Ny podcastserie om samfundsøkonomi

I ”Boblen”, som er Danske Studerendes Fællesråd podcast, kan man få svar på de spørgsmål, man har om, hvordan samfundsøkonomien egentlig hænger sammen. Programmet kan høres hver onsdag kl. 18-19 på Radio LOUD.

I en ny podcastserie på 12 afsnit giver værten Veronika Ahrensbøll Schultz og økonomerne Mads Falkenfleth Jensen og Joachim Peter Tilsted lytterne et crash course i samfundets økonomi. Sammen med udvalgte eksperter og gæster dykker de ned i, hvordan økonomiske idéer former vores liv. Myter aflives og som lytter står man bagefter meget bedre klædt på til at gennemskue de politiske og økonomiske diskussioner.

Podcastserien består af følgende afsnit:

• Episode 1: Gør penge os lykkelige?
  • Episode 2: Hvorfor får man ikke løn for husligt arbejde?
  • Episode 3: Hvad er naturen værd?
  • Episode 4: Virker mikrolån?
  • Episode 5: Hvordan bliver fattige lande rigere?
  • Episode 6: Hvorfor er en kop kaffe så dyr?
  • Episode 7: Hvorfor er der skattely?
  • Episode 8: Hvorfor er der arbejdsløshed?
  • Episode 9: Hvad gør corona-virus ved økonomien?
  • Episode 10: Kan vi forbruge os ud af klimakrisen?
  • Episode 11:Hvor kommer ulighed fra?
  • Episode 12: Hvad har lytterne spurgt om?

Find alle afsnittene her

I den næste podcastserie vil ”Boblen” sætte fokus på, hvordan litteratur-, kunst- og kulturfænomener kan give os svar på nogle af de ting, vi går og undrer os over i hverdagen.

Radio LOUD bliver til 24syv den 4. januar 202212.11.2021 11:44:33 CET | Pressemeddelelse

Radio- og TV-nævnet har på sit møde den 4. november 2021 godkendt, at Radio LOUD skifter navn til 24syv. Nævnet har samtidig godkendt, at Berlingske Media bliver ejer af 91 procent af aktierne i Kulturradio Danmark. Ejerskiftet træder i kraft hurtigst muligt. ”Vi har nu fået skabt de bedste forudsætninger for at kunne levere nysgerrig, normbrydende og stærk taleradio under et nyt navn. Vi er fast besluttet på at vise vores lyttere og resten af Danmark, at de penge, der generøst er givet til os, bliver brugt bedst muligt. Vi tror på, at vi i et nyt årti kan skabe levende og original taleradio under navnet 24syv. Nu arbejder vi hårdt på at forbedre vores programflade med bedre journalistik, klare værtsprofiler, meget mere magtkritik, god satire og stærk kulturdækning,” siger programdirektør Simon Andersen. Radio- og TV-nævnet har ligeledes på sit møde godkendt Kulturradio Danmarks plan for at rette op på den kritik, nævnet rettede mod radioen den 5. oktober 2021. Det betyder, at Kulturra

KULTURRADIO DANMARK HAR INDSENDT REDEGØRELSE TIL RADIO- OG TV-NÆVNET21.10.2021 19:02:07 CEST | Pressemeddelelse

Kulturradio Danmark A/S modtog den 5. oktober 2021 Radio- og tv-nævnets udtalelse og afgørelse vedrørende Radio LOUDs public-servicevirksomhed i perioden 1. april 2020 - 31. december 2020. Af udtalelsen fremgår det, at nævnet på sit møde den 29. september 2021 har godkendt redegørelsen, men samtidig i afgørelsen påtalt Radio LOUDs underopfyldelse af live-forpligtelsen, manglende efterlevelse af kravene til lytterinteraktion, herunder mulighed for interaktion via kanalens hjemmeside og app, kanalens manglende nyheds- og aktualitetsredaktionelle tilstedeværelse ude i landet, samt kanalens manglende iagttagelse af forpligtelsen til at indhente Radio- og tv-nævnets godkendelse, førend væsentlige ændringer foretages. Kulturradio Danmark A/S har i sin redegørelse til nævnet, der er fremsendt den 19. oktober 2021, taget nævnets kritik til efterretning og nærmere redegjort for, hvordan Kulturradio Danmark hurtigst muligt og senest den 4. februar 2022 vil leve op til de krav, nævnet stiller. “V