Nye butikker til SuperBrugsen styrker salg med 1 mia. kr.

Torsdag åbner de fire første af en række nye flagskibe i Danmarks største supermarkedskæde

Med ca. 10 nye store supermarkeder på vej ind i kæden, står SuperBrugsen over for den største styrkelse i sin 27 år lange historie.

På torsdag den 8. november åbner kæden fire nye flagskibe på en gang. Det sker i Haslev, Otterup, Struer og Nakskov. Det er alle butikker, som tidligere var Kvickly.

På vej er yderligere to Kvickly-huse, nemlig Tranbjerg og Amagerbrogade. Til sammen har Coop investeret ca. 80 millioner kr. i de seks ombygninger.

Pr. 1. januar vender Fensmark Brugsforening tilbage. Det betyder, at de to supermarkeder i Fensmark og Glumsø, som omsætter for over 150 millioner kr., igen bliver en del af SuperBrugsen.

Dertil kommer, at Coop er ved at afslutte forhandlinger om flere helt nye beliggenheder, hvor der skal bygges nye SuperBrugser.

”Til sammen vil det øge vores omsætning med en lille milliard kr. i løbet af 2019. Det styrker vores position som Danmarks største supermarkedskæde. De kommende år vil vi bruge kræfterne på at komme med tilbud til vores kunder, der gør det endnu tydeligere, at de får noget andet og mere hos os i forhold til discountbutikkerne, der er vores største konkurrenter,” siger kædedirektør Jesper. K. Andersen, SuperBrugsen.

SuperBrugsen består i dag af ca. 230 supermarkeder med en samlet omsætning på ca. 12 milliarder kr.

Yderligere information: Kædedirektør Jesper K. Andersen, 5159 3605