Nye bolde og nye muligheder i Odder Håndbold

20.000 kroner fra Sparekassen Kronjylland til håndbolde og redskaber

Gitte Morbjerg (t.v.) fra Odder Håndbold har fået overrakt et stort gavebevis fra Tove Abrahams, der er afdelingsdirektør i Sparekassen Kronjylland i Odder. Donationen er fra sparekassens gavefond og skal blandt andet gå til nye bolde og redskaber.

- I Odder Håndbold kan vi slet ikke få armene ned over den støtte, Sparekassen Kronjylland netop har valgt at give os gennem sin gavefond. Det betyder meget for os at få denne opbakning fra en god lokal samarbejdspartner, og bidraget kommer til at gavne bredt i hele klubben. Med de nye bolde og redskaber kan vi fastholde en høj kvalitet i vores træning og vores øvelser, og det er yderst vigtigt, fortæller Gitte Morbjerg, der er bestyrelsesformand i Odder Håndbold.

– Sparekassen Kronjylland ønsker med vores støtte at være med til at bakke op om en vigtig fritidsaktivitet i Odder. Vi ved nemlig, hvor afgørende det er for en by med et velfungerende fritidsliv, og at håndboldklubben danner vigtige fælleskaber, som hele byen kan samles om. Mange af områdets børn og voksne er aktive i Odder Håndbold, så vi ved, at det er en støtte, der kommer mange til gode, fortæller Tove Abrahams, der er afdelingsdirektør i Sparekassen Kronjylland i Odder.

Donationen på 20.000 kroner fra Sparekassen Kronjyllands gavefond sikrer, at Odder Håndbold får nye bolde, forskellige træningsredskaber og nyt overtrækstøj.

Salg af Sparinvest vil styrke Sparekassen Kronjylland1.3.2019 08:38:07 CETPressemeddelelse

Sparekassen Kronjylland er en del af ejerkredsen bag Sparinvest, som i dag har indgået en betinget aftale om at sælge 75 procent af aktiekapitalen til Nykredit for 2.245 millioner kroner, ligesom der inden overdragelsen vil blive udbetalt 155 millioner kroner i udbytte. Hvis salget går igennem, vil det give Sparekassen en indtægt på 94 millioner kroner plus udbytte. Salget kan desuden styrke Sparekassens kapital og samtidig sikre et fortsat stærkt investeringssamarbejde til gavn for både kunder og Sparekassen. Hvis salget går igennem, bliver Sparekassens egentlige kernekapital- samt kapitalprocent øget med cirka 0,9 procentpoint, dels på grund af den ekstraordinære indtægt og udbyttebetalingen, dels på grund af reduktion i fradraget i kapitalgrundlaget for kapitalandele i andre finansielle virksomheder. - Kapitalkravene stiger betydeligt i disse år, og her vil et eventuelt salg være et af flere redskaber til at sikre, at Sparekassen også i årene fremover har en stærk og rigelig polstri