Ny REMA 1000 butik åbner i Svendborg

Den 27. august åbner REMA 1000 en ny butik på Vestergade i Svendborg. Til at stå i spidsen for butikken er erfarne REMA 1000-kræfter i form af den Svendborg-kendte købmand Edo Hasanbegovic.
Købmand Edo Hasanbegovic er klar til åbne den nye REMA 1000 butik på Vestergade i Svendborg torsdag den 27. august.

Karrieren har altid været i REMA 1000. Siden han startede som elev i REMA 1000 butikken på Tvedvej i Svendborg, hvor han senere blev souschef, har Edo Hasanbegovic vidst, at det var i REMA 1000, han skulle slå sine folder som købmand.

Efter en plads på REMA 1000s første talenthold og et midlertidig købmandskab i REMA 1000 Årslev i to år, overtog Edo Hasanbegovic butikken på Ørkildsgade i Svendborg i 2008. En butik som han nu giver videre for at prøve kræfter med det nyeste skud på stammen i REMA 1000 – nærmere bestemt butikken på Vestergade, dog stadig i Svendborg.

”Mine efterhånden mange år i REMA 1000 har stort set alle sammen været i Svendborg, og jeg har været meget glad for min tid i Ørkildsgade, hvor jeg sammen med mit personale har opnået meget – blandt andet blev vi Årets Butik i 2011. Jeg glæder mig dog til at prøve kræfter med en ny butik og et nyt område,” fortæller købmand Edo Hasanbegovic.

Den nye butik på adressen Vestergade 100a får et stort butiksareal og en ligeledes stor parkeringsplads, så både nye og eksisterende kunder kan komme forbi og gøre de daglige indkøb. Med sig i butikken tager Edo Hasanbegovic en håndfuld medarbejdere fra den tidligere butik – blandt andet sin bror, Ensar Hasanbegovic, der er som souschef.

Købmanden, der også selv er bosat i Svendborg sammen med hustruen Marlene og deres tre børn, har en plan om, at butikken på Vestergade skal blive en lige så stor succes som den på Ørkildsgade. Nogle af succespunkterne, som Edo Hasanbegovic vil tage med sig videre til den nye butik, er fokus på økologi og grønt samt den gode, personlige kundeservice, som han mener, er en af grundstenene for en god butik.

”Det er vigtigt for mig, at jeg som købmand er synlig i butikken, så kunderne altid ved, at de kan komme til mig, hvis de har brug for hjælp – og det samme kan mit personale. Så kunderne kan glæde sig til at møde en masse veloplagte medarbejdere, der er klar til at sørge for den gode service. Derudover har vi også fået et større udeareal, så vores kunder kan også se frem til et flot udvalg af blomster foran butikken,” lyder det fra en glad Edo Hasanbegovic.

REMA 1000 på Vestergade 100a i Svendborg åbner den 27. august kl. 08.00, og det bliver REMA 1000 nummer 351 i Danmark. Butikkens åbningstider bliver 07.00-22.00 alle ugens dage.

'Fællesskaber' er en central del af arbejdet med Discount med holdning, og særligt fokus på at medvirke til at styrke lokale relationer. Det kommer blandt andet til udtryk via platformen REMA 1000 med Vigo, hvor kunder kan få leveret varer og købe ind for hinanden i den lokale REMA 1000.

REMA 1000s butikker er drevet efter en franchisemodel med selvstændige, lokale købmænd i spidsen for den enkelte butik. Der er 360 REMA 1000 butikker i Danmark.

REMA 1000 har højeste niveau af dyrevelfærdsmærket på alle mejeriprodukter fra Gram Slot28.9.2021 12:15:05 CEST | Pressemeddelelse

På det økologiske landbrug Gram Slot i Sønderjylland – som REMA 1000 er medejer af – har køerne fået mere plads at boltre sig på. Det betyder, at alle Gram Slots mejeriprodukter nu har tre hjerter i den statslige dyrevelfærdsmærkningsordning, og det er endnu et skridt i REMA 1000 og Gram Slots fælles arbejde for bedre dyrevelfærd. Alle produkterne kan købes i REMA 1000.