Ny økologisk marcipan og chokoladeknapper fra Änglamark

Danskerne elsker chokolade og i december spiser vi tre gange så meget marcipan som resten af året. Änglamark introducerer tre varianter af økologiske chokoladeknapper og økologisk marcipan, så konfekten kan give ekstra god smag i munden.

De nye økologiske Änglamark produker til julens hjemmelavede lækkerier

Änglamark chokoladeknapper i tre varianter

Chokolade af høj kvalitet, skabt af gode råvarer. Chokoladeknapperne findes i hvid, mørk og mælkechokolade. De hvide chokoladeknapper indeholder vaniljeekstrakt og formalede vaniljestænger, som giver chokoladen en raffineret duft og smag. Mælkechokoladen har et kakaoindhold på 32%, og den mørke chokolade har hele 70% kakaoindhold, hvilket giver en delikat, sødmefuld og frugtagtig smag. Chokoladeknapperne er nemme at dosere og er velegnede til alt fra bagning, kager og desserter til pynt og overtræk til hjemmelavet konfekt.

Änglamark marcipan

En ny, økologisk marcipan af høj kvalitet, der indeholder hele 55% spanske mandler, valset på stenvalser. Det giver marcipanen en grov struktur og en ren og sødmefuld mandelsmag.

Produkterne findes i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli’Brugsen.

Fakta om de danske marcipan-vaner

• Vi spiser tre gange så meget marcipan i december som resten af året
  • Kvinder spiser 33% mere marcipan end mænd
  • På en gennemsnitlig dag spiser én ud af 125 danskere marcipan (kilde: Coops Mad-O-meter)