Ny rute åbner til sommer: PLAY vil gøre Canada til danskernes nye drømmedestination

• I dag offentliggøres en ny luftbro fra Danmark til Toronto, Canada. Den nye rutes fordelagtige pris- og serviceniveau muliggøres af en mellemlanding på Island.
  • Det er kun få dage siden, at PLAY satte lufthavnene i Aalborg, Aarhus og Billund på sit verdenskort. Disse tre lufthavne, samt Københavns Lufthavn, får nu adgang til selskabets spritnye rute til Canada.
  • PLAY byder nu på direkte flyvninger til fem Nordamerikanske destinationer via Island: New York, Washington, Boston, Baltimore og Canada.

10. januar 2023: Det islandske flyselskab, PLAY præsenterer i dag sin femte nordamerikanske destination, Toronto i Canada.

Det er ikke mere end tre år siden, at PLAY blev grundlagt, men selskabet kan allerede bryste sig af 31 destinationer i Europa og USA, der er forbundet af Keflavik Lufthavn i Reykjavik på Island. PLAY har indtil nu haft fire nordamerikanske destinationer i Nordamerika, men nu sætter selskabet en ny knappenål i Toronto, Canada.

PLAY’s CEO, Birgir Jónsson er yderst tilfreds med den nye tilføjelse:

”Jeg tror, at alle, der har været i Canada, kan bevidne, at det er et land, der har fantastisk meget at byde på. Man kan shoppe, man kan stå på ski, man kan dykke ned i en spændende historie og ikke mindst opleve en overvældende natur, som næsten ikke findes smukkere”.

Den nye rute til Toronto i Canada vil være tilgængelig for rejsende fra alle PLAY’s danske lufthavne, herunder Aalborg, Billund, Aarhus og København. Birgir Jónsson ser frem til at give danskerne en prisvenlig mulighed for at komme nemt til den Nordamerikanske destination:

”Det er få dage siden, at vi offentliggjorde tre nye danske lufthavne fra Aalborg, Aarhus og Billund. Udover disse lufthavne, har vi en rute fra København Lufthavn, der har eksisteret i et år og går strygende. Hos PLAY ser vi det som en kæmpe styrke, at vi har mulighed for at sende danskere fra hele Danmark nemt over Atlanterhavet, med et kort stop på Island, hvor man lige kan nå at strække benene”, siger han.

Den nye rute til lufthavnen, John C. Munro Hamilton International Airport, i Toronto, Canada vil åbne den 22. juni 2023. Indtil 31. januar er der tilgængelige priser ned til 1000 kroner pr. billet, hvorefter prisen vil justeres til priser fra 1099 pr. billet.

Caroline Cecilie Olesen, Grey Public

Mail: caroline.olesen@grey.com

PLAY er et lavprisflyselskab, der fra 2023 flyver fra Island til 31+ destinationer i Europa og Nordamerika. PLAY flyver med nye Airbus A321NEO og A320NEO fly med en enkel og  strømlinet service, der giver rejsende mulighed for at betale mindre og stadig få en god rejseoplevelse. Sikkerheden er det vigtigste for PLAY, men også tidspræcision, enkelhed, glæde, lave priser og omtanke for miljøet er en del af flyselskabets kerneprincipper.

Fra Vestdanmark til Østamerika: Islandske PLAY lancerer ruter fra Billund, Aarhus og Aalborg til USA5.1.2023 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

Det islandske flyselskab, PLAY, der i særlig grad er kendt for sine lavprisflyvninger, præsenterer i dag tre nye ruter, der skal flyve jyder og fynboer til Island og USA. De tre ruter er dermed en betragtelig udvidelse af PLAY’s aktivitetsniveau i Danmark, der hidtil kun har omfattet flyvninger ud af København. Billetsalget åbner 5. januar og rejseperioden fra Aalborg, Aarhus og Billund strækker sig fra sommeren til efteråret.

Traffikrapport afslører: PLAY har firedoblet antallet af passagerer på et år7.12.2022 12:08:50 CET | Pressemeddelelse

København 7. december 2022: Det islandske flyselskab, PLAY vækster stadig voldsomt, hvilket den seneste traffikrapport fra selskabet beviser. PLAY transporterede 75.396 passagerer i november 2022, hvilket er mere end fire gange så mange passagerer som flyselskabet transporterede i november 2021. Belægningsgraden i november var 79,1%, hvilket er et lille fald sammenlignet med en belastningsfaktor på 81,9% i oktober. Særligt ruterne til og fra London, Paris og Tenerife var meget populære - med en belægningsgrad på omkring 90 procent. 29,8% af PLAY’s passagerer rejste fra Island, 30,9% rejste til Island og 39,3% var transferpassagerer (VIA). PLAY’s flyvninger havde en rekordhøj on-time performance (OTP) i november på 98,2%, sammenlignet med 95,4% i oktober. "Man kan roligt sige, at vores traffiktal er tilfredsstillende for november, som historisk set er en lavsæsonmåned. Særligt er det fantastisk at se vores 90% belægningsfaktor for London og Paris, der begge er meget vigtige destinatione

Et islandsk flyselskab med luft under vingerne: PLAY er årets bedste start-up2.12.2022 11:45:31 CET | Pressemeddelelse

Det islandske flyselskab, PLAY er blevet kåret som ’Årets Start-up’ i 2022 af CAPA - Center for Aviation. Birgir Jónsson, der er CEO for PLAY, modtog prisen ved en ceremoni i Gibraltar 1. december. CAPA begrunder prisoverrækkelsen med, at PLAY's ledelse har vækstet selskabet i et fornuftigt tempo og undgået flyvninger på alternative geografiske markeder. PLAY har også positioneret sig for fremtiden med teknologi og bæredygtighed som to centrale søjler i sin forretningsstrategi. PLAY har allerede vist sig modstandsdygtig over for de hårde markedsbetingelser og rapporterer et positivt driftsresultat i tredje kvartal af 2022 og har en stærk bookingpipeline for vinteren 2022/2023 og resten af 2023. "At lancere et nyt flyselskab er altid en bedrift, men at gøre det under de hårdeste forhold, og samtidig levere et godt resultat, er enestående. CAPA er glade for at kunne tildele PLAY prisen for Årets Start-up i 2022," siger Marco Navarria, Content & Marketing Director i CAPA – Center for Avia