Ny undersøgelse: Rejsen til Tyrkiet er blevet 26% billigere

I en ny undersøgelse, foretaget af sammenligningstjenesten Mikonomi.dk, konkluderes det, at din rejse til Tyrkiet er blevet hele 26% billigere på blot ét år. Dette skyldes et stort kursfald i den tyrkiske lira fra 2017 til 2018, som derved gør, at du kan få meget mere for pengene på din rejse til Tyrkiet.

Mikonomi.dk har undersøgt i, hvilke lande det er blevet billigere at rejse hen i 2018. Denne undersøgelse illustrerede et kursfald i den tyrkiske lira på hele 26% fra 2017 til 2018. Dette betyder altså, du kan få lidt mere end en fjerdedel for pengene på din rejse til Tyrkiet i år sammenlignet med sidste år.

Spar 1.260 kr. blot på hotelophold i Tyrkiet

Rejser du til Tyrkiet i 2018 og ønsker at bo på et 4-stjernet hotel, vil dette koste dig ca. 2.548 lira. Dette svarede i 2017 til 4.773 kr, hvorimod det i 2018 svarer til 3.513 kr. Der er derfor en besparelse på 1.260 kr. blot på hotelopholdet. Dertil kommer ligeså dit almindelige forbrug, imens du befinder dig i Tyrkiet, såsom restaurantbesøg, shopping, oplevelser m.m. Dette giver en yderligere besparelse på din rejse. Ovenstående tendens ses blandt andet ligeså i Brasilien og Rusland, hvor valutakursen er faldet med henholdsvis 17,22% og 12,54% fra 2017 til 2018.

Dyrere at rejse til Kina og Thailand

De fleste af de lande, der er med i undersøgelsen har fra 2017 til 2018 oplevet et fald i valutakursen. Dog har fire ud af de i alt 17 undersøgte lande set en stigning i kursen. Den højeste kursstigning skal findes i Kina og Thailand, hvor kursen er steget med henholdsvis 2,57% og 2,7% i perioden. Du vil derfor få mindre for pengene i 2018 end du gjorde i 2017.

Det vedhæftede billede er blot ét ud af seks illustrative billeder, der har til formål at anskueliggøre udviklingen i valutakursen og dets betydning for din rejse. Disse billeder samt undersøgelsen kan du læse meget mere om her.

Ny lov om ansvarsforsikring: Spar 1.600 kr. og undgå et dagsgebyr på 250 kr.22.12.2018 09:00Pressemeddelelse

Undgå at blive snydt: Sådan finder du den billigste afbetaling på Black Friday21.11.2018 10:09Pressemeddelelse

Tag testen: Sparer du nok op til din tid som pensionist?25.10.2018 09:00Pressemeddelelse