus på pris og teknik – fra hovedkontoret i Odense uddanner Kviknet IT-supportere og datateknikere, som indgår i Kviknets kundeservice og sikrer en kvalificeret og kyndig betjening af selskabets kunder.

Yoel Caspersen, teknisk chef i Kviknet, tlf. 2616 8140
Jacob Møller, bestyrelsesformand i RAH Fiberbredbånd, tlf. 2938 3066
Henrik Møller Nielsen, direktør i OpenNet, tlf. 9115 1515

Foto: RAH Fiberbredbånd

Information om OpenNet

OpenNet
Randersvej 2A, 3. sal
8600 Silkeborg

70212190https://opennet.nu/

OpenNet åbner fibernettene i Danmark og driver en platform, som gør det nemmere for tjenesteudbydere og netejere at samarbejde. OpenNet har været i drift siden 2019 og nærmer sig allerede en dækning på 1 million adresser. OpenNet er et selvstændigt selskab, som er ejet af en af Danmarks største energikoncerner, Norlys.

Følg pressemeddelelser fra OpenNet

Flere pressemeddelelser fra OpenNet