Nyansættelse: Kim Nielsen går til DEAS Property Asset Management A/S

Kim Nielsen, ny senior asset manager i DEAS Property Asset Management A/S

DEAS Property Asset Management har ansat Kim Nielsen som senior asset manager. Kim Nielsen tiltræder den 7. december 2015. Han er et kendt navn og har solid erfaring fra ejendomsbranchen og kommer fra en stilling som direktør i DADES A/S.

”DEAS har store vækstambitioner inden for asset management, som Kim Nielsen skal være med til at indfri. Vi etablerede i 2013 Property Asset Management som et selvstændigt strategisk initiativ i DEAS-koncernen, fordi vi så et stort behov hos danske og udenlandske investorer for at få en mere aktiv forvaltning og dermed endnu mere fokus på værdiskabelse. Gennem de første år har vi indgået flere asset management-aftaler, og i dag kan vi offentliggøre, at vi har indgået endnu en,” siger Christian Melgaard, direktør i DEAS Property Asset Management A/S, der er et 100 % ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

DEAS Property Asset Management A/S har i dag indgået aftale med Coller Capital, det netop har erhvervet en boligportefølje på 22 ejendomme indeholdende over 1.000 ejerlejligheder. Porteføljen er primært beliggende i København og den nordvestlige del af Sjælland. Catella Corporate Finance har formidlet handlen.

”Vi er naturligvis meget tilfredse med, at Coller Capital har valgt os som fremtidig asset manager af deres nye portefølje. Og vi ser det som et strategisk vigtigt skridt mod målet om også at blive den foretrukne samarbejdspartner i Danmark for udenlandske investorer,” siger Christian Melgaard.

Coller Capital har ikke tidligere haft direkte investeringer i Danmark.

Christian Melgaard, DEAS Property Asset Management A/S, mobil 25 34 19 91.
Kim Nielsen, mobil 40 32 86 37.

Kort om DEAS Property Asset Management A/S
DEAS Property Asset Management A/S blev stiftet i efteråret 2013 som et 100 % ejet datterselskab til DEAS Holding A/S, der også ejer ejendomsforvaltningsselskabet DEAS A/S. DEAS Property Asset Management A/S indeholder koncernens aktiviteter inden for property asset management og blev i 2014 godkendt som forvalter af alternative investeringsfonde (FAIF) som det første selskab i Danmark inden for ejendomsområdet.

Kim Nielsen, ny senior asset manager i DEAS Property Asset Management A/S
Christian Melgaard, direktør, DEAS Property Asset Management

CALUM udvider med nye lejligheder på Eternitgrunden26.4.2018 08:26pressemeddelelse

Ejendomsselskabet CALUM er aktiv i flere byudviklingsområder i Aalborg, og Eternit-grunden midt i byen er ingen undtagelse. Den 1. september står 29 nye lejeboliger klart til indflytning. ”Med Gavlhusene omdanner vi et smukt ældre hus fra 1897 til 29 unikke lejligheder med sjæl og historie. Vi mixer gammelt og nyt og har som altid truffet et enkelt og kvalitetsbevidst materialevalg,” siger Jakob Axel Nielsen, direktør i CALUM. Den gamle smukke facade ud mod Alexander Foss Gade er bevaret, mens der på den modsatte facade mod gårdrummet skabes et moderne udtryk. DEAS er udpeget til at stå for førstegangsudlejning samt efterfølgende administration af Gavlhusene, hvor der er lagt vægt på gode uderum. På taget etableres en stor tagterrasse med udsigt over området, og beboerne får eget orangeri, hvor de har rig mulighed for at opholde sig i grønne og lyse omgivelser. By med vokseværk ”Vi ser frem til at sætte gang i udlejningen på vegne af CALUM, der rammer et behov og en efterspørgsel i mar