Nye farver markerer skifte i danskernes indretning

Dansk indretning er kendt for sine stramme linjer og afdæmpede farver, men nu dukker de stærke farver imidlertid mere og mere op i boligindretningen og markerer et sceneskifte i hjemmet.

Sofacompanys Abby-sofa i Moss Green signalerer, at danskerne er parate til et friskt grønt forårspust i boligen.

Påsken står for døren, og danskerne køber gule lys og grønne servietter i stor stil. Efter en lang og mørk vinter bringer farverne et frisk pust med sig ind i boligen, og at dømme efter de nye farverige møbler, der netop nu lanceres fra adskillige brands, skal vi vænne os til lidt mere spræl i boligindretningen. Danske Sofacompany har således netop præsenteret deres helt nye farveunivers, der nærmest er en eksplosion af lysegul, græsgrøn, koboltblå, lavendel og lyserød.

Der skal nok en del mod til at indrette et dansk hjem i rene pangfarver, men ifølge chefdesigner i Sofacompany Line Nevers Krabbenhøft kan et enkelt farverigt møbel være et flot modspil til den naturlige og afdæmpede farvepallet, som vi danskere er vant til at omgive os med.

-          Sammenlignet med andre lande er vi danskere nok lidt mere forsigtige, når det gælder vores valg af farver på møblerne. Men efter en tid med corona og den nuværende krig i Europa har vi brug for farver, der skaber positivitet og glæde. Vi vil gerne inspirere til, at man udfordrer grænserne og begynder at mixe og lege med farver i højere grad, end vi normalt gør i Danmark, siger hun.

Som et eksempel nævner Line Nevers Krabbenhøft, at møbeldesign ofte henter inspiration fra natur, kunst og arkitektur, men at moden også har en afsmittende effekt på både møbeldesign og farver.

Jacob Lange, jacob@langepr.dk

Sofacompany Sigrid i farven Moss Sun.
Er man lidt vovet, og tør prøve kræfter med nye farver til boligen, er Sofacompanys Rose-sofa i Firenze Bubblegum Pink et godt bud.

LendNow vil skabe ny lejeplads for alt mellem himmel og jord7.4.2022 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Bland-selv-iskaffe sikret to mio. kroner i Løvens Hule17.2.2022 21:00:00 CET | Pressemeddelelse

Tre unge iværksættere har på blot to år slået hul på Bilka, Netto og Føtex med en serie af iskaffe i forskellige smagsvarianter, som man selv kan blande derhjemme. I kulissen venter COOP, Rema1000, Sverige og Tyskland, og allerede i år stiler Cool Creative Company mod at ramme en omsætning på 20 mio. kroner. Det fik i seneste afsnit af Løvens Hule Jacob Risgaard til at investere to mio. kroner for 25 pct. af virksomheden.

Soldaterkammerater henter millioninvestering i Løvens Hule10.2.2022 20:59:00 CET | Pressemeddelelse

De to stiftere og tidligere krigsveteraner Anders Kjærgård Nielsen og Emil Luther Jensen står sammen med deres forretningspartner Haris Bejtić bag virksomheden Muscle House, der sælger kosttilskud, træningstøj og -udstyr. De har netop fået 1,25 mio. kroner fra Christian Arnstedt i Løvens Hule, og kapitalindsprøjtningen skal bl.a. bruges til at videreudvikle private label og indtage nye markeder i udlandet. Målet er en omsætning på 200 mio. kroner om blot tre år.