Ritzaus Bureau A/S

Ny Ritzau-robot skriver om danske bolighandler

Del

En ny bolighandelsrobot lanceret af Ritzaus Bureau hjælper medierne med betalingsjournalistik om bolighandler.

Hver eneste uge køber og sælger danskerne hundredvis af boliger. Det har stor lokal interesse, men det en stor opgave, hvis journalister skal dække alle disse handeler

Derfor har Ritzaus Bureau nu udviklet en robot, der på baggrund af data fra den digitale tingbog og BBR genererer tekster om bolighandler. Robotten lanceres i dag til alle kunder på Ritzaus PLUS-produkt, som er artikler til printaviser og bag paywall.

”Vi oplever et stigende behov for indhold, som medierne kan styrke deres digitale abonnementsprodukter med. Bolighandler er et interessant emne, der kan målrettes meget lokalt til regionale mediers betalende abonnenter”, siger administrerende direktør i Ritzaus Bureau Lars Vesterløkke.

Ritzaus Bureau har tidligere lanceret en robot, der skriver kampreferater fra lokalfodbold. Fodboldrobotten leverer i dag kampreferater til to større regionale mediehuse og understøtter dermed behovet for hyperlokal journalistik.

”Erfaringer fra Sverige viser, at hyperlokal journalistik hele nede på gadeniveau giver læserne indhold, som de gerne betaler for. Det er vores ambition, at Ritzaus robotter kan hjælpe med at tiltrække nye betalende kunder til mediernes digitale produkter,” siger Lars Vesterløkke.

Foruden fodboldrobotten har Ritzau udviklet en finansnyhedsrobot, der på et splitsekund kan skrive korte tekster om børsnoterede selskabers regnskaber. Og udviklingen af robotter stopper ikke her. Ritzaus Bureau har planer om en lang række nye robotter inden for blandt andet sport, erhverv og lokalstatistik- og fakta.

”Robotterne kan giver os muligheden for at øge dybden og bredden i forhold til journalistisk indhold med baggrund i data. Dermed kan vi levere tusindvis af artikler, som i dag er umuligt at producere. På den måde er robotterne et supplement og ikke en erstatning for klassisk kvalitetsjournalistik produceret af journalister,” udtaler den administrerende direktør.

Ritzaus Bureaus robotter er i første omgang henvendt til publicistiske medier, men robotter til virksomheder, organisationer og den offentlige sektor er også et område som nyhedsbureauet undersøger.

Kontakter

Billeder

Information om Ritzaus Bureau A/S

Ritzaus Bureau A/S
Ritzaus Bureau A/S
Store Kongensgade 14
1264 København K

33 30 00 00http://www.ritzau.dk/

Ritzaus Bureau A/S er Danmarks nationale nyhedsbureau siden 1866. Bureauet er ejet af en række danske medier og leverer indhold og services til medier, virksomheder, organisationer og den offentlige sektor.

Følg pressemeddelelser fra Ritzaus Bureau A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Ritzaus Bureau A/S

Nyhedsbureauet Ritzaus Bureau A/S kom ud af 2018 med et overskud før skat på 5 mio. kr.28.3.2019 16:09:00 CETPressemeddelelse

Regnskabet blev fremlagt på generalforsamlingen torsdag, og bestyrelsesformand Alex Nielsen betegner 2018 som meget tilfredsstillende. Ritzaus Bureau blev i 2012 ændret til et aktieselskab, og siden har virksomheden udviklet sig positivt. Selv om indtægten fra salg af nyheder til medier er presset, er bureauets omsætning vokset år for år og ligger nu på 158 mio.kr. Omsætningen steg i 2018 fra 130 mio.kr. til 158 mio.kr., blandt andet fordi Ritzaus Bureau den 1. januar 2018 overtog fotobureauet Scanpix, men også fordi der igen i 2018 var vækst i omsætningen til kunder uden for medieverdenen. Siden 2015 har Ritzaus Bureau sænket priserne på den såkaldte mediehuspakke, generelle tekst-nyheder til medier, med ca. 30 procent, samtidig med, at omsætningen til kunder uden for medieverdenen er vokset tilsvarende. Bureauets omsætning til kunder uden for mediebranchen voksede i 2018 med 15 procent. I sin beretning omtalte formand Alex Nielsen de senere års positive udvikling. Omsætningen er voks

Ritzau går ind i markedet for selskabsmeddelelser27.3.2019 08:00:00 CETPressemeddelelse

Ritzaus Bureau vil distribuere børsnoterede virksomheders selskabsmeddelelser. Det sker via en udvidelse af bureauets markedsledende pressemeddelelsessystem Via Ritzau. Ritzau vil udsende selskabsmeddelelser i samarbejde med de tre nordiske nyhedsbureauer TT (Sverige), NTB (Norge) og STT (Finland) og dermed tilbyde de børsnoterede selskaber adgang til markedets stærkeste distributionskraft i form af Via Ritzau, der distribuerer pressemeddelelser fra den offentlige sektor, virksomheder og organisationer. Ritzaus Bureau har allerede i dag med Ritzau Finans landets førende finansnyhedstjeneste til investorer og medier. Derfor falder det nye produkt godt i tråd med Ritzaus Bureaus berøringsflade. ”Vi vil sikre, at børsnoterede danske selskaber får markedets bedste produkt til distribution af selskabsmeddelelser. Distributionskraft, leverancesikkerhed, hurtighed og et højt serviceniveau efterspørges af markedet, hvilket ligger helt i tråd med det, som vi som troværdigt bureau i forvejen lev

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum