Haderslev Kommune

Ny scanningsløsning til borgerne

Del

Til mange digitale selvbetjeningsløsninger har man brug for at vedlægge bilag. Borgerservice, Jobcenteret og Vojens og Gram Biblioteker har nu fået en ny scanningsløsning, der kan bruges til det.

Tidligere var det en omstændig proces for mange borgere at vedlægge bilag, men nu har Haderslev Kommune fået udviklet en ny, brugervenlig og sikker scanningsløsning.

Borgeren kan selv scanne sine dokumenter, scanneren udskriver derefter et scanningsark, som indeholder vejledning og en QR-kode. Borgeren går derefter til en borger-pc, hvor den digitale ansøgning udfyldes, derefter klikkes på vedhæft dokument.

Borgeren scanner nu QR-koden med den håndscanner, som er ved borger-pc'en. Dokumenterne er nu vedhæftet og ansøgningen kan sendes digitalt.

Hvis borgeren gerne vil søge digitalt derhjemme, men ikke har en scanner, kan borgeren indscanne dokumenterne hos kommunen og uploade (gemme) det i e-boks eller digital post på borger.dk.

Scanningsløsningen kan bruges i Borgerservice og på Jobcentret i kommunens åbningstid og på Vojens og Gram biblioteker i den ubemandede åbningstid, som er alle dage fra 7 -21.



Kontaktinformation:

Chef for Borgerservice, IT og Digitalisering, Anne-Mette Michelsen, 30 66 27 18

Information om Haderslev Kommune

Haderslev Kommune
Haderslev Kommune
Gåskærgade 26
6100 Haderslev

http://www.haderslev.dk/

Følg pressemeddelelser fra Haderslev Kommune

Skrive dig op her og du vil løbende modtage pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Haderslev Kommune

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum