Ny økologisk marcipan og chokoladeknapper fra Änglamark

Danskerne elsker chokolade og i december spiser vi tre gange så meget marcipan som resten af året. Änglamark introducerer tre varianter af økologiske chokoladeknapper og økologisk marcipan, så konfekten kan give ekstra god smag i munden.

De nye økologiske Änglamark produker til julens hjemmelavede lækkerier

Änglamark chokoladeknapper i tre varianter

Chokolade af høj kvalitet, skabt af gode råvarer. Chokoladeknapperne findes i hvid, mørk og mælkechokolade. De hvide chokoladeknapper indeholder vaniljeekstrakt og formalede vaniljestænger, som giver chokoladen en raffineret duft og smag. Mælkechokoladen har et kakaoindhold på 32%, og den mørke chokolade har hele 70% kakaoindhold, hvilket giver en delikat, sødmefuld og frugtagtig smag. Chokoladeknapperne er nemme at dosere og er velegnede til alt fra bagning, kager og desserter til pynt og overtræk til hjemmelavet konfekt.

Änglamark marcipan

En ny, økologisk marcipan af høj kvalitet, der indeholder hele 55% spanske mandler, valset på stenvalser. Det giver marcipanen en grov struktur og en ren og sødmefuld mandelsmag.

Produkterne findes i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli’Brugsen.

Fakta om de danske marcipan-vaner

• Vi spiser tre gange så meget marcipan i december som resten af året
  • Kvinder spiser 33% mere marcipan end mænd
  • På en gennemsnitlig dag spiser én ud af 125 danskere marcipan (kilde: Coops Mad-O-meter)

Fakta om de danske chokolade-vaner

• Kvinder spiser en halv gang mere chokolade end mænd. Hver gang to mænd spiser chokolade, gør tre kvinder det samme
  • Der bliver spist mest chokolade i og omkring København og i Østjylland (kilde: Coops Mad-O-meter)

Michael Thustrup, kategorichef i Coop

De nye økologiske Änglamark produker til julens hjemmelavede lækkerier
Änglamark mørke chokoladeknapper med 70% kakaoindhold
Änglamark mælkechokoladeknapper med kakaoindhold på 32%
Download
Änglamark hvide chokoladeknapper med vaniljeekstrakt og formalede vaniljestænger
Änglamark marcipan med 55% spanske mandler, valset på stenvalser
Download

Irmas kunder donerer 886.000 kr. til Mødrehjælpen16.4.2018 10:16pressemeddelelse

Irma og Mødrehjælpens samarbejde om at hjælpe udsatte børnefamilier er en kæmpe succes. På Irmas populære madmesse i weekenden overrakte Irma med kundernes hjælp hele 886.000 kroner øremærket til Mødrehjælpens velgørende arbejde. Irma gør en forskel. Men Irmas kunder gør i den grad en kæmpe forskel. Det var budskabet på Irmas årlige madmesse, Mad&Glæde, hvor Irmas direktør, Søren Steffensen, for alvor spredte glæde, da han under sin velkomsttale lørdag overrakte hele 886.000 til Mødrehjælpens arbejde. Pengene, der fremover skal gavne udsatte familier og børn, er doneret fra salget af Irmas kunstdåser og indkøbsnet med motiver af kunstneren Husk Mit Navn, samt fra decembersalget af Irmas eget magasin Krydderiet. Sammenlagt har salget af kunstdåserne og indkøbsnet bidraget med en donation på 748.000 kroner, mens det ubeskårede salg af Krydderiet til en stykpris á 10 kroner har bidraget med 138.000 kroner. Samlet giver det en donation på i alt 886.000 kroner, som ifølge Irmas direktør Sør

Lasse Bolander er genvalgt som formand for Coop14.4.2018 16:48pressemeddelelse

Lasse Bolander er genvalgt som formand for Coop På dagens landsrådsmøde i Coop blev Lasse Bolander genvalgt som formand for Coop. Han fik 62 af de 123 stemmer, Lars Fournais fik 39, Mikkel Irminger Sarbo fik 22 og Christian Christensen fik 0. Lasse Bolander er 49 år gammel og har været formand for Coop siden 2008. Han er valgt til formand for de næste tre år. Det er Coops landsråd på 124 medlemmer, der som Coops øverste myndighed vælger formand og bestyrelse for Coop amba. Landsrådsmedlemmerne vælges af Coops lokale bestyrelser. Til landsrådsmødet var der også valg til to af de ordinære bestyrelsesposter i Coop amba. Syv kandidater var opstillet til de to poster, og resultatet blev, at Nicolai Houe og Bjarne Dybdahl Andersen fik flest stemmer og dermed en bestyrelsespost i Coop amba. Desuden blev Birgitte Hesselbjerg genvalgt som medarbejderrepræsentant i bestyrelsen. Fakta om Coop Coop er en andelsvirksomhed med en foreningsbestyrelse bestående af ni valgte Coop-medlemmer og en enkelt

Årets første danske jordbær er landet i udvalgte Coop-butikker13.4.2018 08:00pressemeddelelse

Foråret har for alvor ramt Danmark. Det betyder, at sæsonen for danske jordbær nu er skudt i gang og akkurat som sidste år, er der ganske få udvalgte butikker, der får fornøjelsen af de allerførste bær. Men man skal være hurtig, hvis man har smag for de søde bær. Mængderne fra den første høst er nemlig meget små. I første omgang vil det derfor kun være kunder i udvalgte butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta og Irma - primært i Storkøbenhavn - der fra i dag kan sætte tænderne i årets første danske jordbær. Det er gartneriet Hunsballe Grønt ved Skælskør, der igen i år er først med jordbær. Bærrene er dyrket i et moderne væksthus, der er specielt konstrueret til jordbærproduktion med særlig store vinduer, der giver mulighed for ekstra meget lys til planterne. De seneste dages flotte forårsvejr har gjort, at de første jordbær er klar nu. I denne uge er det kun butikker på Sjælland, der får de nye jordbær. Men allerede i næste uge (uge 16) kommer der større mængder og om ci

Børge Mogensens børnemøbler dekoreres af HuskMitNavn10.4.2018 14:21pressemeddelelse

Når Irma i weekenden inviterer København til messen Mad & Glæde i Forum, kan gæsterne også opleve nogle helt unikke møbler. FDB Møbler er nemlig med på messen og på deres stand kan man se, hvad der kommer ud af det, når dansk samtidskunst møder klassisk dansk møbeldesign. Den danske kunstner HuskMitNavn har dekoreret et sæt børnemøbler, der er designet af arkitekt Børge Mogensen tilbage i 1946, og som netop er blevet relanceret. De charmerende møbler vil på et senere tidspunkt blive bortauktioneret til fordel for Mødrehjælpen – de vil altså ikke blive sat i produktion, men vil være unika. Yderligere information: Marketingchef Rikke Hyldsberg Søgaard, Irma, 5159 3832 Vedhæftet til redaktionens frie brug foto af de fire møbler dekoreret af HuskMitNavn.