Ny Telmore-direktør: Vi skal være endnu mere digitale

Med tre års vækst i bagagen og en høj kundetilfredshed skal vi værne om det eksisterende, men samtidig have modet til at tænke endnu mere digitalt og altid tage udgangspunkt i kundernes behov, mener Henrik Lehman, ny direktør i Telmore.

Foto: Emilia Therese

Henrik Lehman har været i TDC i 10 år, og har de seneste år haft ansvaret for både marketing og kundetilfredshed i Telmore. Det er derfor en mand, der kender både branchen og Telmore indgående, der nu skal tage over efter Jens Grønlund, der siden 2015 har været direktør for Telmore.

”Jeg er meget glad for, at Henrik har sagt ja til opgaven, og hans ambitioner på Telmores vegne vil helt sikkert gøre det endnu bedre at være kunde her. Vi har selvfølgelig kigget både internt og eksternt for at finde den helt rigtige kandidat, og jeg er glad for, at vi nu får en direktør, der kender Telmore indgående og kan sikre, at vi fortsætter den flotte vækst og en fortsat høj kundetilfredshed i en branche med ekstrem hård konkurrence,” siger Jens Grønlund, der i 2018 blev forfremmet til direktør for alle TDC’s online brands og derfor efterlod direktørstolen ledig.

Telmore er et af de største mobilselskaber i Danmark med mere end 700.000 kunder, og efter en succesfuld ’turn around’ har selskabet de seneste tre år været en økonomisk vækstvirksomhed. Telmore blev født som en udfordrer til den etablerede telebranche, og den nye direktør har ambitioner om at vende tilbage til noget af Telmores oprindelige DNA og udvikle nye løsninger og produkter ved at tænke endnu mere digitalt.

”Jeg er stolt og beæret over at tage over efter Jens, der både har opbygget en hel ny organisation og samtidig gjort Telmore til en sund forretning. Telmore har flere år i træk ligget i top, når det gælder både kundetilfredshed og kundeservice. Det er en position, vi skal værne om, og som vi vil fortsætte med at gøre os fortjent til ved at flytte Telmore i en mere digital retning,” siger Henrik Lehman, der bl.a. planlægger at lancere et nyt selvbetjeningsunivers, som understøttes af en brugervenlig app.

Endnu stærkere underholdningsprodukt
Omkring 200.000 af Telmores kunder har valgt et abonnement med underholdningstjenester og ca. halvdelen af dem har valgt den store pakke. Derfor er det også en ambition for den nye direktør at gøre Telmores underholdningstilbud endnu stærkere.

”Vores play-kunder er de mest tilfredse blandt vores kunder. Det stiller krav til os om, at vi hele tiden udvikler og forbedrer vores indhold, så vores kunder finder os attraktive. Derfor er det også en topprioritet for os at se på, hvordan vi kan gøre vores indholdspakker endnu bedre,” siger Henrik Lehman og opsummerer:

’Telmore har branchens mest tilfredse kunder. Dem skal vi værne om, og det bliver min fornemmeste opgave at fastholde dem ved at give dem en endnu bedre brugeroplevelse, flere digitale muligheder og et underholdningsprodukt i særklasse.”

CV, Henrik Lehman:

• Telmore: Director of Marketing, CLM, Handset Sales & CX: 2017-
  • Telmore: Head of CLM & Handset Sales: 2013-2017
  • Telia: Head of CRM/Loyalty: 2009-2012
  • TDC: Head of Commercial Management: 2007-2008
  • TDC: Commercial Manager: 2004-2007

Uddannelse:

• University of Southern Denmark
    M.SC (Cand. Merc – International Marketing): 2001-2003
  • University of Southern Denmark
    B.SC (Engineer – Production Management): 1997-2001

Henrik er 41 år og bor i Solrød Strand med sin kone og to små drenge.

Foto: Emilia Therese

TELMORE: Tag TV 2 Play og HBO Nordic med på ferie i EU9.3.2018 10:00:00Pressemeddelelse