Nye butikker til SuperBrugsen styrker salg med 1 mia. kr.

Torsdag åbner de fire første af en række nye flagskibe i Danmarks største supermarkedskæde

Med ca. 10 nye store supermarkeder på vej ind i kæden, står SuperBrugsen over for den største styrkelse i sin 27 år lange historie.

På torsdag den 8. november åbner kæden fire nye flagskibe på en gang. Det sker i Haslev, Otterup, Struer og Nakskov. Det er alle butikker, som tidligere var Kvickly.

På vej er yderligere to Kvickly-huse, nemlig Tranbjerg og Amagerbrogade. Til sammen har Coop investeret ca. 80 millioner kr. i de seks ombygninger.

Pr. 1. januar vender Fensmark Brugsforening tilbage. Det betyder, at de to supermarkeder i Fensmark og Glumsø, som omsætter for over 150 millioner kr., igen bliver en del af SuperBrugsen.

Dertil kommer, at Coop er ved at afslutte forhandlinger om flere helt nye beliggenheder, hvor der skal bygges nye SuperBrugser.

”Til sammen vil det øge vores omsætning med en lille milliard kr. i løbet af 2019. Det styrker vores position som Danmarks største supermarkedskæde. De kommende år vil vi bruge kræfterne på at komme med tilbud til vores kunder, der gør det endnu tydeligere, at de får noget andet og mere hos os i forhold til discountbutikkerne, der er vores største konkurrenter,” siger kædedirektør Jesper. K. Andersen, SuperBrugsen.

SuperBrugsen består i dag af ca. 230 supermarkeder med en samlet omsætning på ca. 12 milliarder kr.

Yderligere information: Kædedirektør Jesper K. Andersen, 5159 3605

Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse9.11.2018 12:00pressemeddelelse

Sofie Irgens bliver nyt medlem af bestyrelsen for Coop Danmark A/S. Hun er i forvejen medlem af bestyrelsen for Coop Amba. Til daglig er hun udviklingsdirektør for KK Wind Solutions. Før da havde hun en 10 år lang karriere i Velux-koncernen. Sofie Irgens er 37 år, uddannet civilingeniør og bor i Brejning ved Vejle. ”Med Sofies indtræden i bestyrelsen får vi tilført en betydelig kompetence inden for digitalisering, som er et af de absolut højest prioriterede områder i Coop de kommende år,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. ”Jeg glæder mig til at bidrage til udviklingen af Coop Danmark til gavn for medlemmer og butikker. Stærke butikskoncepter, digitalt lederskab og en høj ansvarlighedsprofil er nogle af de områder, jeg vil have fokus på i bestyrelsen,” siger Sofie Irgens. Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.

Fensmark Brugsforening vender tilbage til Coop2.11.2018 10:34pressemeddelelse

Efter et år uden for Coop vender Fensmark Brugsforening nu tilbage. Pr. 1. januar 2019 bliver foreningen igen en del af Coop og stopper dermed samarbejdet med Dagrofa, Spar og MENY. Butikkerne i Fensmark og Glumsø skifter navn tilbage til SuperBrugsen, mens butikken i Vallensved skal afvikles og har sidste åbningsdag senest 31. januar 2019, medmindre den rette kandidat, til at overtage butikken, viser sig inden da. "Vi har lyttet til vores kunder og medlemmer, som savner Coop sortimentet. Fx varerne fra Änglamark og Thise, men også de gode medlemsfordele. Vores brugsforening har eksisteret siden 1875, hvilket kun har kunnet lade sig gøre, fordi vi har lyttet til og været imødekommende over for vores kunder. Det gør vi også nu, og derfor er vi nødt til at reagere," siger direktør Hans Larsen, Fensmark Brugsforening. "Vores medarbejdere har ydet en kæmpe indsats, og Dagrofa har ligeledes gjort alt, hvad de kunne for os, men vi er nødt til at følge den efterspørgsel, der er fra vores kund