Nye butikker og udvidede koncepter til City2

City2 byder velkommen til nye lejere samt introducerer udvidede koncepter for eksisterende.

Kunderne stod i kø fra morgenstunden, da Søstrene Grene åbnede 13. april 2018

Den 13. april slog den traditionsrige butikskæde Søstrene Grene dørene op for en splinterny butik i City2. På hylderne vil City2’s kunder fremover kunne udforske kædens store udvalg af boliginteriør, små møbler, køkkentilbehør, hobbyartikler og meget andet. Et udvalg, der suppleres med nye varer hver eneste uge.

”Vi har haft en fantastisk åbning, og oplevet en super stemning hos de mange købelystne kunder. Butikken er blandt de større i kæden, og vores varer udstilles derfor i fuldt sortiment og farveskala. Det er vigtigt for os, at kunderne ikke går forgæves, selvom der er run på salget. Mange fra lokalområdet har gennem længere tid opfordret Søstrene Grene til at åbne i City2, og det er dejligt at møde en stor kundeopbakning fra første dag”, siger Flemming Ostenfeld, franchisetager i Søstrene Grene.

Fødevaregiganten Føtex udvider deres butik i City2 og er ved at bygge om i det populære bagerudsalg, så det bliver mere tidssvarende og up to date.

Hos Imerco Home er der også udvidelser på vej. Butikken udvider i nærmeste fremtid ind i nabolejemålet og får dermed tilført adskillige ekstra m2 til deres butik. Isenkram og boligtilbehør har været noget af det, City2’s kunder har efterspurgt, og det får de nu meget mere af.

Et nyt Høje Taastrup C på vej

Der er store planer for området omkring City2. De tre grundejere Danske Shoppingcentre, EjendomsSelskabet Norden og Høje-Taastrup Kommune er gået sammen om en storstilet udvikling af området. Sammen har de stiftet et arealudviklingsselskab, der skal omdanne et område på størrelse med 40 fodboldbaner til nye boliger og erhverv. DEAS har fornøjelsen af at være en del af projektet som rådgiver for Danske Shoppingcentre.

”Den positive udvikling i området giver nyt liv og betyder rigtig meget for centret. Vi ser frem til en mere naturlig sammenhæng mellem center, byliv og dermed øget kundestrøm. Vi arbejder hele tiden på at sikre, at vi har det rettet butiksmix, og vi er stolte over, at vi nu styrker centrets profil med store aktører som Føtex og Imerco, som udvider, og åbningen af Søstrene Grene”, siger Thomas Lüscher, center manager i DEAS.

Et vigtigt greb i udviklingen af byområdet bliver et centralt og aktivt parkstrøg, som skal skabe en naturlig og attraktiv forbindelse mellem Høje Taastrup Station og City 2. Parkstrøget skal give plads til aktiviteter for både beboere, medarbejdere og besøgende med byliv, caféområder og en naturlig integration af City2 i bydelen.

City2 er ejet af Danske Shoppingcentre og administreres af DEAS, som er Danmarks største center manager med en portefølje på 17 shoppingcentre fordelt over hele landet

Thomas Lüscher, center manager, DEAS, mobil 27 90 10 98

DEAS A/S er et af Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskaber. Selskabet består af fem forretningslinjer: Ejendomsadministration, Property Asset Management, Facility Services, Udlejning og Offentlig-Privat Partnerskab (OPP). DEAS administrerer og udvikler bl.a. 17 shoppingcentre, primært ejet af Danske Shoppingcentre P/S. Vi tilbyder også administration af bolig- og erhvervsejendomme samt ejer- og andelsboligforeninger. Hertil kommer bygherrerådgivning, byggesagsadministration, energistyring, drift og vedligehold, udlejning af bolig- og erhvervslejemål samt salg og vurdering af erhvervsejendomme og boliger. DEAS administrerer cirka 2.000 ejendomme med cirka 70.000 lejemål i Danmark. DEAS A/S er et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

Kunderne stod i kø fra morgenstunden, da Søstrene Grene åbnede 13. april 2018

Gode råd til de studerendes boligjagt25.7.2018 07:59pressemeddelelse

På lørdag den 28. juli får mange tusind unge svar på, om de er kommet ind på deres drømmestudie. Studiestart betyder for mange også et akut boligbehov. Grundigt benarbejde, netværk, tålmodighed og en åben indstilling er et godt sted at starte boligjagten. Brug bolig- og kollegieportalerne Ejendomsforvaltningsselskabet DEAS udlejer hvert år over 6.000 lejeboliger via udlejningsportalen Findbolig.nu og har samlet en række gode råd til de boligsøgende. ”Der er ingen tvivl om, at de nye studerende står over for et svært lejeboligmarked. Der er stor efterspørgsel efter lejeboliger i de store byer, og det har betydning for lejeniveauerne og mulighederne for at komme i betragtning,” siger Maivi Herup, udlejningschef i DEAS. Der findes en lang række boligsites, som kan hjælpe med at afdække markedet, og som enkelt og effektivt formidler ledige lejeboliger. DEAS favner med sin boligsøgningsportal Findbolig.nu også studie- og ungdomsboliger. Men også kollegieværelser er en mulighed de boligsøgen