Ny REMA 1000 i Roskilde

Efter fire gode år med REMA 1000 ved Ro’s Have får Roskilde nu sin anden REMA 1000-butik. Åbningsdatoen er ikke så langt væk, og det bliver en velkendt købmand, der slår dørene op i de nye lokaler den 5. december.

Købmand Kim Torpegaard er klar til at åbne den nye REMA 1000 i Roskilde den 5. december.

Meget planlægning er gået forud for åbningen af REMA 1000s snart anden butik i Roskilde, men inden længe er butikken på Roskildevænget en realitet. Med sine 1200 m2 og 65 parkeringspladser er der lagt op til en butik med masser af plads til kunder fra området samt fremtidige kunder fra Musicon. Og til at stå for den nye butik, er der tilkaldt erfarne kræfter både i REMA 1000 og Roskilde regi, da det er købmand Kim Torpegaard fra REMA 1000 i Ro’s Have, der flytter til det nye område.

”Jeg åbnede Fårevejle i 2011, og var der i fire år, inden jeg kom til Ro’s Have, hvor jeg så har været købmand indtil nu. Denne butik på Roskildevænget bliver min tredje nyåbning, og jeg ser det som en cadeau, at jeg får lov til at prøve det igen. Det er spændende at få lov til at styre en ny butik, men det kræver også en del, så det bliver nok den sidste åbning for mit vedkommende,” fortæller Kim Torpegaard, der glæder sig til at komme i gang i det nye område.

Endnu en butik i Roskilde været på tegnebrættet i længere tid, og da den rigtige grund var der, var det bare med at komme i gang. Med den nye butik er der både tænkt på de nuværende og potentielle REMA 1000 kunder i Roskilde, og så er der også indtænkt potentiale for andre virksomheder på grunden, oplyser Jonas Vesterman fra REMA 1000s etableringsafdeling.

”Det er en stor glæde, at vi nu endelig kan åbne den nye REMA 1000 butik på Roskildevænget. Butikken har været længe undervejs, men vi er sikre på, at det har været ventetiden værd. Kim og hans hold får nogle optimale rammer til at servicere de mange lokale kunder samt de fremtidige indbyggere i området,” siger Jonas Vesterman.

Han oplyser desuden, at der i forlængelse af REMA 1000 butikken er opført endnu et butikslokale.

”Her kan vi endnu ikke løfte sløret for, hvem den kommende lejer bliver, men det er et forhold, vi håber at kunne offentliggøre inden længe,” fortæller Jonas Vesterman.

Til at overtage butikken på Ro’s Have er kommet Mads Holtoft Nersting, der allerede er i fuld sving som købmand på adressen, så butikken kan fortsætte i vanlig god stil.

REMA 1000 på Roskildevænget åbner den 5. december med en masse gode tilbud på åbningsdagen. Butikkens åbningstider vil være 07.00-21.00 hver dag.

REMA 1000 er en landsdækkende discountkæde med fokus på kvalitet til lave priser. Under overskriften Discount med holdning arbejder REMA 1000 ud fra det tankesæt, at det er muligt at have en klar holdning til varernes kvalitet samtidig med, at varerne sælges til discountpris. Blandt REMA 1000s mærkesager er kampen mod madspild, reduktion af plastik, samarbejdet med Kræftens Bekæmpelse og udviklingen af økologien i partnerskab med Gram Slot. REMA 1000 er desuden medlem af Dansk Initiativ for Etisk Handel. REMA 1000s butikker er drevet efter en franchisemodel med selvstændige, lokalkendte købmænd i spidsen for den enkelte butik. Der er 340 REMA 1000-butikker over hele landet. Den næste REMA 1000-butik åbner den 5. december i Roskilde.

16 år med Madskoler: 25.000 madglade børn har fået oplevelser for livet4.12.2019 15:25:55 CETPressemeddelelse

Siden Madskoler startede i 2004, har 25.0000 børn fået gode, sjove og ikke mindst lærerige oplevelser med mad. Dette års evaluering giver endnu engang frivillige såvel som arrangører topkarakter til Madskoler – en aktivitet arrangeret af 4H i et ikke profitskabende samarbejde med Landbrug & Fødevarer og REMA 1000. Opskriften på succesen lyder: En god stak engagerede frivillige, 4 håndfulde lækre opskrifter og en sjat lærerige aktiviteter krydret med masser af madglæde.