Ny salgsdirektør i SuperBrugsen

Mohamad Mosleh tiltræder som ny salgsdirektør i SuperBrugsen. Han kommer med en solid erfaring med dagligvarehandel – fra både Aldi og Salling.

SuperBrugsen får endnu et stærkt kort på hånden, når 39-årige Mohamad Mosleh overtager rollen som salgsdirektør. Med sig bringer Mohamad Mosleh en solid erfaring fra 12 år i Aldi, hvor han både har været distriktschef, salgschef og regionsdirektør. Seneste har Mohamad Mosleh været distriktschef hos Salling.

I SuperBrugsen får han ansvaret for syv salgschefer og tre salgsrådgivere. Og så kommer han til at stå i reference til kædedirektør Kenneth Pedersen, der ser frem til samarbejdet med den nye salgsdirektør:

”Mohamad Mosleh er enormt stærk til at sikre motivation, trivsel, stolthed og gejst. Og han gør det på en involverende og samtidig retningsgivende måde, der er helt i tråd med den ledelsesstil, vi ønsker i SuperBrugsen. Desuden har han så meget erfaring, at han - stort set fra dag ét - kan udfylde rollen som salgsdirektør,” siger Kenneth Pedersen.

Selv har Mohamad Mosleh store forventninger til både sig selv og SuperBrugsen:

”Jeg glæder mig til at blive en del af SuperBrugsen, hvor vi sammen – både de Coop-ejede og de selvstændige brugsforeninger – skal gøre supermarkedsoplevelsen endnu bedre. Det er en opgave, der kræver en holdindsats, og hvor vi kommer til at løfte i flok”, siger han.

SuperBrugsen består af 13.500 medarbejdere fordelt på 231 butikker – 136 selvstændige brugsforeninger og 95 Coop-ejede – over hele landet.

Mohamad Mosleh tiltræder den 1. juni 2022.

Coop åbner klima-laboratorie i Aarhus10.5.2022 15:53:54 CEST | Pressemeddelelse

Kvickly i Bruuns Galleri i Aarhus bliver til Klima Kvickly. Her vil Coop over det næste år teste, hvordan kunderne kan guides til at handle ind med fokus på bedre klimavalg. Hvordan kan man træffe klimabevidste valg i sit forbrug af dagligvarer? Klimaaftrykket fra danskernes madforbrug er stort, og det er en bunden opgave at få det reduceret. Landbruget, producenterne og leverandørerne kan gøre meget, men en stor del af reduktionen i klimaaftrykket fra maden, vi spiser, skal komme fra ændrede forbrugsvaner. For at blive klogere på hvad der skal til for at hjælpe de bedre klimavaner på vej, lancerer Coop nu et klima-laboratorie. Uden at fjerne varer fra sortimentet eller ændre på priserne vil Coop over det kommende år udvikle, teste og implementere klimarettede tiltag og løsninger, som skal guide og inspirere til at træffe bedre klimavalg. Klima-laboratoriet etableres i Kvickly i Bruuns Galleri. Varehuset omdøbes til ’Klima Kvickly’, og skal være et klima-laboratorie, hvor Coop vil udvi

I dag kl. 13: Coop åbner Danmarks første klimasupermarked i Aarhus10.5.2022 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Coop inviterer til åbning af Klima Kvickly Coop vi inviterer til åbning af Danmarks første klimasupermarked, nemlig Klima Kvickly i Bruuns Galleri i Aarhus, som skal fungere som et klima-laboratorium, hvor man tester nye måder at hjælpe forbrugerne til mere klimavenlige valg i hverdagen i dag tirsdag 10. maj kl. 13-15. Program: 13:00 Velkommen 13:15 Smag på klimatapas tilberedt af kokken Claus Holm 13:30: Koncerndirektør Per Thau, Coop: Derfor åbner Coop Klima Kvickly Ansvarlighedsdirektør Signe D. Frese: Det vil vi opnå med projektet 13:55 Sådan ser det nye Klima Kvickly ud Tilmelding og yderligere information: Informationsdirektør Jens Juul Nielsen, 5159 4468/ jens.juul.nielsen@coop.dk