Ny vicedirektør i Dyrenes Beskyttelse

Nicolai Fischer-Bogason tiltræder d. 1. oktober stillingen som vicedirektør for Dyrenes Beskyttelse.

Nicolai Fischer-Bogason tiltræder en nyoprettet stilling som vicedirektør for Dyrenes Beskyttelse. Foto: Dyrenes Beskyttelse

Dyrenes Beskyttelse har vokseværk, og over en 10-årig periode er omsætning og antallet af medarbejdere vokset næsten 50 pct. Derfor tager foreningen nu det næste logiske skridt og opretter en stilling som vicedirektør, der tiltrædes af Nicolai Fischer-Bogason d. 1. oktober.

”Dyrenes ve og vel ligger mange på sinde, og som forening håndterer vi efterhånden alt lige fra forsømte egernunger over store, internationale wildlife-projekter til fremtidens fødevareproduktion. Bredden i vores arbejde spænder vidt, hvilket de senere år har vist sig i antallet af medarbejdere, og derfor er jeg rigtig glad for, at det nu også bliver afspejlet i direktionen, hvor Nicolai og jeg både skal samarbejde og fordele arbejdet imellem os,” siger Britta Riis, direktør for Dyrenes Beskyttelse.

”Nicolai besidder de helt rigtige kompetencer til at kunne løfte vores organisation til nye højder, samt indfri vores strategiske målsætninger. Jeg ser meget frem til at samarbejde med ham,” tilføjer hun.

Nicolai Fischer-Bogason er uddannet cand.polit. fra Københavns Universitet og har siden 2007 arbejdet i Finansforbundet. Her har han siden 2016 været forretningsudviklingschef og daglig leder for afdelingerne økonomi, IT, forretningsudvikling og digitalisering. I perioden 2012-2015 har han været afdelingschef for Finansforbundets politiske afdeling.

Hos Dyrenes Beskyttelse får han det primære ansvar for den strategiske udvikling og opnåelse af de målsætninger, der er forbundet dermed, samt styring, udvikling og tværgående koordinering i organisationen. Opgaver, som han ser frem til med begejstring.

”Dyrenes Beskyttelse er en spændende organisation i rivende udvikling, og jeg er sikker på, at jeg med min baggrund og erfaring kan være med til at hjælpe dem på den rejse. Jeg har altid gået meget op i dyrevelfærd, og jeg ser meget frem til også at kunne være med til at gøre en forskel for dyrene i mit daglige arbejde,” siger Nicolai Fischer-Bogason.

Nicolai er 45 år gammel og bor i Ganløse med hustru og 3 børn. Familien har bl.a. to heste og kat, og så er han aktiv sejler og skientusiast.

Handling for hønsene16.9.2021 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Det omfattende og alvorlige problem med brud på brystbenet hos æglæggende høns i alle produktionstyper skal løses. Derfor har Dyrenes Beskyttelse allerede taget fat i producenter og ægpakkerier, som er ’Anbefalet af Dyrenes Beskyttelse’ for at iværksætte tiltag, der skal hjælpe hønsene på kort sigt. På lidt længere sigt bebuder organisationen, at der kommer ændringer af mærkekravene. Sammen med Økologisk Landsforening har Dyrenes Beskyttelse indkaldt til stormøde fra minister til producent med henblik på handling.

Danske kalve risikerer sult og tørst på lange transporter14.9.2021 07:15:00 CEST | Pressemeddelelse

Tusindvis af danske spæde kalve risikerer langvarig sult og tørst, når de transporteres over lange afstande til udlandet. På trods af lovens krav til vanding og fodring bliver der ikke sørget for, at alle kalve får vand eller mælk på de lange ture, hvor alene opholdet på lastbilen kan vare over 17 timer. Det viser Dyrenes Beskyttelses aktindsigter i transporternes logbøger og optagelse af de lange ture