Nye regler om brug af P-skive hilses velkommen

Nye regler om brug af parkeringsskive skal sikre bilister mod dummebøder. Alt for mange kender nemlig ikke reglerne ordentligt, som de er skruet sammen i dag.

Transportminister Hans Christian Schmidt ændrer nu de stærkt kritiserede regler for brug af p-skive på parkeringspladser, hvor der i perioder på døgnet er tidbegrænset parkering. De nuværende regler har været under kritik, da kun få faktisk er klar over, at p-skiven skal sættes til det tidspunkt hvor tidsbegrænsningen begynder – og ikke til det tidspunkt hvor bilen parkeres.

De nye regler tillader bilisten selv at vælge hvor vidt man sætter p-skiven til det tidspunkt hvor tidsbegrænsningen begynder – eller til det tidspunkt hvor bilen parkeres. Og det er et tiltag, der hilses velkommen i Bluepark. Der kan nemlig sættes lighedstegn mellem de udskældte regler og en lang række kontrolafgifter. Og det kan føles helt urimeligt, at blive pålagt en afgift når man netop har sat p-skiven – om end forkert. Administrerende direktør i Bluepark, Nikolaj Florentz Mackowski hilser derfor ændringen velkommen.

”Vi har nogle uklare regler på området, - det har selvsagt affødt en masse frustrerede bilister. Den slags bør der tages hånd om, hvilket transportministeren prompte gør nu. Det hilser vi velkommen. Jo enklere og mere ensartet parkeringsreglerne er, jo færre gange ender vi i konfrontation med frustrerede bilister. Og den løsning ministeren her har valgt er ganske enkelt genial, da til giver folk lov til selv at vælge. Der er derfor ikke noget nyt at sætte sig ind i, - man gør som man hele tiden har gjort.”

For at imødekomme parkeringsregler, der kan misforstås, har Bluepark blandt andet siden slutningen af 2015 tilbudt beboerundervisning i at parkere korrekt. Herudover arbejder vores udviklingsafdeling løbende på nye tiltag, der kan gøre parkering lettere og samtidig fjerne de eventuelle faldgrupper, der kan udløse urimelige kontrolafgifter.

Vil du vide mere om Bluepark, eller om vores seneste tiltag, er du meget velkommen til at kontakte administrerende direktør Nikolaj Florentz Mackowski på telefon 31 31 44 38 eller email nfm@bluepark.dk