Ny stor satsning på nettet: Coop klar med måltidskasser

Det hurtigst voksende område i dagligvarehandelen er måltidskasser leveret lige til døren. Nu går Coop ind på det marked, og tilbyder samtidig en ny ekstra fordel, der for alvor kan sætte skub i nethandelen med dagligvarer

Danske familier kan nu få leveret måltidskasser med alle ingredienserne til aftensmaden direkte til døren. Som noget helt særligt kan kunderne også få leveret alle de øvrige dagligvarer sammen med måltidskasserne uden ekstra omkostninger.

Det er online supermarkedet Coop.dk MAD, der nu går ind på et af de hurtigst voksende områder inden for dansk dagligvarehandel, og som anslås til at udgøre cirka 800 millioner kr.

”Vi vil give danskerne mere tid sammen om bedre mad. Med denne løsning kan kunderne både spare tid, få løst den daglige udfordring med, hvad vi skal spise i aften samt sikre sig varieret og velsmagende mad hele ugen,” siger kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk MAD.

Coop har allieret sig med en række kendte kokke og madprofiler, der vil levere opskrifter med alle kasserne. Det er Carsten Kyster, Anne Larsen, Irene Palsby og Coops huskok, Claus Holm.

Fra begyndelsen vil der være fire forskellige kasser at vælge mellem:

• Den grønne
    • Den nysgerrige
    • Den populære
    • Den børnevenlige

Desuden kan kunderne vælge, om de vil have måltidskasser til to eller fire personer i tre eller fire dage.

”Danskernes dagligvarevaner undergår i disse år historiske forandringer, hvor en mindre andel købes i supermarkederne, og en stigende andel som take-away, på restauranter og som forskellige former for færdigretter. Måltidskassen fra Coop løser på én gang de fleste af den moderne forbrugers udfordringer: Mangel på tid, ideer til aftensmaden og et ønske om at spise sundere og mere varieret.

”Samtidig fjerner vi en barriere for køb af almindelige dagligvarer online. Det vil ikke koste ekstra at få toiletpapiret, vaskepulveret og vinen leveret sammen med Måltidskassen fra Coop,” siger Morten Viktor.

Alle kan bestille Måltidskassen fra Coop fra nu af og døgnet rundt på Coop.dk/maaltidskassen. Kasserne leveres i hele Danmark (undtagen ikke-brofaste øer).

Yderligere information: Kommerciel direktør Morten Viktor, 20 40 28 54

Friends-børnetøj åbner egen butik i Hvalsø9.10.2018 08:00pressemeddelelse

For første gang får Coops baby- og børnetøjsmærke, Friends, sin egen butik. Torsdag 11. oktober åbner den første Friends-butik. Det sker i det nye center Søtorvet i Hvalsø. Den er godt 150 kvm., og indeholder det fulde sortiment af Friends baby- og børnetøj, suppleret med legetøj og Änglamark til samme målgruppe, de 0-10 årige. Igennem ca. 40 år har Friends været Coops eget mærke inden for baby- og børnetøj, kendetegnet ved meget høj kvalitet, omfattende test og særlige, skærpede krav til indhold af kemi. Hidtil er varerne kun blevet solgt i Kvickly, SuperBrugsen og på Coop.dk Shopping. ”Friends er et af Danmarks tre kendteste mærker inden for børnetøj. Derfor synes vi, at det er spændende og prøve om mærket kan klare sig på egen hånd, altså i sin helt egen butik,” siger kategorichef Anne Marie Hartmann, Coop. Det er direktør Kim Kanstrup, Hvalsø Brugsforening, der både står bag det nye center, Søtorvet, og ideen om at åbne en selvstændig Friends butik i Hvalsø. ”Hvalsø er et smørhul f

Kvickly og APOTEKEREN A.m.b.a. indgår aftale om samarbejde8.10.2018 08:00pressemeddelelse