Sydbank A/SSydbank A/S

Ny områdedirektør for Erhverv i Sydbank er ”hjemmelavet”

​Den 25. oktober tiltræder Claus Peter Michelsen stillingen som områdedirektør i Sydbank med ansvar for erhverv. Et område, hvor Sydbank står stærkt med en markedsandel på 12 procent og en topscore i kundetilfredshed.

Den 51-årige Claus Peter Michelsens karriere har altid handlet om bank. Han begyndte som elev i Sparekassen Sønderjylland i 1988, en sparekasse, der senere blev til en del af Sydbank, hvor han har været lige siden.

Med rødder i rådgivning

Claus Peter Michelsen har taget hele turen fra elev, over rådgiver til afdelingschef og senest afdelingsdirektør.

Det krones nu med ansvaret for erhvervskunderne i Sydbank. I ni år har han arbejdet som rådgiver i Sydbank, hvor han undervejs har taget HD i Finansiering, Kredit og Regnskab.

Ansvar for analysen

Siden 1997 har han arbejdet i Merchant Bank i Sydbank, hvor opgaverne har centreret sig om generationsskifte af virksomheder, køb/salg af virksomheder, værdiansættelse af virksomheder, akkvisitionsfinansiering, formidling af unoteret kapital, kreditanalyser, strategiske virksomhedsanalyser, regnskabsanalyser, brancheanalyser m.m.

Siden 2011 har Claus Peter Michelsen været chef for Merchant Bank.

Claus Peter Michelsen er 51 år, gift, far til 2 børn og bor i Kollund ved Flensborg fjord.

​Om Sydbank Erhverv:

Sydbank er en fuldskala erhvervsbank og tilbyder alle finansieringsløsninger tilpasset den enkelte virksomheds behov. Erhvervskunderne har adgang til effektive internationale kommercielle bankydelser. Sydbank dækker det meste af verden med betalingsformidlings- og cash management-løsninger. Det sker via bankens filialer i Tyskland samt bankerne i Connector-samarbejdet.

Erhvervskunder betjenes som udgangspunkt i et af bankens områdehovedkontorer eller i særlige erhvervsfilialer. Banken ønsker primært at have mellemstore og større virksomheder med vækstpotentiale som kunder. Virksomhederne skal være økonomisk velfunderede samt aftage ydelser fra størstedelen af bankens produktpalet.

Erhvervskunderne inddeles i 5 kundesegmenter og betjenes af:

* Corporate - Corporate & Institutional Banking

* Større erhverv – Erhvervscenter