Ny økologisk marcipan og chokoladeknapper fra Änglamark

Danskerne elsker chokolade og i december spiser vi tre gange så meget marcipan som resten af året. Änglamark introducerer tre varianter af økologiske chokoladeknapper og økologisk marcipan, så konfekten kan give ekstra god smag i munden.

De nye økologiske Änglamark produker til julens hjemmelavede lækkerier

Änglamark chokoladeknapper i tre varianter

Chokolade af høj kvalitet, skabt af gode råvarer. Chokoladeknapperne findes i hvid, mørk og mælkechokolade. De hvide chokoladeknapper indeholder vaniljeekstrakt og formalede vaniljestænger, som giver chokoladen en raffineret duft og smag. Mælkechokoladen har et kakaoindhold på 32%, og den mørke chokolade har hele 70% kakaoindhold, hvilket giver en delikat, sødmefuld og frugtagtig smag. Chokoladeknapperne er nemme at dosere og er velegnede til alt fra bagning, kager og desserter til pynt og overtræk til hjemmelavet konfekt.

Änglamark marcipan

En ny, økologisk marcipan af høj kvalitet, der indeholder hele 55% spanske mandler, valset på stenvalser. Det giver marcipanen en grov struktur og en ren og sødmefuld mandelsmag.

Produkterne findes i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli’Brugsen.

Fakta om de danske marcipan-vaner

• Vi spiser tre gange så meget marcipan i december som resten af året
  • Kvinder spiser 33% mere marcipan end mænd
  • På en gennemsnitlig dag spiser én ud af 125 danskere marcipan (kilde: Coops Mad-O-meter)

Fakta om de danske chokolade-vaner

• Kvinder spiser en halv gang mere chokolade end mænd. Hver gang to mænd spiser chokolade, gør tre kvinder det samme
  • Der bliver spist mest chokolade i og omkring København og i Østjylland (kilde: Coops Mad-O-meter)

Michael Thustrup, kategorichef i Coop

De nye økologiske Änglamark produker til julens hjemmelavede lækkerier
Änglamark mørke chokoladeknapper med 70% kakaoindhold
Änglamark mælkechokoladeknapper med kakaoindhold på 32%
Download
Änglamark hvide chokoladeknapper med vaniljeekstrakt og formalede vaniljestænger
Änglamark marcipan med 55% spanske mandler, valset på stenvalser

Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse11.1.2018 14:00pressemeddelelse

En af Skandinaviens mest erfarne ledere inden for dagligvarehandelen, træder nu ind i bestyrelsen for Coop Danmark A/S og Coop Holding. Det er Karl Wistrand, som har været direktør i to af Sveriges største dagligvarevirksomheder, ICA og Coop Sverige. I ICA sluttede han som finansdirektør, CFO, og siden har han været adm. direktør for Coop Sverige. Han er i dag medlem af direktionen i Swedavia, der driver og udvikler 10 lufthavne i Sverige, herunder Arlanda. ”Med Karl Wistrand får vi dyb erfaring i både drift af detailhandel og finansiel styring ind i Coops bestyrelse, og jeg ser frem til samarbejdet,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.