Ny platform matcher micro-influencere og annoncører
Aller Media lancerer influencer-platformen Aller Sparks. En ny app for micro-influencer-marketing, der enkelt og effektivt forbinder annoncører og influencere og skaber større værdi gennem attraktive kampagner.

Som en del af Aller Medias strategi med fokus på bl.a. digitale vækstområder, lancerer mediehuset nu platformen Aller Sparks, der matcher micro-influencere med annoncører.
Fair betaling af influencere
Aller Sparks-appen giver influencere mulighed for at ansøge om konkrete SoMe-kampagner fra attraktive og stærke brands. Det er transparent og enkelt, og giver især nano- og micro-influencere helt nye muligheder for at tjene penge og styrke deres eget brand på samme tid.
”Vi vil være den foretrukne partner for alle nano- og micro-influencere i Danmark og alle dem, der vokser derfra. Vores ambition er at gøre influencer-marketing tilgængeligt for alle, så det er mere simpelt både at være influencer og annoncør, hvor indholdet er i centrum,” siger Christina-Louisa Hansen, Client Director i Aller Media og ansvarlig for Aller Sparks, og fortsætter:
”Vi vil skabe bedre muligheder for influencere og sikre dem reel betaling for deres arbejde i et marked, hvor bl.a. aflønning i produkter desværre stadig er en udbredt betalingsform, og det vil vi med Aller Sparks gøre op med.”
Stort potentiale for annoncører
Aller Sparks giver samtidig annoncørerne mulighed for at skræddersy effektive 360 graders kampagner med større engagement og interesse fra influencere, samt bedre indhold og dermed også større gennemslagskraft for den enkelte kampagne og annoncør.
”Vi har både influencer og annoncør i fokus. Vores fornemmeste opgave er at sikre et godt match og et positivt udbytte for begge. Det gør vi ved at skabe en strømlinet og transparent proces for begge parter,” siger Charlotte Juhl, salgsdirektør i Aller Media, og fortsætter:
”For mange annoncører er det meget ressourcekrævende at afvikle influencer-marketing, især kampagner, hvor man skal kommunikere, koordinere og aktivere flere micro-influencere på samme tid. Og her er Aller Sparks et effektivt værktøj, der skaber en simpel proces og skarp eksekvering, hvor vi bidrager med vores ekspertise til at udarbejde kampagner med annoncørerne.”
Marked i markant vækst
I Aller Sparks kan annoncører enkelt opsætte en kampagne og aktivere mange influencere på samme tid. Samtidig får annoncøren ejerskab over indholdet, hvilket giver mulighed for at tænke kampagner på flere nye måder i et marked i stor vækst.
”Internationalt er forventningerne, at det globale influencer-marked ottedobles, fra aktuelt 10 mia. dollars til over 80 mia. dollars i 2028. I Danmark ser vi også ind i et stort markedspotentiale, både markedet som helhed og især ift. nano- og micro-influencere.”
”De seneste tal for det danske marked for influencerplatforme viser en solid tre-cifret millionværdi. Og det, forventer vi, følger den globale udvikling og fremskrivninger. Så vi ser et stort potentiale for Aller Sparks som en af de førende platforme i Danmark og som digitalt vækstben for Aller Media,” slutter Charlotte Juhl.
Fakta: Sådan fungerer Aller Sparks
Som nano- eller micro-influencer opretter du en profil i Aller Sparks med de interesseområder, som matcher dig.
Du vælger selv de kampagner, du synes matcher med din profil.
Herfra klares det hele via appen, lige fra godkendelse af kampagnen og kampagnerapportering til udbetaling og indberetning til skat.
Som annoncør opretter du kampagner i samarbejde med Aller Media Business’ stærke team, der sikrer kvalitet og øger gennemslagskraft. Samtidig giver Aller Sparks helt unik mulighed for enkelt og effektivt at afvikle 360-kampagner, hvor flere influencere aktiveres på samme tid og dermed styrker budskabet overfor modtageren.
Nøgleord
Kontakter
Magnus HviidKommunikationschefPresse og kommunikation
Tlf:+45 28 72 63 85magnus.hviid@aller.comBilleder
Links
Information om Aller Media
Vi er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser hele 1,8 mio. danskere med hver måned i mindst en af vores titler – og vores stærke digitale universer har mere end 2,1 mio. brugere og over 50 mio. sidevisninger hver eneste måned.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
Femina henter redaktør fra Berlingske26.1.2022 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Anne Wittorff Rusbjerg tiltræder som digital forsideredaktør/jourhavende på femina. Hun kommer fra en stilling som digital nyhedsredaktør på Berlingske.
Årsregnskab: Positivt resultat og fokus på udvikling20.1.2022 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Aller Media A/S leverer et positivt resultat på 14,3 mio. kr. for regnskabsåret 2020/2021 med en omsætning på 720 mio. kr. Charlotte Riparbelli, adm. direktør i Aller Media, ser frem mod at styrke kerne- og udviklingsområderne yderligere i de kommende år.
SØNDAG fylder 100 år29.11.2021 07:30:00 CET | Pressemeddelelse
I dag, mandag den 29. november, fejrer SØNDAG, Danmarks største kvindeblad, 100-års fødselsdag. Det bliver bl.a. markeret med et særligt gemmenummer. ”Længe leve SØNDAG – Køb det mandag!”.
Farvel til BILLED-BLADETs TV-GULD: Ser på nye muligheder for at hylde dansk tv18.11.2021 08:59:00 CET | Pressemeddelelse
Efter mere end tre årtier med BILLED-BLADETs TV-GULD har man valgt at tage afsked med den traditionsrige prisuddeling og gallaaften. Det sker i forbindelse med nye strategiske indsatsområder og prioriteringer for BILLED-BLADET, hvor især digital vækst og udvikling af kerneindhold er endnu mere i fokus.
ALLY: Ny app forener podcast, video og reads1.11.2021 06:59:00 CET | Pressemeddelelse
I dag, mandag den 1. november, lancerer Aller Media Danmark en helt ny app fyldt med udvalgt, originalt indhold på tværs af video, lyd og tekst, der giver brugerne underholdning med substans og popkultur med perspektiv.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum