Ny Opel Corsa - Finalist til årets AUTOBEST pris

Formel 1 banen Istanbul Park lægger de kommende dage asfalt til omfattende tests af årets AUTOBEST finalister. De 31 jurymedlemmer skal finde vinderen af AUTOBEST 2020 og den nye Opel Corsa er blandt de sidste 5.

AUTOBEST prisen blev grundlagt i 2001 og kårer hvert år det bedste bilkøb for den almindelige europæiske forbruger. AUTOBEST juryen fokuserer bl.a. på bilens køredynamik, alsidighed, brugervenlighed og design men også pris og service muligheder kommer i betragtning. Altså hele bilejerskabet. Det er derfor ingen tilfældighed at den nye Opel Corsa er blandt finalisterne. Mikkel Thomsager, Chef Redaktør for Bilmagasinet og AUTOBEST jurymedlem, forklarer:

Den europæiske AUTOBEST jury kårer den bedste bil i Europa til almindelige forbrugere. Her placerer Corsa sig i centrum af alle objektive værdier, med en nydelig, alsidig og brugbar bil, der kommer i mange versioner og fra starten også i en el-udgave, hvilket gør den til en oplagt finalebil, og en interessant kandidat til titlen.

Den nye Corsa repræsenterer startskuddet for Opels ambitiøse mål om at demokratisere den teknologiske udvikling og bringe avanceret teknologi til de mindre bilklasser. Corsa er første bil i Opels modelprogram, der ud over benzin og diesel varianterne, tilbydes som elbil. Corsa introducerer også en lang række af teknologier og køreassistentsystemer kunderne normalt kun vil opleve i biler i de større klasser fx Opels adaptive LED matrix forlygter og et 8-trins automatgear. Corsa har fået nye og mere effektive motorer, der er mere brændstoføkonomiske uden at miste effekt. Kabinen er rummelig og designet skarpt med rig mulighed for at personificere bilen med et vælg af farver og udstyrsvarianter. Der er med andre ord en Corsa til en hver smag og behov, og det har bl.a. givet anledningen til pladsen blandt de sidste 5 til årets AUTOBEST pris.

Prisoverrækkelsen vil blive afholdt i Mainz, Tyskland d. 20. februar 2020.

Jesper R. Hermann

Email: jeh@kwbruun.dk

Opel skyder året i gang med nytårskur 4. og 5. januar27.12.2019 11:11:57 CETPressemeddelelse

Innovation til alle – Den nye Opel Insignia er landet6.12.2019 06:00:00 CETPressemeddelelse