Wonderful Copenhagen

Ny turisme-aftale med Hamborg styrker Københavns internationale markedsposition

Del
Rolf Strittmatter, Managing Director fra Hamburg Tourismus (tv) underskriver turisme-samarbejdsaftalen med Mikkel Aarø-Hansen, administrende direktør i Wonderful Copenhagen (th) på ITB rejsemessen i Berlin
Rolf Strittmatter, Managing Director fra Hamburg Tourismus (tv) underskriver turisme-samarbejdsaftalen med Mikkel Aarø-Hansen, administrende direktør i Wonderful Copenhagen (th) på ITB rejsemessen i Berlin

Med to dugfriske underskrifter på en ny samarbejdsaftale indleder København og Hamborg nu et samarbejde om turisme på tværs af de to nordeuropæiske storbyer.

Samarbejdet, som Wonderful Copenhagen indgår med Hamburg Tourismus, vil i første omgang primært fokusere på udveksling af best practice og data i forhold til kulturturisme og udvikling af en fælles indsats på det kinesiske marked.

”De stærke bånd mellem København og Hamburg skal videreudvikles i den kommende tid. Denne samarbejdsaftale er et godt eksempel på, at det styrker begge regioner, når Hamborg og København samarbejder om fælles erhvervsudvikling,” siger Københavns overborgmester Frank Jensen (S). 

København Best practice på digital markedsføring og Kina

Ikke nok med at København kan styrke sin position i forhold til kinesiske turister ved – ud over det nordiske samarbejde – også at indgå som del af en endnu større, nordeuropæisk destination. København kan samtidig få fordel af Hamborgs kommercielle erfaringer inden for kulturturisme. Det kan eksempelvis være udveksling af data om tyskere, der har vist interesse for at deltage i musikevents i Hamborg, som Wonderful Copenhagen vil kunne målrette med interessebaseret markedsføring af København som destination for musikoplevelser.

Omvendt vil Hamborg gerne lære af Wonderful Copenhagens erfaringer med Kina-indsatsen Chinavia, der både arbejder med at eksponere København og de øvrige nordiske destinationer i Kinas sociale medier og med at gøre turismeaktørerne herhjemme Kina-klar gennem kurser og konkrete værktøjer. 

Turister fra fjernmarkeder, som eksempelvis Kina, besøger ofte mere end én destination, når rejser til Europa. Da kinesere samtidig ikke skelner mellem Skandinavien og Nordeuropa, vil København og Hamborg nu sammen styrke mulighederne for flere kinesiske turister på rundrejse i de to nordeuropæiske byer.

Endvidere vil Hamborg søge inspiration i, hvordan Wonderful Copenhagen arbejder med digital markedsføring.

”Det er oplagt, at vi styrker Københavns og hele Greater Copenhagens internationale gennemslagskraft ved at føje Hamborg til vores samarbejdspartnere. Samarbejdet rummer en række muligheder for København, vi skal realisere. Og så er det positivt, at Hamborg samtidig gerne vil inspireres af Wonderful Copenhagen, især af vores Kina-aktiviteter og vores digitale markedsføring, som vi har rigtig gode resultater med, og som bliver fremhævet af andre europæiske storbyer,” siger Mikkel Aarø-Hansen, administrerende direktør i Wonderful Copenhagen.

Underskrevet på verdens største rejsemesse

Aftalen er netop blevet underskrevet på verdens største rejsemesse, ITB Berlin, hvor både Wonderful Copenhagen og Hamburg Tourismus er repræsenteret.

København samarbejder – i regi af Wonderful Copenhagen – i forvejen med en række andre destinationer om fælles turismeindsatser. Regionalt samarbejdes der i Greater Copenhagen-regionen, på landsplan samarbejder København bl.a. om kongresser, krydstogt og storbyturisme, og på tværs af Norden samarbejder København med de andre skandinaviske destinationer om at få del i den voksende kinesiske turisme. Internationalt samarbejder København i forvejen med Beijing i form af en formel samarbejdsaftale.

Kontakter

Overborgmester Frank Jensen
Pressechef
Rikke Egelund
EB2F@okf.kk.dk
Tlf.: 3147 9497

Wonderful Copenhagen
Head of Corporate Communications
Uffe Hartmann
ufh@woco.dk
Mobil: 2173 9890

Billeder

Rolf Strittmatter, Managing Director fra Hamburg Tourismus (tv) underskriver turisme-samarbejdsaftalen med Mikkel Aarø-Hansen, administrende direktør i Wonderful Copenhagen (th) på ITB rejsemessen i Berlin
Rolf Strittmatter, Managing Director fra Hamburg Tourismus (tv) underskriver turisme-samarbejdsaftalen med Mikkel Aarø-Hansen, administrende direktør i Wonderful Copenhagen (th) på ITB rejsemessen i Berlin
Download

Information om Wonderful Copenhagen

Wonderful Copenhagen
Wonderful Copenhagen
Nørregade 7B
1165 København K

+45 33257400http://www.wonderfulcopenhagen.dk

Wonderful Copenhagen er en netværksorganisation som arbejder for at fremme og udvikle erhvervs- og ferieturismen i Region Hovedstaden til gavn for almennyttige interesser.

Følg pressemeddelelser fra Wonderful Copenhagen

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Wonderful Copenhagen

Reaktion fra Wonderful Copenhagen på C40 til København i 201912.9.2018 22:23pressemeddelelse

Borgmestertopmødet C40 Mayors Summit kommer til København i 2019. Reaktion fra Wonderful Copenhagen: ”Stort tillykke til Københavns Kommune og Realdania med værtskabet af C40 Mayors Summit, som vil samle politiske ledere fra verdens største byer i København i 2019. Valget understreger Københavns stærke internationale position som en by for vigtige og dagsordensættende konferencer, ikke mindst på miljø- og klimaområdet. Vi er derfor rigtig glade for at have bidraget til Københavns bud på C40 Mayors Summit 2019, som København vandt værtskabet af i konkurrence med andre internationale storbyer,” siger Mikkel Aarø-Hansen, administrerende direktør i Wonderful Copenhagen, der sammen med partnerne i Meetingplace-netværket hvert år byder på værtskabet af mere end 100 internationale videnkongresser - oftest inden for områder, hvor hovedstaden i forvejen har en international styrkeposition, herunder miljø- og klimaområdet.

Weekenden blev årets travleste krydstogtdage22.7.2018 14:12pressemeddelelse

Med ca. 40.000 krydstogtgæster i løbet af lørdag og søndag var der ekstra travlhed i Københavns havn, hvor 9 krydstogtskibe lagde til i weekenden. En stor del af weekendens krydstogtgæster enten begyndte eller afsluttede deres krydstogt i København, hvilket har givet ekstra tid til at opleve den danske hovedstad og resten af Sjælland. I år får København besøg af 875.000 krydstogtgæster, men samtidig med at antallet af gæster er steget, er sæsonen blevet længere og strækker sig i år over 215 dage, så det gennemsnitlige antal gæster pr. dag henover året er mindre end tidligere. Hele Danmark sætter rekord i antal krydstogtgæster i år med i alt 1,1 mio. gæster rundt i de danske havne fra Skagen i nord til Rønne i øst. Og krydstogtbranchen i Danmark skaber i år en forventet omsætning på 1,5 mia. kr. og fuldtidsjob til ca. 2.100 borgere. De danske krydstogtdestinationer er, ud over København, Skagen, Aalborg, Aarhus, Fredericia, Kalundborg, Hundested, Helsingør og Rønne, som alle er samlet i

Ny rapport: Danmarks hovedstad har en af verdens fem bedste turismeorganisationer5.5.2018 09:53pressemeddelelse

Selvom Danmark er en lille spiller i den benhårde, globale konkurrence om turister, har hovedstadsregionen en af verdens bedste turismeorganisationer i form af Wonderful Copenhagen. Det fremgår af ny evaluering fra Destination Think!, der som førende, international ekspert i destinationsudvikling og -markedsføring har arbejdet med 320 organisationer, der markedsfører destinationer verden over. Destination Think! har evalueret Wonderful Copenhagen og har udråbt den danske hovedstads turismeorganisation som blandt de fem bedste i verden. Det er særligt tilgangen til markedsføring, evnen til at engagere erhvervet samt strategisk forretningsudvikling, der udløser international top-karakter. Væksten i turismen er primært noget, der sker i storbyer – både globalt og også i Danmark. Her har hovedstadsregionen oplevet en vækst i turismen på 65 pct. siden 2009. Men konkurrencen mellem storbyerne om at tiltrække turisterne og den forretning, der følger med, er stigende. En konkurrence, hvor Købe

Ny rapport: Danmarks hovedstad har en af verdens fem bedste turismeorganisationer5.5.2018 07:54pressemeddelelse

Selvom Danmark er en lille spiller i den benhårde, globale konkurrence om turister, har hovedstadsregionen en af verdens bedste turismeorganisationer i form af Wonderful Copenhagen. Det fremgår af ny evaluering fra Destination Think!, der som førende, international ekspert i destinationsudvikling og -markedsføring har arbejdet med 320 organisationer, der markedsfører destinationer verden over. Destination Think! har evalueret Wonderful Copenhagen og har udråbt den danske hovedstads turismeorganisation som blandt de fem bedste i verden. Det er særligt tilgangen til markedsføring, evnen til at engagere erhvervet samt strategisk forretningsudvikling, der udløser international top-karakter. Væksten i turismen er primært noget, der sker i storbyer – både globalt og også i Danmark. Her har hovedstadsregionen oplevet en vækst i turismen på 65 pct. siden 2009. Men konkurrencen mellem storbyerne om at tiltrække turisterne og den forretning, der følger med, er stigende. En konkurrence, hvor Købe

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum