Scanwo A/S

Ny partner hos træhusfirmaet Scanwo i Vejle

Prognoserne for byggebranchen anno 2018 ser lovende ud, og det vejlensiske træhusfirma Scanwo udvider derfor ejerkredsen med det lokale salgstalent Niels Peter Hansen.
I en alder af kun 34 år har Niels Peter Hansen (th.) mere end ti års erfaring fra byggebranchen. I den tid har han skabt et bredt netværk og en stor erfaring, der gør, at han er den rette mand til at skabe ny vækst i Scanwo, forklarer Anders Hankelbjerg (tv.), partner i Scanwo. Foto: Scanwo.

5000 nye ansættelser i byggebranchen, lave renter, økonomisk vækst og stigende boligpriser. Det er blot nogle af tendenserne i den seneste konjunkturrapport fra Dansk Byggeri, som skaber positive forventninger til 2018. Scanwo, der er forankret i Vejle, har leveret træ- og bjælkehuse til kunder i hele Danmark gennem mere end et årti, og her er forventningerne og ambitionerne for det nye år store.

Derfor har virksomhedens ledelse truffet en beslutning om, at netop nu er det rette tidspunkt at udvide både medarbejderstaben og ejerkredsen. Det betyder, at 34-årige Niels Peter Hansen fra 1. januar 2018 er ny medejer og samtidig tiltræder i stillingen som salgschef.

– Scanwo er en sund virksomhed, hvor jeg kan være med i alle processer fra A-Z, og det er motiverende for mig. Min rolle bliver at indgå i den daglige ledelse og samtidig styrke salgsorganisationen. Allerede nu har vi mange projekter i støbeskeen, men jeg vil arbejde på at skabe flere og tiltrække nye samarbejdspartnere til Scanwo, fortæller Niels Peter Hansen, der er ny partner og medarbejder i Scanwo.

Vejlensisk familiefar med sans for salg

I en alder af kun 34 år har Niels Peter allerede mere end ti års erfaring fra byggebranchen. Han kommer fra en stilling som erhvervschef hos Invita i Vejle, hvor han har været ansvarlig for salg til erhvervskunder.

– Vi har arbejdet med Niels Peter Hansen som vores samarbejdspartner ved Invita gennem mere end ti år, og vi kender derfor hinanden særdeles godt. Han har et bredt netværk i byggebranchen samt stor erfaring og kendskab til opførelsen af parcelhuse. Derfor passer han godt ind i Scanwo, og derfor er vi overbeviste om, at han kan være med til at rykke Scanwo fremad, siger Anders Hankelbjerg, partner i Scanwo.

Niels Peter Hansen bor i Vejle med sin kone og to børn, som han tilbringer størstedelen af sin fritid sammen med. Men når tiden tillader det, kan han findes på den lokale golfbane i sommerhalvåret og håndboldhallen i vinterhalvåret.

Med virksomhedens nye partner og medarbejder er Scanwo, der til daglig holder til på Skomagervej i Vinding, nu oppe på ni fastansatte.

Niels Peter Hansen
Partner og salgschef, Scanwo DK A/S
nph@scanwo.dk

Anders Hankelbjerg