Nyansættelse: Kim Nielsen går til DEAS Property Asset Management A/S

Kim Nielsen, ny senior asset manager i DEAS Property Asset Management A/S

DEAS Property Asset Management har ansat Kim Nielsen som senior asset manager. Kim Nielsen tiltræder den 7. december 2015. Han er et kendt navn og har solid erfaring fra ejendomsbranchen og kommer fra en stilling som direktør i DADES A/S.

”DEAS har store vækstambitioner inden for asset management, som Kim Nielsen skal være med til at indfri. Vi etablerede i 2013 Property Asset Management som et selvstændigt strategisk initiativ i DEAS-koncernen, fordi vi så et stort behov hos danske og udenlandske investorer for at få en mere aktiv forvaltning og dermed endnu mere fokus på værdiskabelse. Gennem de første år har vi indgået flere asset management-aftaler, og i dag kan vi offentliggøre, at vi har indgået endnu en,” siger Christian Melgaard, direktør i DEAS Property Asset Management A/S, der er et 100 % ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

DEAS Property Asset Management A/S har i dag indgået aftale med Coller Capital, det netop har erhvervet en boligportefølje på 22 ejendomme indeholdende over 1.000 ejerlejligheder. Porteføljen er primært beliggende i København og den nordvestlige del af Sjælland. Catella Corporate Finance har formidlet handlen.

”Vi er naturligvis meget tilfredse med, at Coller Capital har valgt os som fremtidig asset manager af deres nye portefølje. Og vi ser det som et strategisk vigtigt skridt mod målet om også at blive den foretrukne samarbejdspartner i Danmark for udenlandske investorer,” siger Christian Melgaard.

Coller Capital har ikke tidligere haft direkte investeringer i Danmark.

Christian Melgaard, DEAS Property Asset Management A/S, mobil 25 34 19 91.
Kim Nielsen, mobil 40 32 86 37.

Kort om DEAS Property Asset Management A/S
DEAS Property Asset Management A/S blev stiftet i efteråret 2013 som et 100 % ejet datterselskab til DEAS Holding A/S, der også ejer ejendomsforvaltningsselskabet DEAS A/S. DEAS Property Asset Management A/S indeholder koncernens aktiviteter inden for property asset management og blev i 2014 godkendt som forvalter af alternative investeringsfonde (FAIF) som det første selskab i Danmark inden for ejendomsområdet.

Kim Nielsen, ny senior asset manager i DEAS Property Asset Management A/S
Christian Melgaard, direktør, DEAS Property Asset Management

Boligsucces i Aalborg: Nu starter udlejningen af anden etape af Stigsborg Brygge12.2.2018 09:19pressemeddelelse

Det går så godt for CALUMs to lejeboligprojekter på Stigsborg Havnefront, at anden etape af Stigsborg Brygge nu skydes i gang med åbent hus søndag den 18. februar kl. 13-14. Over 100 beboere har allerede indtaget de første 43 lejligheder i første etape af Stigsborg Brygge og Lindholm Brygges 21 rækkehuse. Så når anden etape står indflytningsklar til 15. juni 2018, vil beboerne flytte ind i et spirende udviklingsområde med masser af liv. Hos CALUM ser man frem til at skyde udlejningen af næste etape i gang. ”De har en unik beliggenhed i første række ned til Limfjorden, og med 2-4 værelser appellerer de til en bred målgruppe, der både tæller par, børnefamilier og singler. Og så har vi lagt stor vægt på en høj kvalitet i materialer bl.a. i køkken og badeværelse. Den er generelt på linje med det, man kan forvente i en ejerbolig,” siger Jakob Axel Nielsen, direktør i CALUM. Ejendomsforvaltningsselskabet DEAS er CALUMs samarbejdspartner og varetager førstegangsudlejningen samt administration