Ny platform matcher micro-influencere og annoncører
Som en del af Aller Medias strategi med fokus på bl.a. digitale vækstområder, lancerer mediehuset nu platformen Aller Sparks, der matcher micro-influencere med annoncører.
Fair betaling af influencere
Aller Sparks-appen giver influencere mulighed for at ansøge om konkrete SoMe-kampagner fra attraktive og stærke brands. Det er transparent og enkelt, og giver især nano- og micro-influencere helt nye muligheder for at tjene penge og styrke deres eget brand på samme tid.
”Vi vil være den foretrukne partner for alle nano- og micro-influencere i Danmark og alle dem, der vokser derfra. Vores ambition er at gøre influencer-marketing tilgængeligt for alle, så det er mere simpelt både at være influencer og annoncør, hvor indholdet er i centrum,” siger Christina-Louisa Hansen, Client Director i Aller Media og ansvarlig for Aller Sparks, og fortsætter:
”Vi vil skabe bedre muligheder for influencere og sikre dem reel betaling for deres arbejde i et marked, hvor bl.a. aflønning i produkter desværre stadig er en udbredt betalingsform, og det vil vi med Aller Sparks gøre op med.”
Stort potentiale for annoncører
Aller Sparks giver samtidig annoncørerne mulighed for at skræddersy effektive 360 graders kampagner med større engagement og interesse fra influencere, samt bedre indhold og dermed også større gennemslagskraft for den enkelte kampagne og annoncør.
”Vi har både influencer og annoncør i fokus. Vores fornemmeste opgave er at sikre et godt match og et positivt udbytte for begge. Det gør vi ved at skabe en strømlinet og transparent proces for begge parter,” siger Charlotte Juhl, salgsdirektør i Aller Media, og fortsætter:
”For mange annoncører er det meget ressourcekrævende at afvikle influencer-marketing, især kampagner, hvor man skal kommunikere, koordinere og aktivere flere micro-influencere på samme tid. Og her er Aller Sparks et effektivt værktøj, der skaber en simpel proces og skarp eksekvering, hvor vi bidrager med vores ekspertise til at udarbejde kampagner med annoncørerne.”
Marked i markant vækst
I Aller Sparks kan annoncører enkelt opsætte en kampagne og aktivere mange influencere på samme tid. Samtidig får annoncøren ejerskab over indholdet, hvilket giver mulighed for at tænke kampagner på flere nye måder i et marked i stor vækst.
”Internationalt er forventningerne, at det globale influencer-marked ottedobles, fra aktuelt 10 mia. dollars til over 80 mia. dollars i 2028. I Danmark ser vi også ind i et stort markedspotentiale, både markedet som helhed og især ift. nano- og micro-influencere.”
”De seneste tal for det danske marked for influencerplatforme viser en solid tre-cifret millionværdi. Og det, forventer vi, følger den globale udvikling og fremskrivninger. Så vi ser et stort potentiale for Aller Sparks som en af de førende platforme i Danmark og som digitalt vækstben for Aller Media,” slutter Charlotte Juhl.
Fakta: Sådan fungerer Aller Sparks
Som nano- eller micro-influencer opretter du en profil i Aller Sparks med de interesseområder, som matcher dig.
Du vælger selv de kampagner, du synes matcher med din profil.
Herfra klares det hele via appen, lige fra godkendelse af kampagnen og kampagnerapportering til udbetaling og indberetning til skat.
Som annoncør opretter du kampagner i samarbejde med Aller Media Business’ stærke team, der sikrer kvalitet og øger gennemslagskraft. Samtidig giver Aller Sparks helt unik mulighed for enkelt og effektivt at afvikle 360-kampagner, hvor flere influencere aktiveres på samme tid og dermed styrker budskabet overfor modtageren.
Nøgleord
Kontakter
Magnus HviidKommunikationschefPresse og kommunikation
Tlf:+45 28 72 63 85magnus.hviid@aller.comBilleder
Links
Information om Aller Media
Vi er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser hele 1,8 mio. danskere med hver måned i mindst en af vores titler – og vores stærke digitale universer har mere end 2,1 mio. brugere og over 50 mio. sidevisninger hver eneste måned.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
femina fylder 150 år - og bliver 100 procent digitalt27.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
I morgen, onsdag den 28. februar, fylder femina 150 år og skriver dermed historie som Danmarks ældste og ét af verdens ældste ugeblade til kvinder. Nu skriver femina snart ny historie, da det med det sidste printnummer, der udkommer den 29. februar, bliver 100 procent digitalt. Samtidig vil femina fortsætte med at være et aktualitetsmedie målrettet kvinder.
To Sultne Piger splitter op – men profilen og podcasten lever videre16.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
De har sammen skabt en succesfuld podcast og 80.000 følgere på Instagram. Men nu forlader den ene halvdel af To Sultne Piger rollen som en af landets mest populære madanmeldere. Heldigvis kører den tilbageværende pige både profilen og podcasten på Heartbeats videre – med flere nye spændende elementer.
Martin Kongstads populære podcast om mad og mennesker er tilbage22.12.2023 08:19:28 CET | Pressemeddelelse
I tre år har den holdt pause, men nu genopliver Martin Kongstad og Heartbeats podcasten ’Bearnaise er dyrenes konge’. Den nye sæson får et væld af nye spændende gæster som To Sultne Piger, Lærke Kløvedal og Søren Gericke.
Ny undersøgelse: Næsten hver anden kvinde har oplevet ikke at blive taget seriøst hos lægen21.12.2023 09:19:41 CET | Pressemeddelelse
En ny undersøgelse fra Aller Media viser, at næsten hver anden kvinde (46,7 %) har oplevet at lægen ikke tog deres sundhedsmæssige problemer seriøst. Problemet er ekstra stort blandt de 18-29-årige kvinder, hvor hele 58 % har oplevet ikke at blive taget seriøst. Derfor sætter femina fokus på uligheden i sundhedsvæsenet med kampagnen ”Patient XX”.
Ally vinder to prestigefyldte priser ved stor europæisk app-award9.11.2023 15:59:13 CET | Pressemeddelelse
Aller Medias digitale platform, der samler både lyd, videoer og artikler har netop vundet en People’s Lovie Awards i kategorien ”News & Entertainment”. Det er andet år i træk, at Ally sikrer sig to af de prestigefyldte priser til det store europæiske app-award.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum