Nybagt Lotto millionær: Jeg blev så rørt at der blev fældet en tåre

Efter 30 år vandt odenseaner endelig på sin kupon med lykketal.

En mand i tresserne fra Odense blev for et par uger siden den heldige vinder af Millionærgarantien fra Lotto, hvor man bliver millionær, selvom man har 0 rigtige.

Den heldige vinder, der er millionær nr. 3671, fik sig noget af et chok, da han søndag formiddag åbnede sin telefon for at se, om der var kommet beskeder på mailen.

Og det kan nok være, at der var en nyhed, som fik den trofaste Lotto spiller gennem 30 år, til at spærre øjnene op.

På en mail fra Danske Spil stod der først: Tillykke, du har vundet 50 kroner. Lige nedenunder fulgte: Tillykke du har vundet 1.000.050 kr.

-Jeg var nærmest ved at tabe telefonen. Der var jo ufatteligt mange tal – og virkelig mange nuller. Jeg troede ikke mine egne øjne. Jeg måtte straks ind og se på mit Plus-abonnement, om det mon kunne være rigtigt. Og det var det jo. Men jeg måtte lige tælle nullerne efter et par gange, før jeg forstod, at jeg altså var blevet millionær, fortæller han.

Manden kunne ikke med det samme fortælle sin hustru om deres held, da parret passede deres børnebørn. Manden måtte således gå og holde på hemmeligheden i flere timer.

-Det var virkelig svært. Jeg var meget urolig og rastløs. Det boblede jo nærmest indeni, fortæller han.

Da de blev alene, viste han straks mailen fra Danske Spil til sin hustru.

-Hun blev meget rørt og fældede da også en lille tåre. Så udbrød hun: Så har vi også prøvet det! Jeg må da indrømme at jeg også blev lidt bevæget. Vi har været meget igennem sammen af sygdom osv. Så jeg forstod præcis, hvad hun mente.

Som nævnt har den heldige vinder spillet med i over 30 år på en kupon, som er sammensat af familiefødselsdage, bryllupsdag og andre personlige lykketal.

Familien har aldrig kastet om sig med penge. Derfor har der da også været bekymringer i forhold til at få det hele til at gå op, når pensionen nærmede sig.

-Det er da klart, at det er noget, vi har talt meget om. Min kone har ikke arbejdet i en del år, så hvis jeg også gik på efterløn, skulle vi virkelig overveje, hvordan vores liv kom til at forme sig. Det behøver vi ikke tænke på nu. Nu kan vi betale alle vores lån ud og samtidig investere pengene, så de forhåbentlig strækker sig længere, lyder det.

De nybagte millionærer har valgt at holde deres nye status hemmelig for både venner og familie.

- Man er selvfølgelig i tvivl, for man vil jo også gerne dele så glædelige nyheder med dem, man elsker. Og det kan da også være, at vi med tiden fortæller det. Men vi talte med vores bankmand, der sagde, at vi nok skulle tænke på os selv i denne situation. Og hvis der er noget tilbage, så arver de det jo.

Danske Spil: FCM ender sidst i Gruppe D21.10.2020 09:48:09 CESTPressemeddelelse

FC Midtjylland starter onsdag aften klubbens første Champions League-eventyr nogensinde. Ulvene lægger ud hjemme mod italienske Atalanta i turneringens Gruppe D, som foruden de to hold tæller Ajax og Liverpool. FCM var i fjerde seedningslag i lodtrækningen, og Danske Spil vurderer, at det danske mandskab får svært ved at bryde den seedning og slutte højere end sidstepladsen. - Selvom det her FC Midtjylland hold ligner et hold, der er klar til europæisk fodbold på højeste hylde, så er det bare modstand af ypperste kaliber, de er oppe mod her. Vi tror, de ender sidst i gruppen, siger Peter Emmike, oddsansvarlig hos Danske Spil. I onsdagens hjemmekamp mod Atalanta er italienerne store favoritter. Oddset på udesejr er 1,55, mens oddset på hjemmesejr er 5,70. - Atalanta er en stor mundfuld. Det er et af Europas bedste angrebshold. De har allerede scoret 14 gange i de første fire kampe i Serie A i denne sæson, og i sidste sæson scorede de hele 98 gange i ligaen, endte treer og kom også i kva

Kokain og kaos – et ærligt og unikt portræt af fodboldspilleren Ken Ilsø19.10.2020 13:17:56 CESTPressemeddelelse

Den 27. januar 2019 får 32-årige Ken Ilsø et opkald, der ændrer hans karriere. Han er testet positiv for stoffet benzoylecgonin, som findes i kokain. Ken er på daværende tidspunkt professionel fodboldspiller i den australske klub Adelaide United. Bag ham ligger en blandet karriere,hvor han b.la. har været talent i hollandske Heerenveen, Superligaprofil i SønderjyskE, udtaget til landsholdet, problembarn i Bundesligaen og kæmpe stjerne i malaysisk fodbold. Da Ken Ilsø afslutter opkaldet, ved han, at hans karriere er slut. Han får en dopingkarantæne på to år, hvilket betyder, at han intet må have med officielle sports- eller idrætsforeninger at gøre. Han må ikke engang have et fitness-abonnement. I podcasten ’Friløber’ folder Ken Ilsø sin historie ud over seks afsnit. Det er et unikt og ærligt indblik i de op- og nedture en professionel fodboldspiller kan komme til at opleve i løbet af karrieren. Ken inviterer os ind i omklædningsrummet, tager os med på nogle af verdens største stadions