Ny type vaskehal kan betjene fire biler samtidigt

OK bygger en dobbelt taktvaskehal i Odense, der kan betjene fire biler på én gang, så bilister får mindre ventetid, når bilen skal vaskes

Hurtigere og mere effektiv bilvask. Det kan bilister i Odense nu se frem til, når OK til efteråret åbner dørene for en helt ny type vaskehal, der skal ligge på Havnegade 71 ved Odins Bro.

Det er den første taktvaskehal, som OK bygger i Danmark. En taktvaskehal har i praksis to vaskehaller i forlængelse af hinanden. Men her er der tale om en dobbelt taktvaskehal, hvilket betyder, at den vil kunne betjene fire kunder på én gang.

”Vi kigger hele tiden på løsninger, der gør det nemmere for vores kunder. Derfor glæder vi os meget til at kunne præsentere denne helt nye type vaskehal, der gør bilvasken hurtigere og mere effektiv. Samtidig er den miljøvenlig og bærer det nordiske svanemærke,” siger Gert Johansen, der er konceptudviklingschef i OK.

Sådan fungerer vaskehallen
Kunden bliver i bilen under hele forløbet, så der ikke går tid med at gå ind og ud af et kunderum.

Betalingen sker, før du kører ind i den første hal. Porten åbner efter betaling, som sker enten ved brug af en udendørs automat eller ved hjælp af OK-appen.

I hal 1 bliver bilen vasket og efter endt vask, kører kunden videre frem til hal 2, hvor bilen bliver poleret og tørret. Når den første bil kører ind i hal 2, så kan den næste kunde starte vasken i hal 1, og på den måde kan én vaskehal ekspedere to biler på samme tid.

”I en almindelig vaskehal skal bilen først vaskes, senere poleres og til sidst tørres, før den næste i køen kan komme til. Men i en taktvaskehal bliver processen delt op, så der kan være to biler i gang på samme tid. I Odense opfører vi en dobbelt taktvaskehal, det vil sige, at det svarer til fire almindelige vaskehaller, så vi øger kapaciteten, og kunderne får en hurtigere vask,” forklarer Gert Johansen.

I forlængelse af vaskehallen bygger OK også en tankstation og en stor centralstøvsuger med seks støvsugerpladser, hvor kunderne kan betjene støvsugeren fra begge sider af bilen ganske gratis som et introduktionstilbud.

Byggeriet er allerede begyndt, og OK forventer at åbne den dobbelte taktvaskehal til efteråret.

• OK omfatter mere end 670 tankstationer, 185 vaskehaller samt 75 Truck Diesel stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.
  • OK er landsdækkende leverandør af benzin, diesel, transportdiesel, fyringsolie, smøremidler, naturgas og elektricitet til både erhverv og private. Desuden leverer OK rådgivning, projektering og installation af varmepumpeløsninger i alle størrelser.
  • OK har tre biogasstationer og fire brinttankstationer