Ny sammensætning i SEAS-NVE’s repræsentantskab

I de næste fire år får repræsentantskabet i energi- og fiberselskabet SEAS-NVE glæde af at skulle samarbejde med otte nye og 18 tidligere repræsentantskabs-medlemmer fra valgområderne Kalundborg, Lolland og Næstved. Repræsentant-skabet er det øverste organ i SEAS-NVE og vil fra april 2017 bestå af i alt 127 medlemmer.

De i alt 26 nyudnævnte repræsentantskabsmedlemmer vil fra repræsentantskabsmødet i april 2017 officielt indgå i repræsentantskabet, der skal arbejde med at drive Danmarks største kundeejede energikoncern sikkert ind i fremtiden.

Poul Arne Nielsen, bestyrelsesformand i SEAS-NVE, glæder sig over resultatet og ser frem til det fremtidige samarbejde: ”Jeg vil gerne på bestyrelsens og egne vegne starte med at lykønske alle de nyudnævnte medlemmer. Jeg glæder mig til at byde otte nye og engagerede repræsentantskabsmedlemmer velkommen og til at forsætte det gode samarbejde med de 18 tidligere repræsentantskabsmedlemmer, som de kommende fire år skal være med til at sætte retning for SEAS-NVE. Endelig vil jeg også gerne takke de fem medlemmer, som træder ud af repræsentantskabet, for deres indsats de forudgående år”.

De nyudnævnte repræsentantskabsmedlemmer er:

Fra Kalundborg valgkreds:

Arne Hjorth Hansen, Peter Hermann, Hans Jørgen Jensen, Martin Ladefoged, Olav Madsen,

Bitten Müller, Svend Müller, Poul Henrik Prahl, Søren Sørensen og Jan Østergaard.

Fra Lolland valgkreds:

Mette Andersen, Arne Henriksen, Vagn Juszczyk, Gert Mortensen, Anni Rasmussen og John Henning Rasmussen.

Fra Næstved valgkreds:

Henrik Frederiksen, Søren Jensen, Allan Johansen, Jørgen Skov Jørgensen, John Lauritzen,

Michael Nielsen, Harald Palmvang, Peder Sass, Peter Schiøtz og John Vinsbøl.

Christian Hørdum Andersen, kommunikationskonsulent, T: 28 22 25 50, E-mail: crh@seas-nve.dk

Fakta om repræsentantskabet i SEAS-NVE:

• žI et andelsselskab som SEAS-NVE vælger andelshaverne repræsentantskabet til at varetage samtlige andelshaveres interesse.
  • žSom selskabets øverste organ beskæftiger repræsentantskabet sig med de energipolitiske temaer i regionen og har desuden til opgave at vælge SEAS-NVE’s bestyrelse.
  • žValget til repræsentantskabet har i 2016 ikke udløst valg.
  • žEfter repræsentantskabsmødet i april 2017 kommer repræsentantskabet til at bestå af 127 medlemmer, der repræsenterer den samlede ejerkreds på 386.000 andelshavere.
  • žDer er i alt 16 valgområder, og der er valg hvert år i varierende valgkredse.