Advodan

Ny portal guider boligkøbere sikkert gennem bolighandlen

Det er ofte en stor beslutning at købe ny bolig, og der dukker mange spørgsmål op undervejs. Advodan har netop lanceret en webportal om boligkøb, som hjælper boligkøberen sikkert igennem faserne af bolighandlen.

Behøver jeg en boligadvokat? Hvad er et advokatforbehold? Og er det nødvendigt at tegne en ejerskifteforsikring? Det er nogle af de helt typiske spørgsmål, som dukker op, når man står over for et boligkøb. Det er samtidig også nogle af de spørgsmål, man som boligkøber kan få svar på ved at klikke ind på Advodans nye portal om boligkøb.

”Formålet med portalen er at klæde boligkøberne godt på til at styre uden om potentielle faldgruber og tage de rigtige beslutninger undervejs i forløbet – uanset om de skal købe lejlighed, hus, eller om det er et forældrekøb, de står overfor. Viden giver tryghed, og portalen skal netop give boligkøberne den viden, de har brug for”, fortæller Morten Arnberg, som er direktør i Advodan.

Klarhed over boligadvokatens opgaver
Ud over at klæde boligkøberne på med nødvendig viden, er formålet med portalen også at skabe en større gennemsigtighed i forhold til, hvad en boligadvokat hjælper med i de forskellige faser af en bolighandel.

”Mange boligkøbere ved ikke, hvilke opgaver boligadvokaten løser, og de er derfor i tvivl om de overhovedet behøver at have en boligadvokat med, når de køber en ny bolig. Vi vil gerne sikre, at boligkøberne i hvert fald ikke vælger boligadvokaten fra, fordi de ikke ved, hvad advokaten laver og skaber af sikkerhed. Hvis boligkøberne vælger boligadvokaten fra, skal det være, fordi køberen kan og ønsker at stå for det hele selv – og fordi de er fuldstændig klar over, hvad det indebærer. Derfor har vi gjort det tydeligt, hvilke konkrete opgaver boligadvokaten løser og på hvilket tidspunkt i bolighandlen”, forklarer Morten Arnberg.

Videoguides, e-bog og tjeklister
På portalen kan boligkøbere hente viden gennem en række lettilgængelige tekster, tre korte videoguides og en interaktiv grafik, som giver boligkøbere overblik over egne og boligadvokatens opgaver gennem en bolighandel. Man kan også hente en e-bog, der beskriver bolighandlens faser fra start til slut. E-bogen indeholder samtidig en grafisk oversigt over forløbet i en bolighandel og tjeklister til de forskellige faser i bolighandlen.

Yderligere kommentarer:
Direktør Morten Arnberg, Advodan, tlf. 30 78 90 01, marn@advodan.dk
Kommunikationsmedarbejder Mette Rasmussen, Advodan, tlf. 30 78 90 07, mera@advodan.dk

Information om Advodan

Advodan
Viborgvej 159A
8210 Aarhus V

4614 6000https://www.advodan.dk/

ADVODAN er Danmarks største kæde af advokatvirksomheder med i alt 23 kontorer fordelt over hele landet. Vi er eksperter i rådgivning af især små og mellemstore virksomheder og rådgiver også private. - See more

Følg pressemeddelelser fra Advodan

Flere pressemeddelelser fra Advodan