Ny sektionskonsulent i Dansk Byggeri

Henrik Mühlendorph er ansat som ny sektionskonsulent for Stenhugger- og Materielsektionen i Dansk Byggeri. Her skal han bl.a. være kontaktperson for sektionernes medlemmer og servicere sektionernes bestyrelser.

Henrik Mühlendorph har tidligere arbejdet som underdirektør i HORESTA, afdelings- og medlemschef i Landbrug & Fødevarer og senest som projektchef i FødevareBanken.

Henrik Mühlendorph afløser Robert Pajor, der fortsætter i Dansk Byggeri som chefkonsulent i Arbejdsgiversekretariatet.

Byggeindustrien tilbyder studenter trainee-job med løn15.1.2019 06:00Pressemeddelelse

Hver tiende unge med en studentereksamen er ikke i gang med et job eller en uddannelse fem år efter studentereksamen. Samtidig siger hver tredje virksomhed i byggeriet nej til ordrer, fordi de mangler medarbejdere. Særlig grelt er det i Region Nordjylland, hvor manglen på medarbejdere er særlig udtalt. Derfor giver branchefællesskabet Dansk Byggeindustri i Dansk Byggeri nu de unge med en studentereksamen mulighed for at få et lønnet job som trainee i en byggevirksomhed. Folketingsmedlem Søren Gade er ambassadør for projektet.