Nyansættelse: Kim Nielsen går til DEAS Property Asset Management A/S

Kim Nielsen, ny senior asset manager i DEAS Property Asset Management A/S

DEAS Property Asset Management har ansat Kim Nielsen som senior asset manager. Kim Nielsen tiltræder den 7. december 2015. Han er et kendt navn og har solid erfaring fra ejendomsbranchen og kommer fra en stilling som direktør i DADES A/S.

”DEAS har store vækstambitioner inden for asset management, som Kim Nielsen skal være med til at indfri. Vi etablerede i 2013 Property Asset Management som et selvstændigt strategisk initiativ i DEAS-koncernen, fordi vi så et stort behov hos danske og udenlandske investorer for at få en mere aktiv forvaltning og dermed endnu mere fokus på værdiskabelse. Gennem de første år har vi indgået flere asset management-aftaler, og i dag kan vi offentliggøre, at vi har indgået endnu en,” siger Christian Melgaard, direktør i DEAS Property Asset Management A/S, der er et 100 % ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

DEAS Property Asset Management A/S har i dag indgået aftale med Coller Capital, det netop har erhvervet en boligportefølje på 22 ejendomme indeholdende over 1.000 ejerlejligheder. Porteføljen er primært beliggende i København og den nordvestlige del af Sjælland. Catella Corporate Finance har formidlet handlen.

”Vi er naturligvis meget tilfredse med, at Coller Capital har valgt os som fremtidig asset manager af deres nye portefølje. Og vi ser det som et strategisk vigtigt skridt mod målet om også at blive den foretrukne samarbejdspartner i Danmark for udenlandske investorer,” siger Christian Melgaard.

Coller Capital har ikke tidligere haft direkte investeringer i Danmark.

Christian Melgaard, DEAS Property Asset Management A/S, mobil 25 34 19 91.
Kim Nielsen, mobil 40 32 86 37.

Kort om DEAS Property Asset Management A/S
DEAS Property Asset Management A/S blev stiftet i efteråret 2013 som et 100 % ejet datterselskab til DEAS Holding A/S, der også ejer ejendomsforvaltningsselskabet DEAS A/S. DEAS Property Asset Management A/S indeholder koncernens aktiviteter inden for property asset management og blev i 2014 godkendt som forvalter af alternative investeringsfonde (FAIF) som det første selskab i Danmark inden for ejendomsområdet.

Kim Nielsen, ny senior asset manager i DEAS Property Asset Management A/S
Christian Melgaard, direktør, DEAS Property Asset Management

Ny undersøgelse: Tidssvarende boliger giver tilfredse lejere, mens nyopførte ejendomme kræver øget fokus1.12.2017 08:44pressemeddelelse

DEAS, der er blandt landets førende ejendomsforvaltningsselskaber, har netop afsluttet årets store undersøgelse af tilfredsheden blandt sine boliglejere. Knap halvdelen af DEAS’ cirka 28.000 boliglejere fordelt på 665 boligudlejningsejendomme i hele landet har haft mulighed for at deltage, og cirka 40% har deltaget i undersøgelsen. Undersøgelsen har målt boliglejernes tilfredshed med deres bolig, ejendom og med DEAS som forvalter. Den viser, at tilfredsheden blandt DEAS’ boliglejere er steget med 6 % - fra 7,1 i 2015 til 7,5 i 2017 (målt på en skala fra 0-10). ”DEAS har arbejdet med kundemålinger i mere end 20 år som en del af vores forretningstilgang. Vi arbejder hver dag for at servicere vores kunder og lejere og har siden 2014 arbejdet systematisk på at øge vores kundeorientering. Det er derfor fantastisk at se, at vores anstrengelser har båret frugt med en øget tilfredshed blandt vores lejere,” siger Henrik Dahl Jeppesen, adm. direktør i DEAS. Boligområdet, herunder lejeloven og bo

Black Friday sætter ny rekord i danske shoppingcentre27.11.2017 12:32pressemeddelelse

I Danmark har interessen for Black Friday været i eksplosiv vækst. På bare fem år er Black Friday gået fra at være et ukendt fænomen til at blive en af årets største handelsdage. De danske shoppingcentre har ført an i denne udvikling, da de med deres store antal af butikker samlet på ét sted giver kunderne optimale forudsætninger for at få alle de gode tilbud hos de forskellige kæder og butikker. Årets Black Friday den 24. november satte igen ny rekord i det samlede besøgstal i de 16 shoppingcentre, som ejendomsforvaltningsselskabet DEAS administrerer og driver på vegne af Danica Pension. Antallet af besøgende steg i år med 7%. Sidste år endte Black Friday på en klar 1. plads over shoppingcentrenes største besøgsdage, ikke engang overgået af den store juleindkøbsdag d. 23. december. ”Black Friday er blevet en særdeles vigtig omsætningsdag i detailhandlen, som vi har haft stort fokus på at planlægge og klargøre. Vi oplever, at rigtig mange handlende tager på shopping i centrene, hvor de

Ny aftale: Lærernes Pension lægger nye boligprojekter hos DEAS17.11.2017 08:11pressemeddelelse

Lærernes Pension har styrket samarbejdet med ejendomsforvaltningsselskabet DEAS. Parterne har fornyet deres samarbejdsaftaler. DEAS er valgt til at varetage udlejning, administration og efterfølgende drift af selskabets boligprojekter. DEAS administrerer p.t. samlet ca. 68.000 m2 boliger for Lærernes Pension. ”Vi har valgt DEAS som forvalter af vores portefølje, fordi de tilbyder den fulde palet af ydelser, som vi har behov for. Vi har desuden gode resultater fra vores samarbejde om førstegangs-udlejning, fx af Jacobsens Have i Valby, hvor DEAS nåede i mål med fuld udlejning, inden byggeriet stod færdigt. Den slags danner solid grobund for fremtidige fælles projekter,” siger Henrik Walther Mogensen, finansdirektør i Lærernes Pension. Lærernes Pension er blandt de investorer, der satser på udvikling og opførelse af nye boligudlejningsejendomme i landets storbyer, herunder Aalborg som for tiden er i rivende udvikling. ”Vi glæder os til at styrke det tætte samarbejde med Lærernes Pension.

DEAS starter udlejning af PFAs 94 nye lejeboliger i Hillerød6.11.2017 08:16pressemeddelelse

Med over 300 besøgende til åbent hus de seneste to søndage har DEAS startet udlejningen af PFA’s nye, spændende lejeboliger på Nordre Jernbanevej midt i Hillerød. Projektet dækker fire byhuse og en etageejendom. Projektet er endnu et skridt i realiseringen af PFA Ejendommes nye boligstrategi. Tidligere på året igangsatte DEAS i den sammenhæng udlejningen af Frederikskaj 2 i København samt Havnehusene i Aalborg på vegne af PFA. ”Hillerød er med kombinationen af lokalt byliv, naturskønne omgivelser og gode forbindelser til København oplagt for os at investere i. I projektet har vi gået efter bred appel og diversitet ved at opføre flotte gedigne lejeboliger fra to til fire værelser, og derfor tror vi også på, at der vil være bred efterspørgsel på boligerne,” siger Michael Bruhn, direktør i PFA Ejendomme. Behov for flere boliger i HillerødI Hillerød Kommunes seneste befolkningsprognose anslås der en stigning på over 8.000 borgere i perioden fra 2016 til 2026. ”Der forventes en stigning i b

PensionDanmark styrker samarbejdet med DEAS3.11.2017 13:02pressemeddelelse

PensionDanmark har valgt at forny deres samarbejdsaftale med ejendomsforvaltningsselskabet DEAS, der er landets førende inden for administration, drift og udvikling af ejendomme. DEAS og PensionDanmark indledte samarbejdet i 2004, og PensionDanmark har nu valgt at fortsætte med DEAS som samarbejdspartneren, der skal stå for administration og drift af selskabets ejendomme og lejemål inden for erhverv og bolig. ”DEAS er en effektiv samarbejdspartner inden for ejendomsforvaltning, og vi trækker med stor tilfredshed på deres kompetencer. At selskabet for nylig er blevet ISO-certificeret har yderligere overbevist os om, at DEAS er den rette partner for os, når det gælder administration og drift af vores ejendomme. Jeg har derfor høje forventninger til samarbejdet,” siger Marius Møller, ejendomsdirektør i PensionDanmark. På vegne af PensionDanmark administrerer DEAS pt. en ejendomsportefølje bestående af hovedsageligt erhvervsejendomme- og lejemål, der udgør ca. 500.000 m2, primært kontorer,