Ny markedsdirektør med fokus på OK’s transformation

Kenneth Korsgaard, 42 år, er ny markedsdirektør hos energiselskabet OK. Kenneth Korsgaard kommer fra en stilling som kommerciel chef i Arriva
Kenneth Korsgaard, 42 år, er ny markedsdirektør i OK.

Som landets største tankstationskæde og leverandør af en lang række andre energiprodukter og ikke mindst en strategi for markedet for opladning af elbiler, er OK et enormt spændende sted at være. Det mener i hvert fald OK’s nye markedsdirektør.

”OK er i en positiv udvikling. Det er en meget sund virksomhed, som skal til at transformere sig selv på visse markeder. Jeg er overbevist om, at OK, som har en meget bred profil, også i fremtiden vil være en nøglespiller på energimarkederne, og at selskabet i det hele taget går en spændende tid i møde. Det vil jeg gerne være en del af, og den grønne omstilling er noget, jeg kommer jeg til at have et stort fokus på,” siger Kenneth Korsgaard, ny markedsdirektør for privatmarkedet.

Han tilføjer, at OK’s gode kundeservice, hvor der er fokus på, at kundeoplevelsen skal være så friktionsfri som muligt, understøttet af en innovativ digitaliseringsstrategi, også har appelleret til ham. Og den gode kundeservice skal selvfølgelig fastholdes, lyder det.

Kenneth Korsgaard, som får plads i OK’s ledergruppe, har stor erfaring med netop kundeservice og optimering af kundeoplevelsen. Han kommer fra en stilling som kommerciel chef i Arriva med ansvar for salg og marketing, og forud for tiden i Arriva var han afdelingsdirektør i henholdsvis TDC og YouSee med fokus på forretningsudvikling og salgsoptimering.

Om Kenneth Korsgaard:
I OK får Kenneth Korsgaard ansvar for markedsområderne el, naturgas, forsikring, mobiltelefoni og e-mobilitet samt for salgskanalerne, herunder digitale kanaler.

Kenneth Korsgaard er født i Hjørring og har en MBA fra Aarhus Universitet samt en HD i afsætning. Han bor i Mårslet syd for Aarhus med sin kone og to børn.

Kenneth Korsgaard, 42 år, er ny markedsdirektør i OK.

• OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab med hovedsæde i Viby J
  • OK tæller udover moderselskabet også datterselskaber som Kamstrup, EnergiData og OK Plus. Hele koncernen beskæftiger mere end 2.200 personer
  • OK omfatter mere end 670 tankstationer, knap 200 vaskehaller (svanemærkede) samt 75 Truck Diesel stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.
  • OK er landsdækkende leverandør af benzin, diesel, transportdiesel, fyringsolie, smøremidler, naturgas og elektricitet til både erhverv og private. Desuden leverer OK rådgivning, projektering og installation af varmepumpeløsninger i alle størrelser og er en af landets største leverandører af varmepumper.
  • OK har tre biogasstationer og fire brinttankstationer
  • Foruden energiprodukter sælger OK mobiltelefoni og forsikringer