Ny salgs- og markedschef inden for pharma og life science i NIRAS

Den danske rådgivervirksomhed NIRAS får ny markedschef inden for pharma- og life science-området. Det drejer sig om Sara Klittegaard, der som Director of Sales får salg- og markedsansvaret for NIRAS’ forretningsenhed AlfaNordic.
Den 47-årige markedsøkonom Sara Klittegaard er den nye Director of Sales i NIRAS’ forretningsenhed AlfaNordic.

Det er en yderst erfaren leder, der netop har indtaget posten som salgs- og markedschef i NIRAS’ forretningsenhed AlfaNordic, efter at Sara Klittegaard den 1. oktober tiltrådte sin nye post som Director of Sales i virksomhedens hovedkvarter i Allerød.

Den 47-årige markedsøkonom har omfattende erfaring inden for pharma-branchen, hvor hun senest har været Commercial Director i Cell Biotech International A/S. Derudover har hun tidligere haft en tilsvarende rolle hos Riemann A/S, og har dertil arbejdet en længere årrække for Bayer i Danmark, hvor hun var Sales & Marketing Manager OTC Denmark.

Tilfører NIRAS og AlfaNordic spændende kompetencer

”Vi er meget glade for at kunne byde Sara Klittegaard velkommen i NIRAS. Hun vil kunne tilføre NIRAS og AlfaNordic en lang række spændende kompetencer, og jeg er overbevist om, at hun vil give vores virksomhed et løft. Med hendes baggrund og erfaringer er jeg sikker på, at NIRAS fremover vil stå styrket inden for pharma og life science-området,” siger Frank Winther-Hinge, forretningschef for AlfaNordic

Han understreger, at ikke mindst Sara Klittegaards erfaring med udvikling af vækst-, salgs- og marketingsstrategier gør hende til et stort aktiv for NIRAS.

”Med Saras tiltrædelse har vi endnu bedre forudsætninger for at styrke vores vækst, og vi tager endnu et skridt mod at konsolidere os som Danmarks førende uafhængige rådgiver inden for pharma- og life science-området,” udtaler Frank Winther-Hinge.

NIRAS’ Pharma og Life Science-område

NIRAS rådgiver nogle af verdens førende Life Science-producenter inden for optimering af produktions- og kvalitetsprocesser, tilpasning af kapacitetsbehov og overholdelse af cGxP, hvilket dermed styrker positionen i markedet for NIRAS’ kunder.

Med opkøbet af AlfaNordic i starten af 2021 har NIRAS suppleret sine kompetencer på design og udvikling af faciliteter med stærke kompetencer inden for produktion og validering. Dermed kan NIRAS medvirke til hele processen fra analyse og masterplan og helt frem til driftsklart valideret produktionsanlæg.