Ny serie om ’Influencers’ tager dig med bag facaden

Ny dokumentarserie fra YouSee giver et hudløst ærligt indblik i fire danske influencers uredigerede hverdag i en branche, der fortsat træder sine første skridt. Serien har premiere den 6. juli.

Hvordan bliver man stjerne på YouTube? Og hvilke personlige konsekvenser har det, når man deler sit liv med hele verden på sociale medier? Det er nogle af de spørgsmål, serien "Influencers’ forsøger at besvare, når seerne kommer helt tæt på fire af Danmarks store YouTube-stjerner.

De fire influencers, Irina the Diva, Astrid Olsen, Camilla Frederikke og Fredrik Truslev, har alle haft et kamerahold med sig gennem et par måneder, og man får derfor et helt unikt indblik i, hvordan det er at navigere i en branche, som ingen rigtig kender spillereglerne i.

”Nu har jeg efterhånden lavet en del tv de sidste otte år, men aldrig på denne måde. Det nye program kommer meget tæt på min hverdag for tiden, den hverdag som jeg har haft lidt svært ved at dele ud af på bloggen. Det handler om mit arbejde og om den turbulente tid i mit privatliv, som jeg har gået igennem i år. Programmet er nytænkende, og samtidig er det så ærligt, som det kan blive,” siger Irina Olsen (Irina the Diva), der som influencer lever af sponsorerede indlæg på hendes blog og instagram.

Også Camilla Frederikke, der er en af Danmarks mest populære beauty-vloggere, og hvis karriere tog fart, da Washington Post valgte at fremhæve en make-up tutorial, hun lavede til halloween, fremhæver, at serien skildrer livet uden om de sociale medier og begivenheder, der ikke tidligere er blevet delt.

”I ’Influencers’ kommer du med bag facaden og ser den rå, ærlige og uredigerede side af mig og livet som influencer. Jeg deler både mine op- og nedture, mit til tider skøre liv og nogle af mine største hemmeligheder, som indtil nu ikke er blevet fortalt,” siger Camilla Frederikke.

Tæt samarbejde med de fire influencers
Hos YouSee er mediedirektør Christian Morgan glad for, at man sammen med ChriChriTV kan give tv-kunderne eksklusiv adgang til en ny dokumentarserie, der tager fat på et af tidens aktuelle problemstillinger.

”For rigtig mange unge er YouTube den primære underholdningskanal og Instagram en af de mest populære sociale medier. Det er derfor vigtigt, at vi også giver de mange unge, der følger de danske influencers tæt, et blik ind bag facaden og de mange likes. Ligesom alle andre jobs kræver livet som influencer hårdt arbejde og disciplin, og det synes jeg, serien giver et sandfærdigt billede af,” siger Christian Morgan, mediedirektør i YouSee.

’Influencers’ er blevet til i tæt samarbejde med de fire unge influencers, der alle har fået rettighederne til serien, så de et par uger efter premieren kan dele den på deres egne medier. Samtidig deler YouSee også, som en af de første store virksomheder i Danmark, det nye program på Instagram TV – et oplagt medie for en serie som ’Influencers’.

”Vi vil være med til at skabe fremtidens indhold, men vi er fortsat på et eksperimenterende stadie, hvor fokus er på at teste nye former for indhold, formater og partnerskaber. I dag konsumerer vi underholdning på mange forskellige platforme, og det giver derfor god mening at teste sociale medier som distributionsform, når man laver en serie om influencers, men i første omgang får vores egne kunder selvfølgelig muligheden for at se med via vores egne kanaler.”

Alle YouSees tv-kunder kan fra den 6. juli se ’Influencers’ via deres app, YouSee TV & Film, tv.yousee.dk eller deres tv-boks.

Yderligere oplysninger:
TDC Presse, tlf. 70 20 35 10

Nyt rejseprogram med Peter og Esben: I Kina går det godt1.8.2018 07:34pressemeddelelse

Kommer kineserne til at overtage verden? Det har vi efterhånden hørt et stykke tid, og Peter Falktoft og Esben Bjerre har derfor pakket kufferterne og er fløjet til det enorme og højteknologiske land for at se nærmere på tingenes tilstand. ”Vi har længe drømt om at lave en reportage fra Kina, der jo i vores generation er det spanskrør, der trues med, hver gang vi skal have vedtaget politiske reformer. Det moderne Kina bliver målestokken og argumentationen for, at børnene skal gå mere i skole, de unge skal uddanne sig hurtigere, og de voksne skal arbejde i flere år. Det er både sundt og vigtigt, at vi ved lidt om, hvad det er for et land, der dikterer, hvor meget vi skal kunne her i Danmark, og det er grunden til, at Esben og jeg besluttede at lave et informativt og nysgerrigt rejseprogram fra Kina,” fortæller Peter Falktoft. På rejsen i Kina følger vi bl.a. Peter og Esben til en kinesisk forretningsmiddag, hvor der serveres 1000 år gamle æg og fuglefødder, på besøg i et munketempel, hv