Ny undersøgelse: Danskerne vil have frihed til selv at vælge tv-kanaler

”Valgfri tv-kanaler” er det, danske forbrugere savner mest i deres nuværende tv-løsning. En undersøgelse foretaget af analysebureauet Opeepl Insights for Telia viser, at mere end 73 pct. af danskerne ønsker at kunne vælge tv-kanalerne i deres tv-pakke selv. Derfor byder Telia TV nu på frit valg af 36 enkeltkanaler.

Telia TV-kunder kan nu vælge mellem et stort udvalg af enkeltkanaler som tilvalg til deres Start-, Favorit- eller Familie-pakke.

”Der er ingen tvivl om, at tv som produkt er i bevægelse fra at være et push-baseret medie til en pull-baseret service, som fungerer på brugernes præmisser. Det afspejler sig i undersøgelsens resultater, som klart viser brugernes krav om frihed til selv at sammensætte deres tv-produkt,” siger Lars Gudbrandsson, direktør for privatmarkedet i Telias bredbåndsforretning.

Undersøgelsens resultater viser, at Telia med introduktionen af de 36 tilvalgskanaler, som kan vælges enkeltvis, imødekommer forbrugernes krav. Blandt de mange tilvalgskanaler er der både danske og udenlandske kanaler, børnekanaler, sportskanaler, nyheder og underholdning. Kanalerne koster mellem 9 kr. og 39 kr. pr. styk.

Valget af enkeltkanaler er blot endnu en frihed i rækken af de muligheder, man som forbruger har med sit tv i 2014:

Frit valg af tv-leverandør
pr. 1. januar 2014 er man ikke længere stavnsbundet til antenneforeninger og kan frit vælge tv-leverandør

Fri for kabler
ved at anvende Telias trådløse tv-løsning er du fri for at trække kabler

Fri indretning
placér din boks, hvor du vil, og du kan også gemme den væk (anvend Telia TV fjernbetjenings-app’en til smartphone og tablet)

Fri for fjernbetjeninger
ved at anvende Telias apps på din smartphone skal du ikke længere lede efter fjernbetjeningen…

Fri for at være afhængig
med Tv on Demand eller ”Start forfra” kan du selv vælge, hvornår du vil se tv

Fri for unødvendige kanaler
nu kan 36 kanaler vælges enkeltvis

”Der er i dag rigtig mange superfleksible tv-muligheder for forbrugerne, som efterhånden er “frie” for alt det, de synes er irriterende. Med en udstrakt grad af frihed samt et enkelt og smart tv-produkt, er Telia TV i dag et af markedets mest attraktive og fleksible tilbud. Senest er Telia TV i en IPTV-test i magasinet Lyd & Billede kåret som det mest brugervenlige produkt på markedet med høj kvalitet i billede og lyd,” siger Lars Gudbrandsson.

Adgang til de valgfri-kanaler forudsætter, at man har Telia TV. Den størst mulige frihed til selv at vælge sine kanaler, får man ved at vælge Startpakken og bygge ovenpå den.

FAKTA OM FRITVALGSKANALER

TV2 News

TV2 Charlie

39.00 kr

Vi er Telia Company, den nye generation af teleselskab. Vores mere end 20.000 talentfulde kollegaer servicerer hver dag millioner af kunder i en af verdens mest teknologimodne regioner. Med en stærk tele-infrastruktur er vi samlingspunkt for det digitale økosystem, som hver dag gør det muligt for private, virksomheder og samfund at følge lige præcis det, som giver allermest mening for netop dem – på deres egne betingelser. Med hovedkvarter i den nordiske region – epicenter for innovation og teknologi - er vi klar til at forandre branchen og bringe hele verden endnu tættere på vores kunder.

TOP 10: DE MEST POPULÆRE MOBILER I AUGUST2.9.2019 12:00:00 CESTPressemeddelelse

Apple indtager første og tredje pladsen med iPhone XR og XS, der vedholder deres plads i top 3 fra sidste måned. Huaweis P30 Pro er i stigende popularitet og lander på en flot anden plads. Det viser Telias opgørelse over månedens mest solgte mobiler I juli. Apple har igen i denne måned seks mobiler i top 10. IPhone 7 oplever et fald, mens iPhone 6S er stigende i popularitet. Samsung er repræsenteret med tre mobile. Galaxy A20e er for første gang i top 10, mens Galaxy S10+ er tilbage efter et par måneders fravær, og derved kan kalde sig månedens højdespringer. Du kan se mere information om mobilerne, herunder priser og butikker, på Telias hjemmeside.

TOP 10: DE MEST POPULÆRE MOBILER I JULI1.8.2019 12:00:00 CESTPressemeddelelse

Apple indtager top 3 med iPhone XS, XR og 7. iPhone XS og 7 er i stigende popularitet, mens iPhone XR rykker ned på en andenplads. Det viser Telias opgørelse over månedens mest solgte mobiler I juli. Apple har i denne måned 6 mobiler i top 10. Apple iPhone 6s er tilbage efter et par måneders fravær og indtager en niendeplads, mens iPhone 8 er i stigende popularitet. Huawei P20 Lite er tilbage på listen, mens Huawei P30 Pro vedholder sin flotte femteplads og er stærkt efterfulgt af Samsung Galaxy S10. Du kan se mere information om mobilerne, herunder priser og butikker, på Telias hjemmeside.