Ny podcastserie om samfundsøkonomi

I ”Boblen”, som er Danske Studerendes Fællesråd podcast, kan man få svar på de spørgsmål, man har om, hvordan samfundsøkonomien egentlig hænger sammen. Programmet kan høres hver onsdag kl. 18-19 på Radio LOUD.

I en ny podcastserie på 12 afsnit giver værten Veronika Ahrensbøll Schultz og økonomerne Mads Falkenfleth Jensen og Joachim Peter Tilsted lytterne et crash course i samfundets økonomi. Sammen med udvalgte eksperter og gæster dykker de ned i, hvordan økonomiske idéer former vores liv. Myter aflives og som lytter står man bagefter meget bedre klædt på til at gennemskue de politiske og økonomiske diskussioner.

Podcastserien består af følgende afsnit:

• Episode 1: Gør penge os lykkelige?
  • Episode 2: Hvorfor får man ikke løn for husligt arbejde?
  • Episode 3: Hvad er naturen værd?
  • Episode 4: Virker mikrolån?
  • Episode 5: Hvordan bliver fattige lande rigere?
  • Episode 6: Hvorfor er en kop kaffe så dyr?
  • Episode 7: Hvorfor er der skattely?
  • Episode 8: Hvorfor er der arbejdsløshed?
  • Episode 9: Hvad gør corona-virus ved økonomien?
  • Episode 10: Kan vi forbruge os ud af klimakrisen?
  • Episode 11:Hvor kommer ulighed fra?
  • Episode 12: Hvad har lytterne spurgt om?

Find alle afsnittene her

I den næste podcastserie vil ”Boblen” sætte fokus på, hvordan litteratur-, kunst- og kulturfænomener kan give os svar på nogle af de ting, vi går og undrer os over i hverdagen.