Ny stor sponsoraftale: Astralis og POWER vil tættere på gamere i Norden

Det danske Counter-Strike-hold Astralis indgår nyt samarbejde med elektronik- og hvidevarekæden POWER. Målet for begge parter er at komme endnu tættere på gamerne i Danmark og de øvrige nordiske lande, som POWER har butikker i.

Hos POWER er der ingen tvivl om, hvor meget den nye aftale, der i første omgang løber til udgangen af 2022, betyder:

Simon Frølich, salgschef i POWER Danmark:

- Det her er en af de helt store aftaler for os. Alle – om de så er hardcore-gamere, kun har fyret en enkelt sniper-riffel af eller bare har snuset til esport – kender Astralis. Så det er svært ikke at være glad, grænsende til euforisk på en dag, hvor vi endelig kan offentliggøre vores aftale med én af verdens mest kendte esportsorganisationer.

- Vi har store forventninger til, hvad vi sammen kan skabe af opmærksomhed og udnytte hinandens kanaler og styrker til at komme endnu tættere på alle gamere i Danmark og i Norden. Både i form af eksklusiv adgang til produkter og merchandise med Astralis-brandet, men også fysisk, hvor vi kommer til at lave forskellige arrangementer med Astralis’ verdenskendte spillere. Vi glæder os meget til at rulle dette samarbejde ud over de kommende måneder, siger Simon Frølich.

Hos Astralis, der både har hold i League of Legends, FIFA og Counter-Strike, er der også stor tilfredshed med aftalen.

Jakob Lund Kristensen, grundlægger af Astralis:

- Vi er rigtig glade for at kunne præsentere denne aftale med POWER, der på alle niveauer viser, de tror på værdien af vores samarbejde.

- Vi håber den medfølgende synlighed i kædens butikker, hvor kunderne både kan se frem til nyindrettede Astralis-universer og til at møde vores spillere, kan komme endnu tættere på de fans og gamere, som er en bærende del af styrken i dansk esport.

- I Astralis omfavner vi det positive i esport og gaming og med dette samarbejde kan vi i endnu højere grad være dér, hvor vores danske fans er i hverdagen. Danmark og Norden er vores hjemmebane, og med initiativer som vores nye store gaming-center Astralis Nexus og med dette samarbejde ønsker vi at være en endnu større del af gamernes hverdag, fortæller Jakob Lund Kristensen.

Aftalen er indgået mellem Astralis og POWER i Norden, hvor kæden er til stede i Finland, Norge, Sverige og Danmark. Alle butikker har allerede store gaming-afdelinger med computere, gamerstole og alt andet tænkeligt grej, men POWER er sikker på, at Astralis-aftalen kan give koncernen endnu et nøk opad:

- Vi sponsorerer i forvejen POWER Ligaen, som er Danmarks førende CS:GO-liga, og vi ønsker at støtte talentudviklingen i dansk e-sport i så høj grad som muligt. Med Astralis-sponsoratet kommer vi endnu tættere på vores kernekunder i esportsmiljøet, runder Simon Frølich af.

Aftalen er i første omgang gældende til 31. december 2022. Partnerne er enige om, ikke at kommentere yderligere på økonomien i aftalen.