Ny platform matcher micro-influencere og annoncører

Som en del af Aller Medias strategi med fokus på bl.a. digitale vækstområder, lancerer mediehuset nu platformen Aller Sparks, der matcher micro-influencere med annoncører.
Fair betaling af influencere
Aller Sparks-appen giver influencere mulighed for at ansøge om konkrete SoMe-kampagner fra attraktive og stærke brands. Det er transparent og enkelt, og giver især nano- og micro-influencere helt nye muligheder for at tjene penge og styrke deres eget brand på samme tid.
”Vi vil være den foretrukne partner for alle nano- og micro-influencere i Danmark og alle dem, der vokser derfra. Vores ambition er at gøre influencer-marketing tilgængeligt for alle, så det er mere simpelt både at være influencer og annoncør, hvor indholdet er i centrum,” siger Christina-Louisa Hansen, Client Director i Aller Media og ansvarlig for Aller Sparks, og fortsætter:
”Vi vil skabe bedre muligheder for influencere og sikre dem reel betaling for deres arbejde i et marked, hvor bl.a. aflønning i produkter desværre stadig er en udbredt betalingsform, og det vil vi med Aller Sparks gøre op med.”
Stort potentiale for annoncører
Aller Sparks giver samtidig annoncørerne mulighed for at skræddersy effektive 360 graders kampagner med større engagement og interesse fra influencere, samt bedre indhold og dermed også større gennemslagskraft for den enkelte kampagne og annoncør.
”Vi har både influencer og annoncør i fokus. Vores fornemmeste opgave er at sikre et godt match og et positivt udbytte for begge. Det gør vi ved at skabe en strømlinet og transparent proces for begge parter,” siger Charlotte Juhl, salgsdirektør i Aller Media, og fortsætter:
”For mange annoncører er det meget ressourcekrævende at afvikle influencer-marketing, især kampagner, hvor man skal kommunikere, koordinere og aktivere flere micro-influencere på samme tid. Og her er Aller Sparks et effektivt værktøj, der skaber en simpel proces og skarp eksekvering, hvor vi bidrager med vores ekspertise til at udarbejde kampagner med annoncørerne.”
Marked i markant vækst
I Aller Sparks kan annoncører enkelt opsætte en kampagne og aktivere mange influencere på samme tid. Samtidig får annoncøren ejerskab over indholdet, hvilket giver mulighed for at tænke kampagner på flere nye måder i et marked i stor vækst.
”Internationalt er forventningerne, at det globale influencer-marked ottedobles, fra aktuelt 10 mia. dollars til over 80 mia. dollars i 2028. I Danmark ser vi også ind i et stort markedspotentiale, både markedet som helhed og især ift. nano- og micro-influencere.”
”De seneste tal for det danske marked for influencerplatforme viser en solid tre-cifret millionværdi. Og det, forventer vi, følger den globale udvikling og fremskrivninger. Så vi ser et stort potentiale for Aller Sparks som en af de førende platforme i Danmark og som digitalt vækstben for Aller Media,” slutter Charlotte Juhl.
Fakta: Sådan fungerer Aller Sparks
Som nano- eller micro-influencer opretter du en profil i Aller Sparks med de interesseområder, som matcher dig.
Du vælger selv de kampagner, du synes matcher med din profil.
Herfra klares det hele via appen, lige fra godkendelse af kampagnen og kampagnerapportering til udbetaling og indberetning til skat.
Som annoncør opretter du kampagner i samarbejde med Aller Media Business’ stærke team, der sikrer kvalitet og øger gennemslagskraft. Samtidig giver Aller Sparks helt unik mulighed for enkelt og effektivt at afvikle 360-kampagner, hvor flere influencere aktiveres på samme tid og dermed styrker budskabet overfor modtageren.
Nøgleord
Kontakter
Magnus HviidKommunikationschefPresse og kommunikation
Tlf:+45 28 72 63 85magnus.hviid@aller.comBilleder
Links
Information om Aller Media
Vi er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser hele 1,8 mio. danskere med hver måned i mindst en af vores titler – og vores stærke digitale universer har mere end 2,1 mio. brugere og over 50 mio. sidevisninger hver eneste måned.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
Børnene har taget nyt lydunivers til sig – HULiGENNEM har nået målet1.7.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
HULiGENNEM havde i deres udbudsansøgning selv sat som mål at nå 34.000 app-downloads på 18 måneder. Det mål er allerede nået – og overgået – efter blot syv måneder. Det beviser, at målgruppen er der og værdsætter kvalitet, mener chefredaktør.
Heartbeats overtager Allers native-afdeling26.6.2025 10:32:39 CEST | Pressemeddelelse
Tidligere har produktionen af native-indhold været udliciteret, men nu har Aller taget det hjem til deres eget selskab Heartbeats.
Her er prismodtagerne ved Det Vi Elsker Prisen 20254.6.2025 22:04:27 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 4. juni var en bred vifte af morgendagens stjerner og garvede kræfter samlet i Store VEGA for at hylde fortællingerne, der samler os ved Det Vi Elsker Prisen 2025. Med 11 kategorier fordelt på tværs af film, serier, tv, bøger og teater afspejlede aftenens nominerede og prismodtagere ligeledes den alsidige kultur, der har inspireret og underholdt os det forgangne år. Holdene på og bag Pigen med nålen og Fuld af kærlighed kunne skåle en ekstra gang, da de hver modtog to priser ved Det Vi Elsker Prisen 2025.
femina bliver revet væk: Nu kommer magasinet i nyt oplag22.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Tidligere på måneden kom femina tilbage som trykt magasin efter at have været væk i et år. Og det er blevet taget rigtig godt imod. I sådan en grad, at Aller nu trykker et nyt oplag for at imødekomme efterspørgslen.
Aller Media Nordic investerer i Aniara for at hjælpe forfattere ud over sprogbarrierer21.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aller Media Nordic har købt en minoritetsandel i Aniara, det svenske forlagsselskab, der hjælper forfattere med at nå nye læsere på tværs af sprogbarrierer. Investeringen på over 500.000 euro markerer begyndelsen på et partnerskab med potentiale for strategisk samarbejde, hvor forlagsarv møder innovation – med det fælles mål at gøre internationale bogmarkeder mere tilgængelige for forfattere.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum