Ny stærk bæredygtighedsprofil til PwC skal hjælpe virksomheder med at blive klimaneutrale

Frances Lu er ny director i PwC’s Sustainability team, hvor hun er leder af Sustainability Advisory Services og rådgiver om bæredygtighed og ESG (Environment, Social og Governance).

Frances Lu, director i PwC og leder af Sustainability Advisory Services

Frances Lu kommer til PwC med næsten et årtis international erfaring inden for management rådgivning om virksomheders bæredygtighed og skal bl.a. hjælpe virksomheder med tiltag i overensstemmelse med klimamålsætningerne for Paris-aftalen.

Vi glæder os meget over at kunne byde velkommen til Frances Lu. Hun kommer med mangeårig erfaring inden for bl.a. ESG og bæredygtig investering og styrker vores sustainability team i PwC. Hun skal være med til at fremme bæredygtighedsagendaen,” udtaler Susanne Stormer, partner og leder af PwC’s Sustainability team.

Hos PwC skal Frances Lu hjælpe ledere og bestyrelser i danske virksomheder og organisationer med at arbejde strategisk med bæredygtighed og ESG. De skal drive den nødvendige forandring, der ruster deres organisationer til at leve op til omverdenens krav om bæredygtighed. Krav, der kommer fra såvel investorer, regulering, kunder som medarbejdere.

Jeg ser frem til at blive en del af PwC’s team for bæredygtighed oghjælpe vores kunder med at drive reelle forandringer. Vi er et stærkt team med globale eksperter og dybe kompetencer inden for ESG og bæredygtighed. Jeg ser desuden frem til sammen med mine mange nye kolleger at udvikle forretningsområdet yderligere,” siger Frances Lu.

Frances Lu har tidligere været ansat hos KPMG og AP Møller - Mærsk, hvor hun i lederoller også arbejdede med bæredygtighedsstyring, strategi og integration.

“Jeg oplever en stor interesse for bæredygtighedsagenaden, herunder ESG, hvor interessen særligt er drevet af den hurtigt accelererende efterspørgsel fra investorerne. Og jeg ser frem til at hjælpe kunder i PwC med at arbejde mere systematisk og værdidrevet med at nå deres investorers og interessenters forventninger,” fortæller Frances Lu.

Frances Lu arbejder med virksomheder på tværs af brancher, fra finanssektoren til farmaceutiske og industrielle produktionsindustrier og har ekspertise inden for bæredygtighedsstrategi, governance, rapportering og sikkerhed, ESG-data, klimaændringer og bæredygtig finansiering.

Ved siden af sit arbejde hos PwC underviser Frances Lu på CBS, er medlem af Accountancy Europe’s Sustainable Finance Working Group og af CDSB’s (Climate Disclosures Standards Board) Technical Working Group.

Frances Lu, director i PwC og leder af Sustainability Advisory Services

Danmark er skatte- og afgiftsmæssigt det mindst attraktive EMEA-land at drive virksomhed i9.12.2021 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

Danmark er det mindst attraktive land for private virksomheder og iværksættere, når det kommer til skatter og afgifter. Til gengæld har Danmark rammerne for teknologisk infrastruktur på plads og rangerer næsthøjest inden for den kategori. Det viser PwC’s første EMEA Private Business Heatmap, der rangerer 34 EMEA-landes forudsætninger for at fremme iværksætteri og drive virksomhed ud fra syv forskellige kategorier.

Tilliden i markedet for ejendomshandler er tilbage på niveauet fra før COVID-192.12.2021 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

Markant flere europæiske ejendomsledere mener, at erhvervstilliden vil stige i det kommende år, og tilliden i markedet for ejendomshandler er samtidig tilbage på niveauet fra før COVID-19. For andet år i træk indtager København en 18. plads på listen over Europas foretrukne byer til ejendomsinvesteringer i 2022. Det viser en ny rapport udgivet af PwC og Urban Land Institute (ULI).