Ny næstformand i 3F

På 3F's kongres i Aalborg blev Per Christensen genvalgt som forbundsformand og Tina Christensen valgt som ny næstformand i forbundet.

Tina Christensen efterfølger Jane Korczak, der har valgt at trække sig tilbage, efter at have siddet på posten siden 3F blev stiftet tilbage i 2005.

Tina Christensen er 47 år og kommer fra industrigruppen i 3F, hvor hun siden 2009 har været forhandlingssekretær og næstformand. Før det har hun været formand for 3F Slagelse, formand for KAD i Slagelse og omsorgsmedhjælper for udviklingshæmmede i Slagelse kommune.

Der blev også valgt to forbundssekretærer: Søren Heisel blev genvalgt og Henning Egon Overgaard løb med den anden forbundssekretærpost efter kampvalg.

Kort om 3F’s nye næstformand, Tina Christensen:

1994 Omsorgsmedhjælper og tillidsrepræsentant på botilbud i Slagelse 1998 Formand for KAD Slagelse 2005 Formand for 3F Slagelse 2009 Forhandlingssekretær og næstformand i 3F's Industrigruppe

2016 Nyvalgt næstformand for 3F

3F: Opholdskravet skal droppes helt13.12.2018 10:44Pressemeddelelse

Regeringen og Dansk Folkeparti ændrer nu deres forslag om opholdskravet for at have ret til dagpenge. Det betyder, at man skal have opholdt sig i et EU/EØS-land i mindst syv ud af de seneste 12 år for at opnå retten til dagpenge. - I 3F kan vi hverken kalde denne ændring for en hel eller halv sejr. For det er 100 procent uspiseligt at indføre opholdskrav for at få ret til dagpenge, siger Eva Obdrup, forretningsfører i 3Fs A-kasse. Før ændringsforslaget lagde regeringen og Dansk Folkeparti op til, at man skulle have opholdt sig i et EU/EØS-land i mindst syv ud af de seneste otte år. 3F har flere gange kritiseret regeringen og Dansk Folkeparti for at ville indføre et opholdskrav i dagpengesystemet. - Grundlæggende er vi imod at føre udlændingepolitik gennem vores dagpengesystem, og vi vil fortsætte kampen for, at opholdskravet helt droppes. For det er uretfærdigt, uklogt og unødvendigt, siger Eva Obdrup.

3F: Opholdskravet skal droppes helt13.12.2018 10:30Pressemeddelelse