Ny stor satsning på nettet: Coop klar med måltidskasser

Det hurtigst voksende område i dagligvarehandelen er måltidskasser leveret lige til døren. Nu går Coop ind på det marked, og tilbyder samtidig en ny ekstra fordel, der for alvor kan sætte skub i nethandelen med dagligvarer

Danske familier kan nu få leveret måltidskasser med alle ingredienserne til aftensmaden direkte til døren. Som noget helt særligt kan kunderne også få leveret alle de øvrige dagligvarer sammen med måltidskasserne uden ekstra omkostninger.

Det er online supermarkedet Coop.dk MAD, der nu går ind på et af de hurtigst voksende områder inden for dansk dagligvarehandel, og som anslås til at udgøre cirka 800 millioner kr.

”Vi vil give danskerne mere tid sammen om bedre mad. Med denne løsning kan kunderne både spare tid, få løst den daglige udfordring med, hvad vi skal spise i aften samt sikre sig varieret og velsmagende mad hele ugen,” siger kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk MAD.

Coop har allieret sig med en række kendte kokke og madprofiler, der vil levere opskrifter med alle kasserne. Det er Carsten Kyster, Anne Larsen, Irene Palsby og Coops huskok, Claus Holm.

Fra begyndelsen vil der være fire forskellige kasser at vælge mellem:

• Den grønne
    • Den nysgerrige
    • Den populære
    • Den børnevenlige

Desuden kan kunderne vælge, om de vil have måltidskasser til to eller fire personer i tre eller fire dage.

”Danskernes dagligvarevaner undergår i disse år historiske forandringer, hvor en mindre andel købes i supermarkederne, og en stigende andel som take-away, på restauranter og som forskellige former for færdigretter. Måltidskassen fra Coop løser på én gang de fleste af den moderne forbrugers udfordringer: Mangel på tid, ideer til aftensmaden og et ønske om at spise sundere og mere varieret.

”Samtidig fjerner vi en barriere for køb af almindelige dagligvarer online. Det vil ikke koste ekstra at få toiletpapiret, vaskepulveret og vinen leveret sammen med Måltidskassen fra Coop,” siger Morten Viktor.

Alle kan bestille Måltidskassen fra Coop fra nu af og døgnet rundt på Coop.dk/maaltidskassen. Kasserne leveres i hele Danmark (undtagen ikke-brofaste øer).

Yderligere information: Kommerciel direktør Morten Viktor, 20 40 28 54

Coop skifter fra sorte til klare plastbakker til kød28.2.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

46 millioner årlige plast-emballager til kød bliver nemmere at genanvende. Det sker, når Kvickly, SuperBrugsen og Brugsen nu skifter alle sine sorte emballager til kød ud med klare. Udskiftningen er gået i gang og fortsætter til lageret af sorte bakker er brugt, hvilket vil ske i løbet af kort tid. ”Formålet er, at plasten i højere grad bliver genanvendt. I dag kan mange sorteringsanlæg ikke sortere den sorte plastemballage til genanvendelse med den teknologi, de har til rådighed. Med skiftet til klare bakker styrker vi den cirkulære økonomi og sikrer en markant højere genanvendelse af kødbakker og anden plastemballage af kød,” siger CSR-chef i Coop, Thomas Roland. Det drejer sig om årligt over 1000 tons sort plast, der fremover kommer i en klar udgave. Skiftet omfatter alle de varer, som Coop, Hilton Food Group og kyllingeproducenten HKScan, emballerer, hvilket udgør hovedparten af kødsortimentet i Coops kølediske. Yderligere information: CSR-chef i Coop, Thomas Roland, 3091 9242 Læs